اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

تمدید عجیب پروانه بیمارستان مهرگان

  • کد خبر: ۷۰۱۹
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۶
تمدید عجیب پروانه بیمارستان مهرگان
پروانه بیمارستان مهرگان با وجود دستور قضایی مبنی بر غیرقانونی بودن مسئولیت رئیس و مدیرفنی فعال در این مرکز درمانی، به نام مالکان قبلی آن تمدید شد.

ملیحه فلاح - این سومین گزارش از ماجرای عجیب بیمارستان مهرگان است که روزنامه شهرآرا در پیگیری های متوالی خود به آن می پردازد. بیمارستانی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد آن را از حیطه نظارتی خود خارج دانسته و رئیس این دانشگاه در نامه ای به استاندار خراسان رضوی از غیرقانونی بودن مسئولیت رئیس و مدیرفنی فعال در این مرکز درمانی، مقصر شناخته شدن این بیمارستان در مرگ 2مادر، 2نوزاد دوقلو و یک گردشگر خارجی از ابتدای سال، پذیرش و بستری بیماران خارجی بدون گرفتن مجوز گردشگری سلامت و دریافت وجوه غیرمتعارف، پرده برداری کرده است. نامه ای که هنوز واکنشی را از سوی استاندار خراسان رضوی در پی نداشته است.


فعالیت خرید زمین و ساخت این بیمارستان از سال۷۲ توسط شرکت تعاونی پاستور آغاز شده بود، اما هنوز یک سال از بهره برداری آن نمی گذشت که اعضای هیئت مدیره متوجه شدند مدیرعامل وقت مجموعه سند و پروانه این مکان را به جای شرکت تعاونی پاستور با 800سهام دار، به نام خود گرفته است. با پیگیری های هیئت مدیره تعاونی (می توانید گزارش کامل آن را در صفحه خبر روزنامه شهرآرا در تاریخ 12شهریور بخوانید) خرداد امسال مجمع عمومی تعاونی پاستور برگزار شد و هیئت مدیره جدید فردی به نام محسن خشنود را به عنوان رئیس و مسئول فنی بیمارستان مهرگان انتخاب کردند.


با توجه به تأیید این شخص در کمیسیون ماده20 دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نامه معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در امور اجتماعی بر انجام این جابه جایی، هنوز مدیر سابق این بیمارستان بر مسند خود تکیه زده است.
در گزارش دوم شهرآرا در 21مهر امسال، مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از اقدام برای صدور پروانه بهره‌برداری به نام شرکت تعاونی پاستور خبر داد، اما 3روز از این خبر نمی‌گذرد که علی‌اصغر انجیدنی به خبرنگار شهرآرا از تمدید سه‌ماهه پروانه قبلی بیمارستان مهرگان از سوی وزارت بهداشت خبر داده است.
به گفته انجیدنی، این اتفاق در حالی رخ داده که نامه دادگستری مبنی بر تغییر پروانه این بیمارستان به نام شرکت تعاونی پاستور به وزارت بهداشت و درمان ارسال شده و دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد اقدامات قانونی لازم را در سامانه صدور پروانه‌ها انجام داده است.
او در ادامه گفت: هنوز درباره پروانه مسئول فنی این بیمارستان اقدامی از سوی وزارت بهداشت صورت نگرفته و مشخص نیست که آیا مسئول فنی مورد تأیید دانشگاه علوم‌پزشکی می‌تواند در این 3ماه این سمت را برعهده داشته باشد یا قرار است تصمیم دیگری گرفته شود.
مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت وگوی قبلی خود با شهرآرا در پاسخ به این سؤال که دلیل اجرا نشدن دستور قضایی مبنی بر تحویل بیمارستان به هیئت مدیره جدید چیست؟ اظهار کرده بود که علت معطل ماندن دستور قضایی را نمی دانیم، اما امیدواریم همه سازمان ها در اجرای دستورات قبلی خود همت کنند.
وی با اشاره به نامه ارسال شده از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به استاندار خراسان رضوی درباره وضعیت این بیمارستان نیز چنین گفته بود که ریاست دانشگاه علوم پزشکی از استانداری برای حل مشکلات بیمارستان تقاضای کمک کرده است.
مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه ابراز امیدواری کرد: با پیگیری رسانه ها، استانداری، فرمانداری و قوه قضائیه هرچه سریع تر مشکل این بیمارستان حل گردد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->