رئیس مجلس: دنبال ایجاد تشویش در مدیریت کشور نیستیم

  • کد خبر: ۴۵۳۸۶
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
رئیس مجلس: دنبال ایجاد تشویش در مدیریت کشور نیستیم
رییس مجلس گفت : ملت ما توانمندی و ظرفیت های بزرگی دارد ، ولی متاسفانه کسانی در سیستم اداری ، تصمیم گیری و اجرایی هستند که اعتقاد و فرهنگ شهدا ، سنت الهی و اصلا خدا باوری ندارند و این مشکل کشور ما است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف عصر جمعه در یادوازره شهدای قادی‌محله منطقه هادی‌شهر شهرستان بابلسر افزود : مجلس به هیچ وجه دنبال این نیست تا در مدریت کشور تشویشی به وجود بیاید و در کنار دولت است تا فشار اقتصادی را از دوش مردم کم کند.

وی خدمتگزاری به مردم را وظیفه مجموعه قوا در کشور دانست و گفت : توقع داریم جوانان در مردم باوری  برای حل مشکلات کشور کمک کار همه باشند چرا که توجه به مدیریت جوانان در اولویت تصمیم گیری های مجلس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی نقش جوانان را در هشت سال دفاع مقدس سرنوشت ساز و علت موفقیت دانست و افزود : جایی در جبهه ها نیست که جای پای جوانان مازندران در دفاع از میهن اسلامی از مریوان گرفته تا  هوای گرم بویژه در عملیات فاو نباشد و مازندران همیشه در دفاع مقدس و دفاع از حرم بدرستی درخشیده است.

وی نتیجه حضور مردم در هر عرصه ای را افتخارآفرینی دانست و گفت : طی سال های پس از انقلاب  مردم هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کردند ، چرا که این امام امت بود که به این مردم آموخت که اگر ایمان و باور به سنت های الهی داشته باشند و مسئولان هم مردم محور باشند و مردم را تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها دخالت دهند ، هیچ قدرتی توان مقابله با  آنها را نخواهد داشت.

قالیباف افزود : امام راحل به ما آموخت که خطر آفرینی از جانب دشمن از هر جا ، چه در مرزها یا دورتر از مرزهای کشورباشد ، باید مقابل ظلم و تجاوز ایستادگی کرد. این که موضوع دفاع جنگ نظامی باشد یا اقتصادی فرقی نمی کند ، آرمان انقلاب اسلامی مردم باوری  است و تدوام انقلاب نیز در توجه به همین مقوله است.

وی ادامه داد : هدف دشمنان در دوران دفاع مقدس این بود که ظرف چند روز کشور را بگیرند و نظام اسلامی را ساقط کنند ، اما نه تنها هیچ یک از این اهدافشان محقق نشد ، بلکه همه دشمنان در دوران دفاع مقدس بشدت سرکوب شدند و عظمت ایران و عزت مسلمین به برکت مجاهدت و ایمان راسخ ملت و خون شهدا دو چندان شد و  این عزت آفرینی اتفاق افتاده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : دفاع مقدس منشاء تحول در همه عرصه شده است. در دفاع مقدس منطق شهدا و خداباوری و ایمان به سنت الهی محقق شد و امروز نیز این منطق را در همه حوزه های دفاعی بویژه هوا و فضا شاهد هستیم چرا که امروز جمهوری اسلامی ایران در ردیف اول پنج کشور دنیا در ساخت تجهیزات هوا و فضا قرار گرفته است.

وی افزود : هر موضوع نشدنی در دفاع مقدس شدنی شد و امروز هم نباید به جای تکیه به جوانان ، به دشمن دل بست چون این پشت کردن به نظام است.

قالیباف گفت : پیچیده ترین تجهیزات و امکانات نظامی و جنگی را در ابعاد مختلف در اختیار داریم . ما امروز فنی ترین موتورها و گیربکس ها را برای انواع موشک های بالستیک و کروز صد در صد داخلی می سازیم. امروز در کشور یک فرهنگ موشک کروز می سازد ، اما بخش دیگر صنعتی حتی موتور برف پاک کن خودرو را نمی تواند بسازد ، چرا که افرادی هستند که منافع آنان اجازه نمی دهد .

