سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۵۸ درصد متقاضیان بیمه بیکاری مستأجر هستند

  • کد خبر: ۴۵۷۴۶
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
۵۸ درصد متقاضیان بیمه بیکاری مستأجر هستند
رئیس مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی گفت: ۵۸/۴ درصد متقاضیان بیمه بیکاری در کشور مستأجر و ۴۱/۶ درصد مالک هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی گفت: ۵۸.۴ درصد متقاضیان بیمه بیکاری در کشور مستاجر و ۴۱.۶ درصد مالک هستند.

به نقل از سازمان تامین اجتماعی، روزبه کردونی با اشاره به نتایج نظرسنجی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی از متقاضیان «بیمه بیکاری» عنوان کرد: آگاهی دقیق از وضعیت جامعه و انجام پژوهش و تحقیقات مبتنی بر نظرسنجی، حرکت به سمت هرگونه سیاست‌گذاری یا مداخله‌ای را با کاهش احتمالات قابل توجهی از شکست، اتلاف منابع یا حتی تحقق اهدافی ناخواسته و خلاف اهداف موردنظر مداخله کنندگان روبرو خواهد کرد.

وی ادامه داد: براین اساس، مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی در راستای اهداف مأموریتی خود، پژوهشی (برپایه نظرسنجی) به منظور بررسی «وضعیت متقاضیان دریافت بیمه بیکاری» را به انجام رساند که تحلیل و نتایج آن را در اختیار متخصصین و سیاست گذاران حوزه‌های مرتبط قرار گیرد.

کردونی افزود: این نظرسنجی، وضعیت بیش از ۷۰۰ هزار متقاضی بیمه شده تامین اجتماعی را که در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند، مورد ارزیابی قرار داده است. برخی نتایج بدست آمده (برای شماری از متقاضیان بیمه بیکاری که هنوز بیکار هستند) نشان می‌دهد ۴۰.۴ درصد از پاسخگویان زن و ۵۹.۶ درصد مرد بوده‌اند.

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی اظهار کرد: همچنین ۲۱.۲ درصد از پاسخگویان «مجرد» و ۷۲.۴ درصد «متأهل» هستند.

وی با بیان اینکه ۲۲.۶ درصد از پاسخگویان دارای قرارداد دائم و ۷۷.۴ درصد نیز دارای قرارداد موقت بوده‌اند، افزود: ۸۶.۴ درصد از این متقاضیان در گذشته مقرری بیمه بیکاری را دریافت نکرده‌ و ۷۶.۷ درصد از آنها اعلام کرده‌اند که خود، درخواست بیمه بیکاری را ثبت کرده‌اند.

کردونی ادامه داد: براساس این نظرسنجی، ۷۷.۱ درصد پاسخ‌دهندگان در بخش «خدمات»، ۱.۴ درصد در بخش «کشاورزی» و ۲۱.۵ درصد در بخش «صنعت» اشتغال داشته‌اند.

وی یادآور شد: ۷۶درصد از متقاضیان هم به صورت تمام‌وقت، ۲۴درصد ساعتی و ۵۸.۲ درصد از آنها نیز اعلام کرده‌اند که کارفرمای مربوطه، نسخه‌ای از قرارداد را به آنها تحویل نداده‌ است.

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی همچنین افزود: ۶۱.۹ درصد از متقاضیان، «سرپرست خانوار» بوده‌اند؛ این درحالی است که فقط ۲۷.۱ درصد از پاسخگویان بیان کرده‌اند که شخص دیگری در خانواده آنها «حقوق‌بگیر» است.

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی گفت: اقساط ماهیانه مستاجران متقاضیان بیمه بیکاری هم برابر با ۲۵.۵ درصد (بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان)، ۲۵ درصد (بین یک تا دو میلیون تومان)، ۱۶درصد (کمتر از ۵۰۰ هزار تومان)، ۱۵.۶ درصد (بدون قسط)، ۱۰درصد (بین دو تا سه میلیون تومان)، چهار درصد (بین ۳ تا ۴میلیون تومان) و ۳.۷ درصد (بیش از چهار میلیون تومان) گزارش شده است.

به گفته کردونی، ۸۷.۹ درصد از متقاضیان همچنین «یارانه ۴۵ هزارتومانی» و ۵۴.۶ درصد نیز «یارانه معیشتی» دریافت می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->