جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

احداث ۱۱ ایستگاه آتش نشانی تا پایان شورای پنجم در مشهد

  • کد خبر: ۴۴۹۷۸
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
احداث ۱۱ ایستگاه آتش نشانی تا پایان شورای پنجم در مشهد
به گفته مسئولان آتش‌نشانی مشهد عملیات ساخت ایستگاه تازه تأسیس غدیر با اعتبار چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از سال گذشته در بولوار سیدی، ابتدای خیابان خلج آغاز شده است
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ دیروز پنجاه‌و‌دومین ایستگاه آتش‌نشانی مشهد به بهره‌برداری رسید، ایستگاهی که می‌تواند بار عملیاتی چندین ایستگاه دیگر را سبک کند تا در صورت بروز سانحه رانندگی در جاده قدیم و جدید نیشابور و حومه، آتش‌نشانان زودتر از همیشه به صحنه برسند. هر چند که تا رسیدن به عدد مطلوب در تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی یعنی ۶۶ ایستگاه هنوز ۱۴ گام عقب هستیم. اگر تعداد جمعیت مشهد را سه‌و‌نیم میلیون نفر در نظر بگیریم، با افتتاح این ایستگاه به‌ازای هر ۶۷ هزار و ۳۰۷ نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی در مشهد وجود دارد.

به گفته مسئولان آتش‌نشانی مشهد عملیات ساخت ایستگاه تازه تأسیس غدیر با اعتبار چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از سال گذشته در بولوار سیدی، ابتدای خیابان خلج آغاز شده است. ساختمانی که برخلاف تمام ساختمان‌های آتش‌نشانی اولین ایستگاه اسکلت بتنی است.


ایجاد ۱۱ ایستگاه تا پایان شورا

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر مشهد، نیز در این مراسم گفت: امروز مشهد نیازمند ۶۶ ایستگاه آتش‌نشانی است. در آغاز دوره پنجم شورای شهر مشهد تعداد ایستگاه‌های موجود ۴۹ ایستگاه بود.

بتول گندمی با اشاره به افتتاح ایستگاه پنجاه‌و‌دوم آتش‌نشانی در مشهد بیان کرد: ۸ ایستگاه دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته که ۶ ایستگاه تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری می‌رسد. عملیات ساخت ۲ ایستگاه دیگر نیز آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه از آتش‌نشانی خواسته‌ایم تا نقاط بحرانی را شناسایی و ساماندهی کنند، بیان کرد: وجود انبار‌های مواد شیمیایی در بافت فرسوده مشهد یکی از کانون‌های بحران‌زاست که خواستار ایمن‌سازی این کانون‌ها هستیم.

این عضو شورای شهر مشهد با اشاره به تلاش‌های یک‌ساله آتش‌نشانان بیان کرد: در سال گذشته ۷۶۰ هزار تماس با آتش‌نشانی مشهد صورت گرفته که متأسفانه نیمی از آن‌ها مزاحمت بوده است و از دل این تماس‌ها ۲۵ هزار عملیات که یک سوم آن‌ها آتش‌سوزی بوده استخراج شده است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آتش‌نشانی که همواره مطرح بوده است گفت: خوشبختانه ۵۳۵ نفر به تعداد آتش‌نشانان اضافه شده و از اول مهر ۴۰۰ نفر از این افراد مستقر شده‌اند، اما کمبود همچنان وجود دارد و اضافه شدن ۸۰ بانوی آتش‌نشان به بدنه آتش‌نشانی مشهد از سال ۹۱ تاکنون یکی دیگر از اقدامات مهمی است که صورت گرفته است.


مردم حق دارند به ساختمان ناایمن مراجعه نکنند

دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مشهد نیز در سخنانی با حمایت از اقدامات آتش‌نشانی در حوزه پیشگیری از وقوع حادثه و شناسایی و معرفی ساختمان‌های پرخطر گفت: داشتن شهر ایمن از مصادیق حقوق عامه است.

