قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند
سرخط خبرها

نگرانی کمیسیون حقوق بشر افغانستان از افزایش ترور‌های هدفمند

  • کد خبر: ۴۵۷۷۹
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
نگرانی کمیسیون حقوق بشر افغانستان از افزایش ترور‌های هدفمند
کمیسیون حقوق بشر افغانستان همزمان با کشته شدن دست کم چهار شخصیت برجسته در این کشور که روز یکشنبه رخ داد، نگرانی خود را بابت افزایش ترور‌های هدفمند اعلام کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز - به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع افغانستان تایید کرد، دو افسر در اداره حقوقی در کابل ساعات اولیه روز یکشنبه ترور شدند و حمدالله ارباب، عضو برجسته کمیسیون دسترسی به اطلاعات و ظریفه غفاری، شهردار شهر میدان از ترور جان سالم به در بردند.
 
وزارت کشور افغانستان اعلام کرد، همچنین فاضل خان، رهبر برجسته قبیله‌ای در نتیجه انفجار بمبی که به خودرویش متصل شده بود در ولایت پکتیا در شرق افغانستان کشته شد. مولوی عنایت‌الله، از اشخاصی برجسته و مهم مذهبی افغانستان نیز در ولایت تخار واقع در شمال شرق کشور ترور شد.
 
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این ترور‌ها را برعهده نگرفته است.
 
در همین حال، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نگرانی شدید خود را بابت افزایش حملات هدفمند علیه غیرنظامیان در این کشور ابراز داشت.
 
این کمیسیون در بیانیه روز یکشنبه خود اعلام کرد، یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که در شش ماهه نخست سال جاری میلادی و در ترور‌های هدفمند و سیستماتیک، ۵۳۳ تن کشته و ۴۱۲ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.
 
شهرزاد اکبر، رئیس کمیسیون حقوق بشر افغانستان در توئیتی نوشت: اخبار مربوط به حملات هدفمند علیه غیرنظامیان، مقام‌های دولتی، نخبگان مذهبی و سایر غیرنظامیان هر روز منتشر می‌شود. این روند، جوی از ترس و وحشت را درست در زمانی ایجاد کرده که ما به همکاری، بسیج و شنیده شدن صداهایمان و شکل دادن روند صلح نیاز داریم. این وضعیت واقعا نگران کننده است.

۱۲۲ غیرنظامی در ۲۰۲۰ در قندهار کشته شدند

این کمیسیون همچنین مشخص کرد که در ولایت قندهار واقع در جنوب افغانستان فقط ۱۲۲ غیرنظامی از جمله هفت زن در بازه زمانی ۱۹ فوریه تا ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۰ کشته و ۷۳ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.
 
این افزایش ترور‌ها در حالی صورت گرفته که نمایندگانی از دولت کابل و گروه شبه نظامی طالبان در مذاکراتی با هدف گفتگو‌های بین افغان‌ها در دوحه، پایتخت قطر از ۱۲ سپتامبر و به عنوان بخشی از توافق به دست آمده بین طالبان و آمریکا حضور دارند و این گفتگو‌ها ادامه دارد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->