ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم علمای شیعه افغانستان مطالبات خود را از طالبان مطرح کردند نگاه چین به معادن لیتیوم‌ افغانستان پخش زنده بازی افغانستان و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین رییس جمعیت هلال‌احمر ایران در پیامی با سیل زدگان افغانستان همدردی کرد اطلاعیه راه آهن درباره قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه تیم ملی فوتسال افغانستان در چه صورتی از مرحله خود صعود خواهد کرد؟ توقف قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران تکرار گشت‌زنی هواپیمای بدون سرنشین در آسمان پروان هشدار در رابطه با وضعیت پناه‌جویان افغان در پاکستان کوهنوردان افغانستانی به ۱۶ قله مرتفع تهران صعود کردند + فیلم آغاز توزیع دفترچه اقامت طرح سرمایه‌گذاری به اتباع افغانستانی در خراسان رضوی
سرخط خبرها

روایت غم‌انگیز «تاج بی‌بی»، زنی که طالبان ۳ شوهر او را کشته‌اند

  • کد خبر: ۴۵۳۱۲
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
روایت غم‌انگیز «تاج بی‌بی»، زنی که طالبان ۳ شوهر او را کشته‌اند
تاج بی‌بی در جنوب افغانستان زندگی می‌کند و طالبان تاکنون ۳ شوهر او را کشته‌اند. شوهر چهارم او که برادر ۳ شوهر قبلی این زن افغان است، حالا در خط نبرد با طالبان است. تاج بی‌بی آرزو می‌کند صلح به افغانستان بازگردد.
سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز - «تاج بی‌بی» در استان «کنر» در جنوب افغانستان زندگی می‌کند. او پانزده‌ساله بود که ازدواج کرد. هنوز یک سال از ازدواجش نگذشته بود و در حالی که باردار بود، شوهرش در جنگ با طالبان جان باخت.
 
بعد از چند ماه با فشار خانواده همسرش و رسوم معمول قبایل پشتون در افغانستان به عقد برادر شوهرش درآمد. ۳ سال بعد همسر دومش هم در حمله انتحاری طالبان به یک پست ایست و بازرسی در مسیر کابل کشته شد.
 
تاج بی‌بی با ۳ کودک یتیم سرگردان شده بود و با فشار پدرشوهرش که زن نباید در خارج خانواده شوهر مرحومش ازدواج کند، با بردار شوهر دیگر خود که رئیس پلیس منطقه بود، ازدواج کرد. این زندگی هم دوام نیاورد و او با یک فرزند دیگر بیوه شد. طالبان با یک بمب کنار جاده‌ای شوهرش را ترور کردند.
 
دوباره پس از ۹۰ روز عزاداری او وادار شد با «امین‌اللّه»، کوچک‌ترین برادر شوهرش، ازدواج کند.
 
حالا او دوباره باردار است و امین‌اللّه برای مأموریتی سه‌ماهه عازم خط نبرد با طالبان شده، اما به تاج بی‌بی قول داده است که سالم بازگردد.
 
او حالا ۳۳ سال دارد و وقتی خبرنگار رویترز از او پرسید که آرزویت چیست؟ گفت: «مردم یک‌بار می‌میرند. اما من با از دست دادن ۳ شوهر، احساس می‌کنم قبلا ۳ بار مرده‌ام. امیدوارم صلح بیاید و من برای چهارمین‌بار عزادار و بیوه نشوم».
 
محمدحسین جعفریان در صفحه اینستاگرام خود دراین‌باره نوشته است: «قصه تاج بی‌بی در افغانستان قصه‌ای عجیب نیست. زنانی، چون او بسیارند که بیش از همه چشم‌انتظار نتیجه مذاکرات صلح در قطر هستند، زیرا ناامنی و جنگ داخلی بیش از هر قشری زندگی آن‌ها را به جهنم تبدیل کرده است. خداوند مردم مظلوم و ستم‌دیده این سرزمین را از شر دشمنان داخلی و خارجی نجات دهد، ان‌شاءاللّه.»
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->