شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد
سرخط خبرها

اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر حسن‌آباد مشهد در آستانه افتتاح

  • کد خبر: ۵۱۹۹۸
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر حسن‌آباد مشهد در آستانه افتتاح
پس از حدود ۵ ماه فعالیت ساختمانی، اینک اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر حسن‌آباد روز‌های آخر مراحل ساختمانی را طی می‌کند و بنا به‌وعده مسئولان شهری مشهد، این پروژه تا پایان آذر آماده بهره‌برداری خواهد بود.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ عملیات ساخت اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این‌باره اظهار کرد: کارتن‌خوابی یکی از معضلات امروز کلان‌شهر‌های دنیاست؛ موضوعی که تنها محدود به کشور‌های در حال توسعه نمی‌شود و کشور‌های توسعه‌یافته نیز با آن دست‌به گریبان هستند.

محمدرضا حیدری افزود: مدیریت‌شهری برخاسته از شورای پنجم، بر اساس رویکرد شهرداری تمام‌ساحتی، از ابتدای فعالیت خود توجه ویژه‌ای به موضوع سامان‌دهی کارتن‎خواب‌ها و افراد بی‌خانمان داشته است؛ همین دغدغه‌مندی سبب شد تا فراتر از قانون به این عرصه ورود کنیم و علاوه بر سامان‌دهی متکدیان و کارتن‌خواب‌ها، سامان‌دهی معتادان متجاهر نیز در دستورکار قرار گیرد.
 
وی افزود: علاوه بر این، حوزه اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری نیز با مشارکت شورا‌های اجتماعی و همچنین شهرداری‌های مناطق، بازدید‌های مختلفی را از محل تجمع کارتن‌خواب‌‎ها داشتند تا آن‌ها را به گرم‌خانه‌ها دعوت کنند. حیدری خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات شاخص انجام‌شده در این دوره می‌توان به مجوز اخیر شورای شهر به شهرداری برای تجهیز ۱۰ گرم‌خانه پیش از آغاز فصل سرما و همچنین تفاهم با ستاد مبارزه با موادمخدر استان به‌منظور ساخت اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر حسن‌آباد که تا پایان این ماه به بهره‌برداری خواهد رسید، اشاره کرد.

همچنین معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه عملیات ساخت اردوگاه معتادان متجاهر حسن‌آباد تا ۱۳ روز دیگر به‌پایان خواهد رسید، گفت: عملیات ساخت این مرکز در جاده حسن‌آباد و در مجاورت مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه (ع) از روز ۲۴ تیر امسال با تابلوی روزشمار ۱۳۵ روزه با حضور مسئولان استانی و شهری آغاز شد.

خلیل‌ا... کاظمی با اشاره به اهداف ساخت این مجموعه گفت: هدف اصلی ساخت این مرکز کنترل آسیب‌های اجتماعی و انجام روند درمانی معتادان است تا این افراد بتوانند به آغوش جامعه برگردند. وی افزود: این اقدام شهرداری مشهد در راستای اهداف معین اقتصادی بوده و قرار است که این اقدام در راستای همکاری بین‌بخشی انجام شود. کاظمی با تأکید بر اینکه برآورد اولیه اعتبار ساخت این مجموعه ۱۰ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: عملیات ساختمانی پروژه مرکز نگهداری معتادان متجاهر حسن‌آباد در زمینی به‌مساحت ۲/۳ هکتار در دست اجراست و اکنون این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی برخوردار است؛ با توجه به اقدامات مناسب ساختمانی در این مجموعه امیدواریم این پروژه در زمان مقرر به‌بهره‌برداری برسد.

پیش از این دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان‌رضوی گفته بود: تا پایان سال۱۳۹۸ ظرفیت ما ۱۸۰۰نفر بود؛ با کمک دستگاه‌های مختلف تا پایان سال ۱۳۹۹ ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر به بیش از ۵هزار نفر و در سال بعد به بیش از ۷۵۰۰نفر خواهد رسید. محمدحسین صالحی گفت: کمپ حسن‌آباد در فاز نخست ۵۰۰نفر را پناه خواهد داد و در فاز نهایی به ظرفیت پذیرش ۳ هزار نفر می‌رسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->