سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم علمای شیعه افغانستان مطالبات خود را از طالبان مطرح کردند نگاه چین به معادن لیتیوم‌ افغانستان پخش زنده بازی افغانستان و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین رییس جمعیت هلال‌احمر ایران در پیامی با سیل زدگان افغانستان همدردی کرد اطلاعیه راه آهن درباره قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه تیم ملی فوتسال افغانستان در چه صورتی از مرحله خود صعود خواهد کرد؟ توقف قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران تکرار گشت‌زنی هواپیمای بدون سرنشین در آسمان پروان هشدار در رابطه با وضعیت پناه‌جویان افغان در پاکستان
سرخط خبرها

پوشش متفاوت زنان در اولین باشگاه پرورش اندام بانوان در قندهار + عکس

  • کد خبر: ۴۴۵۹۳
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
پوشش متفاوت زنان در اولین باشگاه پرورش اندام بانوان در قندهار + عکس
اولین باشگاه پرورش اندام زنان در قندهار در حالی افتتاح شده است که زنان با پوششی متفاوت در این باشگاه ورزش می‌کنند. مدیر این باشگاه می‌گوید که من نگران بازگشت محدودیت‌ها برای زنان با آمدن طالبان هستم.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ ولایت قندهار در جنوب افغانستان که روزی پایتخت طالبان بود و حالا زادگاه مردانی است که فعالیت زن در اجتماع را مغایر با قوانین اسلامی می‌دانند. شاهد افتتاح یک مرکز تناسب اندام ویژه زنان است.

 

پوشش متفاوت زنان در اولین باشگاه پرورش اندام بانوان در قندهار + عکس

 

«مریم دورانی» فعال حقوق بشر ۳۶ سال سن دارد و این مرکز را راه‌اندازی کرده است. وی از مدافعان حقوق زنان در برابر طالبان بوده و همواره از حقوق زنان دفاع کرده است.

 

دورانی یک ایستگاه رادیویی برای زنان را هم اداره می‌کند. او قبلاً در شورای ولایتی (شورای شهر) خدمت کرده است و میشل اوباما در سال ۲۰۱۲ میلادی جایزه «زنان شجاع بین‌المللی» به او اهدا کرده است.

 

این فعال حقوق زن، سال گذشته یک سالن ورزشی مخصوص بانوان افتتاح کرد و اکنون هر روز پنجاه زن به این مرکز مراجعه می‌کنند.

 

وی در رابطه با استقبال زنان قندهار از این باشگاه ورزشی می‌گوید: پس از گذشت مدت کوتاهی از شروع کار واکنش زنان بسیار مثبت بود. زیرا زنان به ورزش نیاز دارند.

 

دورانی ادامه داد: آنچه من را آزار می‌دهد، واکنش برخی از مردانی است که با باشگاه برخورد منفی داشتند و به من توهین کردند، آنها معتقدند این باشگاه با قوانین شرع مغایرت دارد.

 

با خروج تعداد زیادی از نیرو‌های آمریکایی از افغانستان پس از ۱۹ سال جنگ با طالبان، برخی از زنان افغان می‌ترسند که طالبان از طریق کانال‌های رسمی سیاسی نفوذ خود را اعمال کنند و شرایط به دوره حاکمیت طالبان در افغانستان باز گردد.

 

در دوران طالبان تحصیل برای زنان ممنوع بود و به آنها اجازه خروج از خانه بدون مرد محرم داده نمی‌شد.

واکنش طالبان به باشگاه بدنسازی زنان در قندهار؟!

هرچند که طالبان ادعا می‌کنند که موضع‌گیری‌ها و رفتارهای سختگیرانه خود در رابطه با فعالیت زنان در اجتماع را تغییر داده‌‌اند. اما زنان افغانستان به این سخنان طالبان مشکوک هستند.

 

دورانی در این باره می‌گوید که تنها نگرانی او در مورد نگاه طالبان به حقوق زنان و ماهیت و چگونگی محدودیت‌هایی است که ممکن است برای آنها ایجاد کند.

 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تمرکز من روی خدمت‌ رسانی به ده‌ها زنی است که به این باشگاه می‎آیند. آنها  بخش بزرگی از جامعه هستند که یا خانه‌دارند و یا هم در خارج از خانه کار می‌کنند.

 

برای تماشای عکس‌ها در سایز بزرگتر و با کیفیت بهتر بر روی آنها کلیک کنید

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->