وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسراییل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد
سرخط خبرها

پشت پرده تحریم‌های جدید ترامپ علیه ایران به روایت کمال خرازی

  • کد خبر: ۴۶۳۷۵
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
پشت پرده تحریم‌های جدید ترامپ علیه ایران به روایت کمال خرازی
رییس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه اظهارات اخیر ترامپ عمق درنده‌خویی رییس‌جمهور آمریکا را به خوبی نشان داد، تاکید کرد: این توهین‌ها نه تنها تاثیری در رسیدن دولت آمریکا به اهدافش ندارد بلکه ملت ایران را در راستای مقاومتی که باید داشته باشند، متحدتر و آگاه‌تر خواهد کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، سید کمال خرازی درباره تحریم ۱۸ بانک ایرانی از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: نیت آمریکا با اعمال تحریم‌های جدید و فشار مضاعف آن است که ایران را به زانو دربیاورد. آن‌ها در این چارچوب سیاست فشار حداکثری را علیه ایران در پیش گرفتند، از برجام خارج و تحریم‌ها را اعمال کردند و حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه علیرغم همه توطئه‌ها و فشار‌های آمریکا، ایران به زانو درنیامده است، اظهار داشت: هر فرد خارجی که به ایران بیاید، مشاهده می‌کند زندگی در جریان است و هر جنس، کالا و وسیله‌ای که مورد نیاز مردم باشد، در بازار وجود دارد هرچند که گرانی وجود دارد و مردم فشار اقتصادی را تحمل می‌کنند.


هدف کاخ سفید فروپاشی ایران و نظام بود

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه هدف آمریکا فراتر از تحمیل فشار‌های اقتصادی بر ملت ایران بوده است، تصریح کرد: هدف کاخ سفید در خروج از برجام، اعمال تحریم‌ها، در پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری و توطئه‌های مختلف این بوده است که ایران و نظام جمهوری اسلامی با فروپاشی روبه‌رو شود که خوشبختانه با ایستادگی مردم، کاخ سفید به هدف شوم خود نرسید.

به گفته خرازی، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به زودی برگزار می‌شود و دست دولت این کشور در عرصه سیاست خارجی خالی است و به همین خاطر، ترامپ دست به اقدامات تبلیغاتی با هدف مصرف داخلی می‌زند.
 

توهین ترامپ نشانه عصبانیت او از نرسیدن به اهدافش درباره ایران است

وی ادامه داد: آنچه اهمیت دارد، ایستادگی مردم ایران است و ان‌شاالله در مقابله با زورگویی‌ها و یکجانبه‌گرایی آمریکا به هدف خود می‌رسیم و نمی‌گذاریم آن‌ها به هدف خود برسند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی درباره توهین و تهدید اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران خاطرنشان کرد: توهین ترامپ نشانه عصبانیت و ناخرسندی او از ناکارامدی تحریم‌ها و نرسیدن به اهدافش درباره ایران است.


توهین ترامپ عمق درنده‌خویی رییس‌جمهور آمریکا را نشان داد

خرازی با بیان اینکه صحبت‌های ترامپ در اتحاد و وحدت بیشتر ملت ایران موثر است، ابراز داشت: وقتی ترامپ به یک ملتی توهین و جسارت کند، این توهین و بی‌احترامی موجب افتراق نمی‌شود بلکه مردم از هر جناح، نگرش و گرایشی که باشند، متحدتر می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه اظهارات اخیر ترامپ عمق درنده‌خویی رئیس‌جمهور آمریکا را به خوبی نشان داد، عنوان کرد: این توهین‌ها تاثیری در رسیدن دولت آمریکا به اهدافش ندارد بلکه ملت ایران در راستای مقاومتی که باید داشته باشند، متحدتر و آگاه‌تر خواهد کرد و موجب می‌شود آن‌ها بهتر از گذشته در برابر زورگویی‌های آمریکا بایستند.
 
«دونالد ترامپ» روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با برنامه رادیویی «راش لیمبو» هنگامی که موضوع ایران به میان آمد، ادبیات جدیدی را از خود بروز داد که نشانگر عمق عصبانیت و همچنین ناکامی سیاست فشار حداکثری وی علیه مردم ایران بوده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه با هدف به زانو درآوردن مردم ایران اعلام کرد که ۱۸ بانک ایران از جمله شرکت تامین سرمایه امین، بانک کشاورزی، بانک مسکن، بانک رفاه کارگران، بانک شهر، بانک اقتصاد نوین، بانک قرض‌الحسنه رسالت، بانک حکمت ایرانیان و بانک ایران زمین را مورد تحریم قرار داده است.

بانک همکاری منطقه‌ای اسلامی، بانک کارآفرین، بانک خاورمیانه، موسسه اعتباری مهر ایران، بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک سرمایه، بانک توسعه تعاون و بانک گردشگری هم در این فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که آمریکا در یک اقدام فریبنده، مدعی شده بود که ایران پیشنهاد آن‌ها برای کمک در مبارزه با کرونا را رد کرده است.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->