قاضی فرزاد بهشتی توندری ادامه داد: تا به امروز درباره وضعیت ایمنی بازار‌های ۶ منطقه شهرداری مشهد به صورت موردی جلساتی برگزار شده و این جلسات برای دیگر مناطق نیز انجام می‌شود.
وی با اشاره به وجود فهرست ساختمان‌های پرخطر بیان کرد: بار‌ها گفته‌ایم که هر ساختمان و مکانی که مشکلات ایمنی دارد بدون توجه به اینکه مربوط به کدام نهاد و دستگاه است باید به مردم معرفی شوند و این حق تمام مردم است که بدانند کدام ساختمان‌ها نا ایمن هستند.

بهشتی با هشدار به مسئولان اماکن تجمعی پرخطر اعلام کرد: در صورت محرز شدن تخلفات منجر به وقوع حادثه براساس ماده ۱۴۵ قانون مجازات اسلامی، این افراد مسئول حادثه هستند و مالکانی که امروز با کارگروه آتش‌نشانی همکاری نمی‌کنند، در این‌گونه مواقع انتظار همراهی دستگاه قضا را نداشته باشند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد در مراسم افتتاحیه این ساختمان، به وجود کارگروهی متشکل از نماینده نهاد‌ها و سازمان‌ها در مشهد به منظور بررسی وضعیت ایمنی اماکن تجمعی اشاره کرد و گفت: تاکنون چنین سازوکاری به منظور پیشگیری از وقوع حادثه در کشور وجود نداشته است.

امیر عزیزی، که دیروز آخرین روز کاری اش را در کسوت مدیر عاملی آتش نشانی مشهد می‌گذراند، درباره اقدامات صورت گرفته در این کارگروه اعلام کرد که از ابتدای تشکیل کارگروه تا به امروز ۱۱۷ مکان تجمعی در مشهد بررسی شده و از ۷۵۰ هزار متر مربع ساختمان‌های مختلف بازدید شده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته بسیاری از اماکن پرخطر، کارشناسان آتش‌نشانی را به مجموعه‌شان راه نمی‌دادند و برخورد‌های قهری با آن‌ها داشتند، بیان کرد: پس از تشکیل این کارگروه و حمایت ویژه دستگاه قضایی، امروز مالکان متوجه شده‌اند هدف ما تنها پیشگیری از وقوع حادثه است و ما اقدامات کارشناسی خود را به منظور ایمنی ساختمان‌ها رایگان به مالکان ارائه می‌کنیم.


معرفی ۷۰ درصد اماکن پرخطر از سوی شهروندان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد با اشاره به طرح پاسخ‌گویی مستقیم مدیران شهری به شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ تصریح کرد: خوشبختانه سطح آگاهی و حساسیت شهروندان به اماکن پرخطر بیشتر شده است تا جایی که امروز ۷۰ درصد اماکن پرخطر را خود شهروندان به ما معرفی می‌کنند.

وی یکی از اقدامات مهمی که در آتش‌نشانی مشهد صورت گرفته را تهیه بانک اطلاعاتی ساختمان‌های مختلف با عنوان نرم‌افزار PIP دانست و افزود: در این نرم‌افزار تاکنون اطلاعات ۸۰ ساختمان مرتفع شامل نقشه ساختمان، تاسیسات، راه‌های ورودی و خروجی و... وارد شده که در صورت بروز حادثه در این ساختمان‌ها بلافاصله اطلاعات کاربردی برای پیشگیری از بحران در اختیار تیم‌های عملیاتی قرار می‌گیرد. یعقوبی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز درباره تجهیزات آتش‌نشانی مشهد گفت: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ برای خرید تجهیزات و ماشین آلات آتش‌نشانی بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و امروز مشهد پس از پایتخت، پیشروترین سازمان آتش‌نشانی کشور را دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->