وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بازخوانی حاشیه‌های حضور قالیباف در بخش بیماران کرونایی بیمارستان

  • کد خبر: ۴۵۹۸۳
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
بازخوانی حاشیه‌های حضور قالیباف در بخش بیماران کرونایی بیمارستان
درباره حاشیه‌های حضور رئیس مجلس در بخش بیماران کرونایی بیمارستان که سبب لغو نشست سران قوا نیز شد
به گزارش شهرآرانیوز؛ پیچیده و البته ناشناخته بودن ویروس کرونا و درپی آن بیماری کووید۱۹ هرگونه تصمیم‌گیری و اقدام را در همه سطوح زندگی مردم جهان با دشواری‌های بسیاری روبه‌رو کرده است. دراین‌میان ابتلای مقامات و مسئولان به این بیماری و تبعات حاصل از آن، با توجه‌به میانگین سنی بالای آن‌ها، اما و اگر‌های بسیاری را درباره شیوه‌های رعایت و مراقبت به وجود آورده است.
 
دقت به چنین ملاحظاتی سبب شده است که رهبر معظم انقلاب از زمان شیوع کرونا در ایران یعنی اسفند سال گذشته تاکنون در تمامی مناسبت‌ها و دیدارها، تمام‌وکمال به آیین‌نامه‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا عمل کنند. به‌گونه‌ای که نوع عزاداری ایشان در ماه محرم و میزان رعایت این دستورالعمل‌ها در بسیاری از رسانه‌های خارجی موردتوجه قرار گرفت و در داخل کشور هم بسیاری به تبعیت از ایشان در ایام محرم، عزاداری‌ها را با دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در خانه‌های خودشان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردند.
 
باوجود رعایت این پروتکل‌ها ازسوی رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهوری و رئیس قوه قضائیه، بازدید سرزده روز یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، از بیمارستان امام‌خمینی (ره) و تماس مستقیم با بیماران کرونایی در بخش آی‌سی‌یو این بیمارستان باعث حاشیه‌ها و واکنش‌هایی در فضای مجازی شد.
 
رئیس مجلس در بازدید‌های موسوم به میدانی خود، یکشنبه به بیمارستان امام‌خمینی (ره) رفت و به کادر درمان آن قول پیگیری مشکلات را داد. تصاویر و فیلم‌های منتشرشده از این دیدار نشان می‌دهد که پروتکل‌های بهداشتی به‌طور کامل رعایت نشده و محیط آلوده به ویروس بوده است. درپی این رخداد خبری، معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهوری در یک رشته توئیت، از عملکرد رئیس مجلس و حضور او در بخش کرونای بیمارستان امام‌خمینی (ره) انتقاد کرد.


قالیباف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌است

علیرضا معزی، در حساب کاربری خود نوشت: «‏ستاد ملی ‎کرونا، توصیه‌ها و پروتکل‌های روشنی برای مقامات ارشد نظام تدوین و ابلاغ کرده است؛ پروتکل‌هایی که هم مانع از ایجاد اختلال در اداره امور کشور در شرایط ‎بحران می‌شود و هم از عادی‌سازی تجمعات و انتقال پیام غلط به جامعه جلوگیری می‌کند. اصرار دیگر مقامات بر نادیده‌گرفتن پروتکل‌ها و تأکید بر ایجاد تمایز، چه انگیزه‌ای می‌تواند داشته باشد؟»
 
محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا نیز در یادداشت توئیتری خود نوشت: «فکر می‌کنید آقاباقر نمی‌داند اگر برود بیمارستان ممکن است مریض شود؟ وقتی دونالد ترامپ احتمال می‌داده به علت معاشرت با دستیارش کرونا می‌گیرد، قالیباف نمی‌داند؟ حالا آقاباقر هم مثل ترامپ عمل کرده. با خودش گفته یک ژست مردمی می‌گیرم می‌روم بیمارستان. اگر مریض شدم که به نفعم است و اگر هم کرونا نگرفتم، باز ژست مردمی بودن را گرفته‌ام و باز هم به نفعم است. یعنی همان حساب و کتاب ترامپ را، قالیباف هم کرده است. انتخابات سیزدهمین رئیس‌جمهور نزدیک است، خیلی نزدیک و آقای قالیباف، که با مجلس حال نکرده، یواش‌یواش می‌خواهد بیاید سمت پاستور. حالا اگر کمی کرونا هم قاطی‌اش باشد که چه بهتر!»


روحانی به دلایل دیگر از رئیس مجلس ناراحت است

سپس دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس به توئیت معاون ارتباطات ریاست جمهوری پاسخ داد. محمدسعید احدیان در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتشار فیلمی از سخنان شهیدبهشتی با این مضمون که «فساد وقتی رسوخ می‌کند که رابطه مستقیم میان مردم و مسئولان قطع شود. حجاب بین مردم و مسئولان حرام مطلق است! اگر از جان خودت می‌ترسی نباید زمام‌دار شوی.» نوشت: «آقای معزی سخنان شهیدبهشتی را برای رئیس‌جمهور پخش کنید، شاید فرجی شد. برگردید به آن دوران که رئیس‌جمهور در خط مقدم جبهه بود.» نمایندگان مدافع قالیباف در مجلس هم بیکار ننشستند و انتقاد‌ها به قالیباف را به ناراحتی دولت از مجلس مربوط دانستند.
 
یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفتگو با خانه ملت دراین‌باره گفت: «مدل رفتاری دولت و آقای روحانی بیش از آنکه مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد، به نوعی ابراز نارضایتی و ناراحتی از عملکرد رئیس مجلس است که خود را موظف می‌داند براساس تکلیفی که قانون برای مسئولان در نظر گرفته است، که بین مردم بروند و نظارت کنند، عمل کند.» سیدنظام‌الدین موسوی افزود: «رئیس مجلس در نظارت میدانی از بیمارستان امام (ره) همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد و حضور دکتر زالی در این بازدید، مُهر تأییدی بر رعایت پروتکل‌هاست. آقای رئیس جمهور می‌توانستند در این جلسه حضور پیدا کنند و فاصله اجتماعی مربوطه را به‌جای یک و نیم متر تا پنج‌متر رعایت می‌کردند.»

درنهایت سخن‌گوی دولت در نشست خبری دیروز خود دراین‌باره گفت: «پیشنهاد جلسه را آقای رئیس‌جمهور داده بودند و زمانی‌که رئیس مجلس به بیمارستان برای بازدید تشریف بردند از وزیر بهداشت سوال شد که این بازدید در کدام بخش‌ها بوده، که گفتند حتی در بخش‌هایی که افراد بدحال بودند، صورت گرفته است.» علی ربیعی ادامه داد: «مجدد سوال شد نظر شما دراین‌باره چیست و کمیته بهداشت ستاد ملی کرونا اعلام کرد چند وقت این‌جلسه عقب بیفتد.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->