برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

شوالیه مستربین، هیتلر می‌شود

  • کد خبر: ۴۴۵۱۰
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
شوالیه مستربین، هیتلر می‌شود
بازی روان اتکینسون (مستربین!) در نقش آدولف هیتلر در سریال پیکی‌بلایندرز هنوز کاملا تأیید نشده و خبری رسمی از سوی سازندگان بیرون نیامده، اما همه طرف‌داران سریال را شگفت‌زده کرده و واکنش‌های زیادی در فضای مجازی برانگیخته است.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز - در سال ۲۰۱۳ که اولین فصل سریال پیکی‌بلایندرز از شبکه بی‌بی‌سی ۲ پخش شد، کمتر کسی فکر می‌کرد که به این سریال آن‌قدر توجه شود که در سال ۲۰۲۰ خیلی از سریال‌باز‌ها بی‌صبرانه منتظر فصل ۶ آن باشند، درحالی‌که فصل ۵ این سریال به‌علت استقبال زیاد و موفقیت چشمگیر از بی‌بی‌سی ۲ به شبکه بی‌بی‌سی اصلی منتقل شده و قرار باشد ادامه این سریال از شبکه اصلی پخش شود. داستان این سریال که برعکس بیشتر سریال‌های پرطرف‌دار روز نه در شبکه‌های آمریکایی که در انگلیس تولید می‌شود، در سال۱۹۱۹ و بعد از جنگ جهانی اول می‌گذرد. الگوی اصلی این سریال براساس ایده محوری خانواده مافیایی است که با وجود گذشت سال‌ها و ساخت آثار زیاد در این دسته، باز هم جذاب است.
 
 
شوالیه مستربین، هیتلر می‌شود
 
 
اسم گروه خانوادگی این سریال پیکی‌بلایندرز است که در بیرمنگام انگلستان زندگی می‌کنند. پیکی‌بلایندرز و رئیس این گروه، تامی شلبی، که کیلین مورفی آن را درخشان بازی کرده است، با دشمنی به‌نام کارآگاه چستر کمپل رودررو هستند. فردی که به دستور شهربانی سلطنتی از بلفاست به بیرمنگام فرستاده شده است تا شهر را از وجود ارتش جمهوری‌خواه ایرلند، کمونیست‌ها، گروه‌های خرابکار و جنایتکاران پاک کند. همان‌طور که از همین چند خط برمی‌آید، پیکی‌بلایندرز سریالی سیاسی‌جنایی است که به‌تبع این موضوع بازیگرانی نقش افراد واقعی تاریخ سیاسی آن دوره را بازی می‌کنند، مثل اندی نایمی که در فصل اول این سریال نقش وینستون چرچیل، نخست‌وزیر پرآوازه انگلستان، را بازی کرده است.
 
اما شایعه‌ای که این روز‌ها رنگ واقعیت گرفته است، بازی روان اتکینسون (مستربین!) در نقش آدولف هیتلر در سریال پیکی‌بلایندرز است. موضوعی که هنوز کاملا تأیید نشده و خبری رسمی از سوی سازندگان بیرون نیامده، اما همه طرف‌داران سریال را شگفت‌زده کرده و واکنش‌های زیادی در فضای مجازی برانگیخته است. روان اتکینسون که در ایران با نام مستربین شناخته شده است، به‌دلیل بازی در مجموعه‌های مستربین و مجموعه فیلم‌های جانی انگلیش دیده شده است.
 
ما مستربین را با عنوان کمدین می‌شناسیم و البته که نام او در فهرست ۵۰ کمدین بامزه تاریخ در سال ۲۰۰۵ از سوی سایر کمدین‌ها قرار داده شده است، اما غیر از استندآپ کمدی‌ها، فیلم و سریال‌های او و نقش‌های کمدی‌اش است که بیشتر از هر چیز دیده شده است. روان اتکینسون در سال ۱۹۸۱ برای بازی در تئاتر پایان مغرب موفق به کسب جایزه معتبر «لارنس اولویه» شده که معتبرترین جایزه تئاتر لندن است.
 
در این سال‌ها زندگی شخصی پرتلاطم و البته شایعات عجیبی مثل مسلمان‌شدن او یا حضورش در افتتاحیه المپیک ۲۰۱۲ لندن، چند باری نام اتکینسون را در رسانه‌ها مطرح کرده است. هرچند نباید یادمان برود که اگر بخواهیم او را با سمت و عنوان رسمی صدا کنیم، باید شوالیه روان اتکینسون بنامیم! چون مستربین خنده‌دار و ساده‌دلی که در ذهن ما نقش بسته است، در دنیای واقعی به دریافت نشان شوالیه از ملکه انگلستان هم موفق شده است.
 
اما همه این‌ها به کنار، ایفای نقش او در یکی از معتبرترین و پربیننده‌ترین سریال‌های کاملا جدی انگلستان که در سطح جهانی و گسترده پخش می‌شود، می‌تواند برای او چالش به انگیز و برای مخاطبان جذاب باشد. تا حالا کمدین بزرگ دیگری مثل چارلی چاپلین نیزنقش هیتلر را بازی کرده بود، اما در فیلم کمدی «دیکتاتور بزرگ» و نه یک اثر جدی. چالش اصلی حالا اینجاست که پس از ایفای این نقش درباره او خواهیم گفت که مستربین هیتلر هم بازی کرد یا خواهیم گفت اتکینسون چه هیتلر خوبی بازی کرد؟!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->