سایت‌های جعلی سامانه سجام مسدود شدند نوکیا اینترنت را به ماه می‌برد تهدید فضایی زمین برگزاری دوره آموزشی برای توسعه اینترنت اشیا نوجوان ۱۴ ساله مولکولی برای مقابله با کرونا ساخت رصد بارش شهابی جباری در ۲۹ و ۳۰ مهرماه اولین نتایج بنچمارک خانواده آیفون ۱۲ منتشر شد فراخوان ایرانسل برای حضور ایده‌های استارتاپی در شتاب‌دهنده کهکشان انتشار تصویر طرح اولیه کریتوس در بازی God of War: Ragnarok تامین ۸۰درصد نیاز کشور به اقلام کرونایی توسط پارک‌های علم و فناوری قابلیت های ۴نسخه آیفون ۱۲با فناوری 5G استارتاپ‌های کاهنده مصرف انرژی ساختمان فعال می‌شوند تولید گوشی با قابلیت درک احساسات انسان استفاده از هوش مصنوعی در ارتقای کشاورزی گلکسی Z Fold3 سامسونگ با ۳ نمایشگر روانه بازار می‌شود ال‌جی و ۵ شرکت دیگر آماده تولید تلفن همراه در ایران! ویوو از موبایل مفهومی با سلفی جداشونده رونمایی کرد + فیلم صدور مجوز جعلی استخراج رمز ارز چاپ حسگر روی پوست بدون نیاز به گرمادهی اعلام شرایط اعطای «گرنت» به محققان جوان و پژوهشگران
خبر ویژه
نگاهی به شماره چدید نشریه Computer Active | ناشناس ماندن در اینترنت
نشریه Computer Active در پرونده اصلی شماره جدید خود روی سرویس‌های ابری مدیریت فایل‌های چندرسانه‌ای متمرکز شده است.
نجفی | شهرآرانیوز - نویسندگان نشریه با توصیه به استفاده از سرویسی تحت عنوان PLEX بر این باورند که با توجه به سهولت دسترسی به فضای مجازی، اکنون زمان آن فرا رسیده است که کاربران به جای استفاده از ابزار‌هایی مانند اسپاتیفای بتوانند به موسیقی و رسانه‌های هنری مورد نظر خود از هر جایی با استفاده از اینترنت دسترسی داشته باشند.

در میان دیگر خبر‌های نشریه، مایکروسافت اعلام کرده است نسخه بعدی مجموعه نرم‌افزاری مایکروسافت آفیس ورژن ۲۰۲۲ خواهد بود. این در حالی است که پیش از این گمان می‌شد مایکروسافت از این پس صرفا به به‌روز‌رسانی و فروش بسته‌های تکمیلی مجموعه آفیس اقدام کند. در خبر دیگری از مایکروسافت و در حالی که جهان همچنان با کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند، این شرکت خوش‌بین است بتواند همه‌گیری یا پاندمی بعدی را قبل از شیوع شناسایی کند. پروژه اخطاردهنده مایکروسافت با استفاده از تله‌های روباتیک می‌تواند حشرات آلوده را شناسایی و شکار کند.

این سیستم البته در سال ۲۰۱۶ و در جریان شیوع زیکا در آمریکای جنوبی یک بار موفق از آزمون بیرون آمده است. در مجموع با شیوع ویروس کویید ۱۹ بسیاری از شرکت‌های فناوری جهان به سمت توسعه نوآوری‌های حوزه درمان گام برداشتندو به نظر می‌رسد مایکروسافت هم با همین هدف به دنبال توسعه این پروژه قدیمی خود است.

برای دانلود این شماره کلیک کنید: