نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

حسین طیبی: در بنفیکا همه‌چیز حرفه‌ای است

  • کد خبر: ۴۴۹۷۴
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
حسین طیبی: در بنفیکا همه‌چیز حرفه‌ای است
با حسین طیبی، لژیونر مشهدی حالا با انتقال به قلب فوتسال پرتغال، رؤیا‌های بزرگی را در سر می‌پروراند. حسین طیبی از بازی در علم‌و‌ادب مشهد تا کسب عنوان پنجمین بازیکن برتر سال فوتسال جهان در سال‌۲۰۱۸ و حضور در لیگ پرتغال روز‌های پُر فراز‌و‌نشیب زیادی را سپری کرده است.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ لژیونر مشهدی حالا با انتقال به قلب فوتسال پرتغال، رؤیا‌های بزرگی را در سر می‌پروراند. حسین طیبی از بازی در علم‌و‌ادب مشهد تا کسب عنوان پنجمین بازیکن برتر سال فوتسال جهان در سال‌۲۰۱۸ و حضور در لیگ پرتغال روز‌های پُر فراز‌و‌نشیب زیادی را سپری کرده است. او حالا وارد سی‌و‌سومین سال از زندگی‌اش شده است و در بالاترین سطح فوتسال باشگاهی دنیا توپ می‌زند؛ بازیکنی که سرمربی تیم بنفیکا او را «رونالدوی ایرانی» می‌داند و در فوتسال پرتغال به‌دنبال انواع‌و‌اقسام افتخاراتی است که می‌تواند او را در قله فوتسال ایران قرار بدهد.
 
طیبی در تالار افتخاراتش نایب‌قهرمانی و سومی لیگ قهرمانان اروپا را با غیرت قزاقستان در کارنامه دارد و حالا در‌پی فتح جام اروپایی با یکی از بهترین تیم‌های فوتسال جهان است؛ تیمی که قهرمانی در لیگ پرتغال برایش به عادت بدل شده و در سطح اروپا هم قهرمانی لیگ قهرمانان را به دست آورده است. طیبی در گفتگو با شهرآرا‌ورزشی از حضورش در پرتغال و روز‌های پیش‌رو می‌گوید.


* بالاخره بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان، پایت به لیسبون رسید.

- خیلی سخت بود. شرایط کرونایی اجازه نمی‌داد به پرتغال بروم و کار‌های ویزا به درازا کشید. یک‌ماه‌و‌نیم دیرتر به تیم اضافه شدم و همین‌موضوع کار را برایم سخت‌تر می‌کند.
 
 

* ترک غیرت قزاقستان بعد از چند سال برایت سخت نبود؟

- سال‌های خوبی در این باشگاه داشتم و افتخارات خوبی هم به دست آوردم. آنجا راحت بودم و همه‌چیز خوب بود، اما حقیقت با پیشنهاد خوب بنفیکا رو‌به‌رو شدم و به‌عنوان یک فوتسالیست حرفه‌ای باید مسیر پیشرفت را در پیش می‌گرفتم.
 
 

* بنفیکا هم باشگاه بزرگ و صاحب‌نامی در فوتسال جهان است.

- همین‌طور است. در فوتسال اروپا همه از بنفیکا می‌ترسند؛ یک باشگاه حرفه‎‌ای که همه‌چیز در اینجا حرفه‌ای است.
 
 

* وضعیت کرونا در پرتغال چطور است؟ مردم خیلی دوست دارند بدانند در آنجا باشگاه چطور پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کند و شما در چه وضعیتی تمرین می‌کنید.

- در پرتغال هیچ‌کس بدون ماسک از خانه بیرون نمی‌آید. اصلا مردم اجازه تردد بدون ماسک را ندارند و همه باید ماسک داشته باشند. به‌خاطر همین شرایط خیلی بهتر شده است. رفتار باشگاه ما هم در مواجهه با کرونا همین است. ما فقط هنگام تمرین و بازی ماسک نداریم و وقتی یک لحظه از زمین تمرین بیرون بیاییم، ماسک به صورت می‌زنیم و کسی اجازه ندارد بدون ماسک کنار زمین بنشیند.
 
 

* وقتی به لیسبون رسیدی، در‌این‌مورد سخت‌گیری نشد؟

- به محض ورودم به پرتغال از من تست گرفته شد و در قرنطینه بودم؛ اما خوشبختانه نتیجه تستم منفی شد و توانستم به تیم اضافه شوم.
 
 

* تازه به تیم اضافه شدی، اما در بازی دوستانه پیش‌فصل یک گل زدی و یک پاس گل دادی. به نظر سرمربی تیم به تو اعتقاد خاصی دارد.

- کار برای من سخت‌تر از سایر بازیکنان است، چرا‌که تازه ۸ روز است به تیم اضافه شده‌ام و از طرفی هنوز یک تازه‌وارد هستم.
 
 

* یعنی با بازیکنان هنوز اُخت نشده‌ای؟

- اتفاقا بازیکنان اینجا خیلی حرفه‌ای هستند و با من برخورد خوبی داشتند. با بیشتر بازیکنان که برزیلی و پرتغالی هستند، در رویارویی تیم ملی بازی کردم و کمابیش با هم هم‌بازی هستیم.
 
 

* سرمربی تیم در بدو جذب تو، عبارت «رونالدوی ایرانی» را برایت به کار برد.

- نظر لطف ایشان است. به‌خاطر همین حرف او کار برای من سخت‌تر شده و حالا انتظارات از من بیشتر شده است. من هر جا بوده‌ام، تلاش کرده‌ام بهترین عملکردم را داشته باشم و نماینده خوبی برای ایران باشم.
 
 

* حالا کمی از وضعیت تیم بنفیکا در پرتغال بگو. لیگ فوتسال پرتغال به چه شکل است؟

- ۱۶ تیم در لیگ فوتسال پرتغال حضور دارند و بازی‌ها مثل ایران دور پلی‌آف هم دارد. بنفیکا یکی از تیم‌های همیشه مدعی پرتغال است که سال گذشته هم قهرمان شده و مدافع عنوان قهرمانی تلقی می‌شود.
 
 

* رقابت‌ها با تماشاچی برگزار می‌شود؟

- هنوز چیزی مشخص نیست. در‌این‌باره بحث زیاد است. برخی معتقدند باید بازی‌ها با تماشاگر باشد، چرا‌که شرایط کرونایی در پرتغال رو به‌بهبود است و برخی دیگر بر این باورند که باید رقابت‌ها تا از‌بین‌رفتن کامل کرونا بدون تماشاچی باشد؛، اما تصور خود من این است که بازی‌ها بدون حضور تماشاگران برگزار شود.
 
 

* و البته بنفیکا در لیگ قهرمانان نیز حاضر است.

- بله. ما امسال در ۴ جبهه می‌جنگیم. در پرتغال ما درگیر ۳ جام هستیم؛ یک جام لیگ برتر است، یک جام حذفی و یک جام دیگر هم در پرتغال وجود دارد که باید در آن جام هم حضور پیدا کنیم. علاوه بر این بنفیکا در لیگ قهرمانان اروپا هم حضور دارد و یک مدعی جدی برای پوکر قهرمانی در هر ۴ جام هستیم.
 
 

* مسابقات از کی آغاز می‌شود؟

- قرار است اگر اتفاق خاصی نیفتد، از هفته آینده لیگ برتر پرتغال آغاز شود؛ اما هنوز تکلیف لیگ قهرمانان مشخص نیست و باید ببینیم چه تصمیمی در‌این‌باره اتخاذ می‌شود.
 
 

* پس حسین طیبی، امسال با بنفیکا جام‌ها را درو خواهد کرد؟

- من در وهله اول می‌خواهم نماینده خوبی برای ایران در پرتغال باشم و اگر با فتح جام همراه شد، چه بهتر.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->