انتقاد از سیستم اجرایی 

رییس مجلس گفت : ملت ما توانمندی و ظرفیت های بزرگی دارد ، ولی متاسفانه کسانی در سیستم اداری ، تصمیم گیری و اجرایی هستند که اعتقاد و فرهنگ شهدا ، سنت الهی و اصلا خدا باوری ندارند و این مشکل کشور ما است.

وی افزود : امروز الگوی خدمت در مجلس شورای اسلامی مردم هستند. نمایندگان ملت همه مشکلات را در حوزه معیشتی همه اقشار بویژه مستضعفان درک می کنند. امروز طبقه متوسط  کارگر و کارمندی که کار و  حقوق هم دارند دچار مشکل هستند و مجلس با تمام وجود این مشکلات را حس می کند.

قالیباف گفت : ۲ سال قبل با حقوق یک ماهه توان خرید ۲ عدد سکه وجود داشت ، اما امروز با حقوق تا پنج ماه یک سکه را نمی توان خرید و این ضعف پول ملی ایران است و مجلس این را متوجه است.

وی با اظهار این که کشاورزان هم که تامین کننده امنیت غذایی کشور هستند ، مشکل دارند ، افزود : متاسفانه واسطه ها در بازرگانی محصولات کشاورزی بشدت تولید کنندگان را ضربه می زنند و توان ایستادگی کشاورزان در مقابل آنان کم شده است.

رییس مجلس خطاب به حاضران گفت : مجلس به شما اطمینان می دهد که کشور ظرفیت حل این مشکلات را دارد . البته در مجلس شورای اسلامی مسئول اجرایی کشور نیستم و طبق قانون حق دخالت نداریم. وظیفه ما قانون گذاری و نظارت درست بر اجرای قانون است.

وی افزود : به شما مردم ایران قول می دهیم مجلس برای سیاست گذاری درست و اجرای قانون توسط قوه مجریه ، مقننه و نهادهای عمومی غیر دولتی و بخش هایی که مکلف به اجرای قانون هستند بشدت و با دقت نظارت می کند. ما فقط به مردم بدهکاریم و مجلس معتقد است که  ذینفع همه فعالیت های کشور باید مردم باشند.

او ادامه داد : می گویند مجلس سه ماهه آمده است و دلار سه برابر شد. این حرف های کسانی است که هفت سال در دولت هستند. این کار دولت است تا ارزش پول ملی را حفظ کند و مجلس در تصویب قانون همکاری  و نظارت می کند.

قالیباف گفت : مسایل حاشیه ای را به مجلس نسبت می دهند ، اما مطمئنا مجلس به حاشیه نخواهد رفت و مسیر برنامه ریزی برنامه توسعه هفتم نظام را که دولت بعدی به این مجلس می رساند به  درستی رسیدگی می کند.

وی با اظهار این که " تحول و ثبات در اقتصاد کشور اهداف اصلی در تصویب برنامه هفتم توسعه کشور است " ، افزود : بد مدیریتی در استفاده از امکانات و این که مردم را از صحنه ها خارج کرده اند ، مشکل اصلی امروز است . امروز تا ۸۰ درصد اقتصاد کشور دولتی است و  اقتصاد دولتی محکوم به فساد و ضعف است. بخش خصوصی به درستی کار می کند و همه مشکلات و  رانت خواری ها در این بخش خنثی سازی می شود. ما باید وقت بگذاریم و فرصت را به جوانان بدهیم و از نخبگان نیز استفاده کنیم.

او ادامه داد : مجلس در چهار ماهه فعالیتش چند تصمیم درست گرفته است که ۲ مورد آن در حوزه مسکن بوده است ؛ یکی توجه به خانه ها خالی که در کوتاه مدت موثر است یعنی  افرادی که چندین خانه دارند جلوی آنان گرفته شود و دوم این که جهش و تولید مسکن که در مرحله اول به تصویب رسید ، پیگیر هستیم تا تقاضای یک میلیون مسکن در سال محقق شود.

قالیباف گفت : امروز سالانه ۵۰۰ هزار مسکن جدید کم ساخته می شود ولی با تصمیم جدید مجلس این مشکل رفع خواهد شد.

رییس مجلس با اظهار این که مجلس در بازار سرمایه نیز بدرستی  وارد شده است ، افزود : تحت تاثیر ضد انقلاب و فضا سازی ها دشمنان قرار نگیرید. وعده های اضافی نخواهیم داد . مجلس یازدهم در چارچوب وظایف خود عمل می کند و آثار انجام وظایف درست را خواهید دید.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->