جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

کرونا تنها عامل قیمت‌های میلیونی بلیت هواپیما نیست

  • کد خبر: ۴۶۴۳۱
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کرونا تنها عامل قیمت‌های میلیونی بلیت هواپیما نیست
در شرایطی که نرخ جدید بلیت هواپیما در روز‌های گذشته تا ۲.۶ میلیون تومان برای پرواز‌های داخلی افزایش یافت، به نظر می‌رسد مردم و نمایندگان مجلس آن را قابل قبول نمی‌دانند و باید دید این قیمت‌های جدید از آبان ماه اجرایی می‌شود یا آنکه نرخ‌های جدیدی به عنوان قیمت بلیت اعلام خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز، طی سال‌های گذشته نرخ بلیت برای پرواز‌های داخلی به صورت دامنه تعریف شده حداقلی و حداکثری اعلام می‌شد و ایرلاین‌ها موظف به رعایت این دامنه قیمت بودند.

در همین راستا قیمت بلیت پرواز‌های داخلی از خرداد ماه امسال افزایش یافت و حالا در شرایطی که پرواز‌های داخلی نسبت به ماه‌های گذشته شیوع ویروس کرونا رونق بیشتری پیدا کرده، به فاصله چهار ماه دوباره جدول جدیدی برای نرخ بلیت هواپیما برای پرواز‌های داخلی از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصویب و اعلام شده است که بر این اساس حداقل قیمت بلیت هواپیما ۴۹۱ هزار تومان و حداکثر دو میلیون و ۶۷۴ هزار تومان تعیین شده است در حالی که در آخرین اصلاحیه قیمت بلیت هواپیما حداقل نرخ پرواز ۲۷۲ هزار و ۶۰۰ تومان و حداکثر نرخ برای پرواز تبریز مشهد با قیمت ۹۹۶ هزار و ۷۰۰ تومان بود.

مقصود اسعد سامانی - دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی - با بیان این که جدول نرخ نامه قیمت بلیت پرواز‌های داخلی به روزرسانی شده و از آبان ماه امسال اجرایی می‌شود اظهار کرد: یکی از عوامل افزایش قیمت بلیت هواپیما شیوع ویروس کرونا و اجرای پروتکل جدید از سوی ستاد ملی کرونا است که اعلام کرده باید از آبان ماه ظرفیت پرواز حداکثر تا ۶۰ درصد پر شود و فاصله گذاری اجتماعی در کابین پرواز نیز رعایت شود؛ بنابراین الزام شرکت‌های هواپیمایی به اجرای این سایت خود در تغییر قیمت بلیت هواپیما موثر است.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت بلیت هواپیما این است که ۶۰ درصد هزینه شرکت‌های هواپیمایی برای تامین تجهیزات و آماده سازی خود برای ارائه خدمات به مردم ارزی است و نرخ ارز در جدول نرخ نامه قبلی ۱۱ هزار تومان بود در حالی که هم اکنون نرخ دلار به حدود ۳۰ هزار تومان افزایش یافته است.

پس از اعلام این نرخ‌ها که قرار از ابتدای ماه آتی اعمال شود، انتقادات بسیاری از سوی مردم در شبکه‌های مجازی و رسانه‌های مختلف مطرح شد. به عنوان مثال یکی از مخاطبان ایسنا در این باره نوشت: "کرونا اومده همه‌ی بلیت‌های داخلی دنیا به خاطر کاهش تقاضا ارزون شده اون‌وقت اینجا به همون بهونه گرون! "

یا یکی دیگر از این مخاطبان با انتشار نرخ حداقل و حداکثر نرخ پرواز تهران-ایلام که از حداقل ۲۹۳ هزار و ۶۰۰ تومان به ۵۳۰ هزار و ۱۰۰ تومان و از حداکثر ۴۷۲ هزار و ۱۰۰ تومان به ۹۰۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است، گفت: دیگر سفر با هواپیما به ایلام هم آرزو شد.

در همین راستا رحمت‌الله فیروزی پوربادی - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی – در این زمینه با اشاره به قابل قبول نبودن افزایش قیمت بلیت هواپیما در شرایط کنونی، گفت: قطعا کمیسیون عمران هفته آینده با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی افزایش قیمت بلیت هواپیما را بررسی خواهند کرد.

وی افزود: انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادعا می‌کنند که افزایش نرخ دلار دلیل افزایش قیمت بلیت هواپیماست، چرا که عمدتا قطعات هواپیما و هزینه‌های نگهداری آن به دلار است و دولت نیز تسهیلات لازم را اتخاذ نکرده و آن‌ها چاره‌ای جز افزایش قیمت ندارند. اما این تصمیم به نفع آن‌ها نخواهد بود و قطعا مجلس شورای اسلامی این موضوع را پس از پایان تعطیلات مجلس با حضور دستگاه‌های ذیربط بررسی خواهد کرد.

حالا باید دید ورود مجلس به این افزایش قیمت باعث می‌شود که نرخ‌های جدید در آبان ماه اعمال نشود یا آنکه اتفاق دیگری خواهد افتاد؟

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->