فضانوردان جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی چه زمانی به فضا اعزام می‌شوند؟ احتمال برگزاری دور جدید مذاکرات روسیه و آمریکا تا پایان تابستان ۲۰۲۵ ویدیو | درمان غیرتهاجمی آلزایمر با عینک نوردرمانی هند رادار جدید برای ردیابی هواپیماهای رادارگریز معرفی کرد ایلان ماسک از Grok 4 به عنوان هوشمندترین هوش مصنوعی جهان رونمایی کرد گلکسی z فلیپ ۷ معرفی شد + ویژگی‌ها و مشخصات گلکسی z فولد و فلیپ ۷ تا چند سال آپدیت اندروید دریافت می‌کنند؟ گلکسی واچ اولترا ۲۰۲۵ معرفی شد + ویژگی‌ها و مشخصات سامسونگ از گلکسی z فولد ۷ رونمایی کرد + مشخصات و ویژگی‌ها دو بسته‌ حمایتی ویژه دانش‌بنیان‌های آسیب‌دیده از جنگ بهترین شغل‌های ده سال آینده + کدام مشاغل پرتقاضا خواهند بود؟ مشخصات گلکسی S25 FE منتشر شد صرافی نوبیتکس بهتر است یا والکس؟ سرپرست پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد بیت‌چت چیست؟ پیام‌رسان بدون اینترنت جک دورسی چگونه کار می‌کند؟ چرا زمان با افزایش سن سریع‌تر می‌گذرد؟ + راهکارهایی برای طولانی‌تر کردن روزها مهلت بازپرداخت اقساط تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان خسارت‌دیده در جنگ تمدید شد برای اولین‌بار نصب ویندوز ۱۱ از ویندوز ۱۰ بیشتر شد چگونه با شارژ حساب دمو در لایت فارکس، بدون ریسک وارد دنیای معاملات شوید؟ افشای مشخصات گوشی جدید سامسونگ ایلان ماسک در مخالفت با دونالد ترامپ، یک حزب سیاسی جدید تشکیل داد
سرخط خبرها

توصیه‌های ناصرخسرو قبادیانی درباره بازاریابی دیجیتال

  • کد خبر: ۴۴۹۹۲
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
توصیه‌های ناصرخسرو قبادیانی درباره بازاریابی دیجیتال
ناصرخسرو در فلسفه، طب، کلام، موسیقی، ریاضی و نجوم خبره بود و اگر در عصر شبکه‌های اجتماعی زندگی می‌کرد بازاریابی محتوایی را هم می‌توانست به کلکسیون توانایی‌های خود اضافه کند!
عماد پورشهریاری | شهرآرانیوز - حکیم ابومعین ناصرین خسرو قبادیانی بلخی مشهور به ناصرخسرو از شاعران مشهور قرن پنجم هجری است. ناصرخسرو در چهل سالگی خوابی می‌بیند و همان شب راهبرد کلان زندگی اش را تغییر می‌دهد و به تفکر در لطایف وجود آدمی می‌پردازد. ناصرخسرو در فلسفه، طب، کلام، موسیقی، ریاضی و نجوم خبره بود و اگر در عصر شبکه‌های اجتماعی زندگی می‌کرد بازاریابی محتوایی را هم می‌توانست به کلکسیون توانایی‌های خود اضافه کند!
 

ماجرای کدو و چنار

از نشانه‌های چیره دستی ناصرخسرو در بازاریابی محتوایی شعر و مناظره‌ای است بین یک بوته کدو و یک درخت چنار. ماجرا از این قرار است که زیر درخت چناری بوته کدویی رشد می‌کند. کدو که گویا رشد بسیار سریعی هم دارد به ۲۰ روز چنان بلند می‌شود که هم قامت چنار می‌شود. کدو از چنار سؤال می‌کند که چندساله است و پاسخ می‌شنود که ۳۰ سال. کدو با خنده و تمسخر می‌پرسد: چطور من بعد از ۲۰ روز از تو بلندتر شده ام؟ و به چنار تهمت تنبلی می‌زند. چنار پاسخ می‌دهد: بیا منتظر باد پاییزی باشیم. بعد ببینیم چه کسی باقی می‌ماند. مناظره کدو و چنار گرچه به مذمت نوکیسگی و بی تجربگی می‌پردازد، در دنیای بازاریابی دیجیتال هم قابل تفسیر است. در راهبرد بازاریابی خود می‌توانید انتخاب کنید کدو باشید یا چنار. هیچ کدام از این ۲، برتری‌ای در مقایسه با دیگری ندارند. علاقه‌مندان کدو کم نیستند و ستایشگران چنار هم بسیارند.
 

