رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت)
سرخط خبرها

ادامه جنگ در قره‌باغ؛ ۲ کشور یکدیگر را مقصر می‌دانند

  • کد خبر: ۴۵۹۸۴
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
ادامه جنگ در قره‌باغ؛ ۲ کشور یکدیگر را مقصر می‌دانند
درحالی‌که درگیری‌ها میان نیرو‌های ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه موردمناقشه قره‌باغ ادامه دارد، هر دو کشور یکدیگر را به‌دلیل هدف قرار‌دادن شهر‌های مهم کشورشان و به خطر‌انداختن جان غیرنظامیان مقصر می‌دانند.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ درحالی‌که درگیری‌ها میان نیرو‌های ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه موردمناقشه قره‌باغ ادامه دارد، هر دو کشور یکدیگر را به‌دلیل هدف قرار‌دادن شهر‌های مهم کشورشان و به خطر‌انداختن جان غیرنظامیان مقصر می‌دانند. به گزارش الجزیره، مرکز اطلاع‌رسانی دولت ارمنستان با انتشار تصاویری ادعا کرده است که نیرو‌های آذری، روز یکشنبه با حملات توپخانه‌ای، شهر «استپاناکرت» و «شوشا» را مورد هدف قرار داده‌اند. ازطرفی وزارت دفاع آذربایجان ادعا کرد که ارمنستان پس از حمله به «گنجا» و «مینگه‌چویر»، سه شهر «بیلقان»، «بردا» و «ترتر» را بمباران کرده است.
 
در پاسخ، شوشان استپانیان، دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان، اتهامات آذربایجان مبنی بر حمله موشکی نیرو‌های ارمنی به مینگه‌چویر را نادرست دانست. با این‌حال، روز سه‌شنبه، ارمنستان گزارش داد که «شب آرام‌تری» را پشت سر گذاشته است. ارمنستان و آذربایجان، درخواست‌های بین‌المللی برای آتش‌بس را نادیده می‌گیرند. روز سه‌شنبه، پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر ارمنستان بر لزوم توقف فوری درگیری‌ها در قره‌باغ تأکید کرد. هم‌زمان وزرای خارجه روسیه، فرانسه و آمریکا، طی بیانیه مشترک «گروه مینسک»، جنگ قره‌باغ را محکوم کردند و آن را تهدیدی ناپذیرفتنی برای ثبات منطقه دانستند.
 
در این بین، روز سه‌شنبه، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در مصاحبه‌ای با یک خبرگزاری روسی گفت: «دمشق می‌تواند تأیید کند که گروه‌های مسلح از سوریه به منطقه قره‌باغ منتقل شده‌اند.» پیش‌تر، ترکیه و آذربایجان ادعا‌هایی مبنی بر اعزام نیرو از سوریه به قره‌باغ را رد کرده بودند. باوجوداین، بشار اسد، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، را به‌عنوان عامل اصلی درگیری‌ها در قره‌باغ متهم کرد و گفت ترکیه از تروریست‌هایی که در سوریه و سایر کشور‌ها هستند، برای درگیری قره‌باغ استفاده می‌کند. نزاع میان ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ، نگرانی بین‌المللی را درباره احتمال رویارویی قدرت‌های منطقه، ترکیه و روسیه، افزایش داده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->