شهردار مشهد از اجرای عملیات روکش آسفالت بزرگراه آزادی این شهر خبر داد شهردار مشهد: ۴ پروژه در راستای ساماندهی کال زرکش اجرا خواهد شد آخرین فرصت بهره‌مندی از تخفیفات ویژه عوارض ساخت‌وساز در مشهد؛ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ نورافشانی ۵٠ نقطه شهر مشهد در شب عید غدیرخم پایه‌گذاری سومین مجتمع رفاهی شهرداری مشهد ترافیک روان در دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی مشهد طراحی سامانه صدور بارنامه توسط شهرداری مشهد + فیلم شهروندخبرنگار | گلایه شهروند از ترافیک و عملیات عمرانی بولوار فکوری مشهد + پاسخ شهردار مشهد مقدس: در راستای سامان‌دهی «کال زرکش» ۴ پروژه در حال اجراست آمادگی هتل های مشهد جهت استقبال از زائران دهه ولایت | افزایش قیمت نخواهیم داشت حفظ مشارکت شهروندان در نگهداری فضای سبز شهری مشهد کارگر فرودگاه مشهد کیف پول ۷۰۰ میلیونی را به صاحبش برگرداند خدمت‌رسانی ۳۸۰۰ دستگاه تاکسی در روزهای عرفه و عید سعید قربان در مشهد ایستگاه شریعتی مترو مشهد میزبان «مترو گالری» ۱۱ هزار سفر با دوچرخه‌های بایدو در یک هفته گذشته ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای هفت منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «پاک» قرار دارد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) سیاحی که عکاسی را به جواهر تبدیل کرد
سرخط خبرها

افتتاح پنجاه‌وپنجمین ایستگاه آتش‌نشانی مشهد در انتهای بولوار وکیل آباد مشهد

  • کد خبر: ۱۸۶۴۰۰
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
افتتاح پنجاه‌وپنجمین ایستگاه آتش‌نشانی مشهد در انتهای بولوار وکیل آباد مشهد
پنجاه‌وپنجمین ایستگاه آتش‌نشانی مشهد در انتهای بولوار وکیل آباد در مشهد افتتاح می‌‎شود.

به گزارش شهرآرانیوز، از زمانی که تلفن آتش‌نشانی در مشهد به‌صدا درمی‌آید و اعلام حریق می‌شود تا زمانی که آتش‌نشانان از یکی از ۵۴ ایستگاه شهر، خودشان را به محل حادثه می‌رسانند، بیشتر از چهار دقیقه طول نمی‌کشد که تقریبا مطابق با استاندارد‌های جهانی است. با وجود اینکه این سرفاصله به استاندارد‌های تدوین‌شده نزدیک است، مشهد در ایستگاه‌های آتش‌نشانی هنوز کم‌وکسری دارد و درحالی‌که باید بیش از شصت ایستگاه در این شهر فعال باشند و در زمان حادثه امدادرسانی کنند، فقط حدود پنجاه ایستگاه فعال هستند.

بنابراین، شهرداری در سال‌های گذشته مشغول رفع‌ورجوع‌کردن کسری ایستگاه آتش‌نشانی در کلان‌شهر مشهد است. دراین‌راستا، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد هم‌زمان با روز گرامیداشت آتش‌نشان از بهره‌برداری از ایستگاه آتش‌نشانی وکیل‌آباد در روز‌های آینده در این بولوار مهم و پرتردد شهر خبر داد. ایستگاهی که باتوجه‌به رفت‌وآمد زیاد خودرو‌ها در آن و بروز حوادث متعدد، از نیاز‌های جدی شهر و بولوار وکیل‌آباد است.

پنجاه‌وپنجمین ایستگاه آتش‌نشانی در وکیل‌آباد

مهدی یعقوبی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا با اشاره به لزوم افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر مشهد و جانمایی درست و دقیق آن‌ها برمبنای مطالعات و نیاز‌های شناسایی‌شده شهر گفت: بولوار وکیل‌آباد از مسیر‌های پرتردد و معابر پرجمعیت شهر مشهد است و از آنجایی که ییلاقاتی مثل طرقبه و شاندیز در انتهای این محور قرار گرفته‌اند، متأسفانه شاهد حوادث متعددی در بولوار وکیل‌آباد هستیم که باید به‌سرعت به آن‌ها امدادرسانی شود.

از طرف دیگر، در برخی حوادث و موارد بحرانی، شهرستان طرقبه‌شاندیز از آتش‌نشانی مشهد درخواست کمک می‌کند که در این مورد هم سرعت انتقال نیرو و تجهیزات بسیار مهم است. به همین دلایل، برنامه‌ریزی برای ساخت پنجاه‌وپنجمین ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری در انتهای بولوار وکیل‌آباد انجام شد.

هزینه ۲۰ میلیاردی برای ساخت ایستگاه

وی با بیان اینکه ایستگاه وکیل‌آباد جزو ایستگاه‌های آتش‌نشانی بزرگ‌مقیاس به حساب می‌آید، ادامه داد: عملیات ساخت این ایستگاه از سال گذشته و در زمینی به‌مساحت ۱۲۰۰ مترمربع آغاز شد و هزینه‌ای که برای ساخت ایستگاه وکیل‌آباد صرف شده، حدود ۲۰ میلیارد تومان است. در هر نوبت این ایستگاه شانزده آتش‌نشان مستقر خواهند بود و سه دهانه آشیانه آن قابلیت استقرار هفت خودرو آتش‌نشانی را دارد.

همچنین، از آنجایی که در ماه‌های گذشته شاهد حوادث متعدد در بولوار وکیل‌آباد بودیم، یک گروه نجات همراه با خودرو‌ها و تجهیزات لازم در این ایستگاه حضور خواهد داشت. با بهره‌برداری از ایستگاه وکیل‌آباد، زمان امدادرسانی و رسیدن به محل حادثه به‌دلیل موقعیت مکانی مناسب آن تا حد زیاد و چشمگیری کاسته می‌شود.

رعایت استاندارد‌ها در طراحی

یعقوبی در ادامه تأکید کرد: پیش از این و برای تکمیل تجهیزات آتش‌نشانی و امدادرسانی به ساختمان‌های مرتفع، شهرداری مشهد دو دستگاه پلتفرم ۷۲ متری خریده بود که به‌دلیل کوچک‌بودن آشیانه‌های سایر ایستگاه‌ها در محدوده وکیل‌آباد، نمی‌توانستیم این نردبان‌ها را در آن‌ها مستقر کنیم. در نتیجه، آشیانه ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی برای استقرار این پلتفرم‌های ۷۲ متری طراحی شد تا این نقص و مشکل هم برطرف شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->