سئوی بهتر ناصرخسرو در مقایسه با انوری

مناظره کدو و چنار را بسیاری به انوری، شاعر قرن ششم، نسبت می‌دهند. ظهیر فاریابی، قصیده سرای مشهور قرن ششم، که آتوریتی (اعتبار و مقبولیت) قابل توجهی در میان اهل ادب دارد، بک لینک قدرتمندی به جناب ناصرخسرو داده است: «ناصرخسرو نکو گفته که سرسبزی سرو / از کدو ناید مگر در شدت گرما پدید». به همین دلیل، من هم این روایت را از به همان ناصرخسرو نسبت دادم. شاید هم واقعا انوری شعر ناصرخسرو را دوپلیکیت (دوباره‌نویسی یک موضوع) کرده باشد.
 

چنار محتوایی

در طرف دیگر چنار قرار دارد که در برابر تبلیغات قرار می‌گیرد و بیش از هر چیزی به بازاریابی محتوایی شبیه است. راهبرد چنار بیشتر بر Own Media تمرکز دارد. هر اندازه کدو زودبازده و البته پرهزینه است، چنار با هزینه‌های کمتر، اما مستمر شکل می‌گیرد. فرض کنید مالک یک برند تولیدی مبلمان هستید یا قرار است برای یکی از بهترین تولیدکننده‌های ساعت دنیا استراتژی بنویسید. به نظر شما کدام استراتژی بهتر است؟ کدو یا چنار؟ بازاریابی محتوایی معمولا در بازه‌های زمانی طولانی تری به نتیجه می‌رسد، اما دیرپاتر هستند و می‌توانند تا مدت‌ها موفقیت شما را تضمین کنند. نه باد پاییزی جلودار شما خواهد بود، نه برف سنگین مانع رشد شما خواهد شد. مشتری چنار وفاداری زیاد خواهد داشت و چرخه‌های خرید و سفر مشتری به دفعات توسط او تکرار می‌شود. هراندازه تبلیغات به معنی اطلاع رسانی از وجود یک برند، محصول یا خدمات است، بازاریابی محتوایی تلاش می‌کند با رفتاری اصولی مخاطب خود را آموزش دهد و هم زمان او را سرگرم کند. راه اندازی وب سایت، تولید محتوای متنی، راه اندازی پویش‌های متعدد و حضور در پلتفرم‌های تخصصی در این راهبرد باید موردتوجه قرار بگیرد.
 

کدوی تبلیغات

کدو شبیه به تبلیغات پرهزینه است و در دسته Paid Media قرار می‌گیرد. فرض کنید محصولی یا خدماتی دارید که عمرشان در یک دوره کوتاه تمام می‌شود یا به هر دلیلی در کمترین زمان به دنبال یک جهش درآمدی هستید. قطعا راهبرد کاشتن چنار برای این موارد منطقی نیست. باید خیلی سریع محصول را رشد دهید و در کمترین زمان ممکن نتیجه را برداشت کنید.

مثال این دست موارد هم کم نیست. احتمالا اسپینر‌ها را به خاطر دارید. همان فرفره‌های آرام بخشی که در یک بازه زمانی کوتاه با تبلیغات گسترده در هر فروشگاهی قابل تهیه بود. امروز هم این فرفره‌ها هنوز فروخته می‌شوند، اما چون مزیت رقابتی خاص و یکتایی ندارند هر مجموعه‌ای می‌تواند آن‌ها را تولید کند. پس بازار مستمری هم ندارند.
 
در واقع، این محصول تصمیم گرفت کدو باشد. پرتوان تبلیغ کند و با اولین باد مهرگان (پاییز) نابود شود. در راهبرد کدو کاشتن در فضای مجازی توجه ویژه به خرید رسانه، گستردگی تبلیغات، حداکثری دیدن کاربران و توجه به پرسونای مشتری اهمیت زیادی خواهد داشت. کانال ها، صفحات و وب سایت‌های عمومی بسیار پربازدید بهترین مکان برای درج تبلیغاتی از این دست هستند. به یاد داشته باشید که اگر این شکل از بازاریابی را انتخاب کردید، باید سعی کنید مراحل سفر مشتری را در کمترین زمان ممکن سپری کنید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->