هشدار به مادران باردار برای سزارین‌های تقویمی ۴ کشته و ۱۴ مصدوم ‌در دو حادثه ترافیکیِ خوزستان آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند ویدئو | مشاهده ۴قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی
سرخط خبرها

اعدام مردی که به‌خاطر مهریه، همسرش را به قتل رساند

  • کد خبر: ۴۵۶۱۵
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
  • ۱
اعدام مردی که به‌خاطر مهریه، همسرش را به قتل رساند
مرد معتادی که ۴ سال پیش همسرش را به خاطر مهریه به قتل رسانده بود به دار مجازات آویخته شد.
به گزارش شهرآرانیوز، ماجرای این جنایت از صبح یکشنبه ۲۸ آذر سال ۹۵ رقم خورد. وقتی ساکنان ساختمانی در غرب پایتخت متوجه سر و صدا و درگیری زوج همسایه شدند از خانه هایشان بیرون دویدند، اما ناگهان با پیکر خونین زن جوان که ساکن واحد شماره ۳ بود در راهرو رو به رو شدند. همسرش نیز که چاقوی دسته زردی در دست داشت بالای سرش ایستاده بود.

تماس همسایه‌ها با مأموران کلانتری و اورژانس آن‌ها را به ساختمان محل درگیری کشاند و بلافاصله مرد جوان بازداشت و همسرش نیز به بیمارستان منتقل شد. اما شدت جراحات وارده باعث شد تا زن جوان ساعاتی بعد با وجود تلاش کادر درمانی تسلیم مرگ شود.

پس از مرگ مهناز، تحقیقات از همسر او به‌نام سیاوش درباره جزئیات این جنایت آغاز شد. متهم ۳۹ ساله در تحقیقات به قتل همسرش با ضربات متعدد چاقو اعتراف کرد و انگیزه خود از جنایت را این‌طور بیان کرد: ۱۳ سال قبل با مهناز آشنا شدم و ازدواج کردیم. اما از همان روز‌های اول زندگی مشترک اختلاف داشتیم حتی با وجود به دنیا آمدن فرزندمان نه تنها مشکلاتمان کمتر نشد بلکه هر روز اختلاف‌هایمان بیشتر می‌شد.

متهم ادامه داد: همسرم خیلی از من ایراد می‌گرفت حرف‌ها و رفتارش مرا آزار می‌داد. همین مشکلات باعث شد معتاد شوم و قرص هم مصرف می‌کنم. می‌خواستم زنم را طلاق بدهم، اما مهریه‌اش ۱۳۶۰ سکه طلا بود و من نمی‌توانستم مهریه‌اش را بدهم به همین خاطر به زندگی ادامه دادم تا اینکه روز حادثه ساعت ۷ صبح دوباره شروع به اعتراض کرد که چرا سرکار نمی‌روم مدام می‌گفت برو از خانه بیرون و من که دیگر تحمل حرف‌هایش را نداشتم با او درگیر شدم می‌خواستم با چاقو او را بزنم که از خانه خارج شد. من هم دنبالش کردم و در راهرو او را زدم.

با اعتراف مرد جوان به جنایت او به بازسازی صحنه قتل پرداخت و پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد. متهم جوان در دادگاه به دفاع از خود پرداخت، اما باتوجه به درخواست اولیای دم برای قصاص، اعترافات او به قتل، بازسازی صحنه جنایت، اظهارات شاهدان و مدارک موجود در صحنه، قضات دادگاه کیفری او را به قصاص محکوم کردند.

با تأیید این حکم از سوی قضات دیوانعالی کشور، مرد همسرکش سحرگاه چهارشنبه گذشته در زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته و پرونده این جنایت با مرگ وی بسته شد.
 
منبع: روزنامه‌ایران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
1
سلام.
خواهشا هرچه سریع تر برای قانون مهریه کاری کنید.
این روند اصلا درست نیست.
لطفا پیگیر باشید.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->