خودرو دنا پلاس در بازار با قیمت‌های متفاوت معامله می‌شود

  • کد خبر: ۴۶۶۹۸
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
  • ۱
خودرو دنا پلاس در بازار با قیمت‌های متفاوت معامله می‌شود
رصد محصولات ایران خودرو در بازار بیانگر آن است که میان فعالان بازار تفاهمی برای قیمت گذاری روی خودرو «دنا پلاس» وجود ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، رصد بازار نشان دهنده آن است که در حال حاضر دنا پلاس با بازه قیمتی ۲۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود که به معنی آن است که برخی از عرضه کنندگان این خودرو را در بازار با قیمت ۳۷۰ میلیون و برخی دیگر با قیمت ۳۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌کنند.

 

قیمت دنا در بازار

با توجه به رصد بازار می‌توان گفت دنا معمولی در بازار قیمتی ۳۱۵ میلیون تومان دارد و مدل پلاس این خودرو نیز همانطور که گفته شد ۳۷۰ میلیون و برخی دیگر با قیمت ۳۹۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

 

دنا پلاس مدل فیس لیفت شده ماشین دنا است که در قالبی لوکس‌تر و مدرن‌تر به بازار عرضه میگردد و اکنون خودرو دنا پلاس به گفته مسئولین ایران خودرو نوعی احترام به مشتری است. نسخه اولیه ماشین دنا با استقبال خوبی مواجه شد. موتوری که ایران خودرو بر روی ماشین‌های دنا و دنا پلاس به کار برده است پیشرانه معروف EF۷ یا همان موتور ملی هستند.

 

این پیشرانه ۴ سیلندر است و ۱۶۴۶ سی سی حجم دارد و با آرایش خطی درون کاپوت دنا و دنا پلاس قرار گرفته است. ماشین‌های دنا و دنا پلاس با تکیه بر این پیشرانه ۱۱۵ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۳۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید میکند. دنا و دنا پلاس به علت مشابهت‌های فنی از نظر مصرف سوخت یکسان هستند و مصرف سوخت مناسبی دارند. در مدل اولیه ماشین دنا شتاب اولیه در حد متوسط ارزیابی میگردید، ولی گویا در ماشین دنا پلاس با رفع برخی از ایراد‌ها و افزایش کیفیت با وجود یکسان بودن بخش فنی شتابگیری بهتری را شاهد هستیم. بد نیست اشاره کنیم که دنا پلاس در یک نسخه به نام توربو هم قابل خریداری است که به نمونه توربو از موتور EF۷ مجهز شده است.

 

رانا در بازار

اما «رانا LX» یکی دیگر از محصولات ایران خودرو نیز در در حال حاضر در بازار قیمتی در حدود ۲۵۳ میلیون تومان امروز در بازار عرضه شد. «رانا EL» یکی دیگر از مدل‌های رانا است که به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر بدون کارکرد آن موجود نیست و متقاضیان باید به مدل کارکرده این خودرو بسنده کنند. از سوی دیگر درخصوص «رانا پلاس» نیز روز گذشته چهارمین قرعه کشی ایران خودرو قرعه کشی شد و با قیمت مصوب ۱۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان چکش خودرو، هر چند این خودرو ۹۰ روز دیگر وارد بازار می‌شود و باید منتظر قیمت این خودرو در بازار آزاد بود.

 

خودرو دنا پلاس در بازار با قیمت‌های متفاوت معامله می‌شود

پژو؛ خودرو ارزان ایران خودرو

در میان محصولات جدید ایران خودرو برخی از محصولات قدیمی نیز در بازار وجود دارد که قیمتی ارزان‌تر از خودرو‌های جدید در بازار را دارند می‌توانند تا حدودی نیاز متقاضیان خودرو‌های میان قیمت را پوشش دهند. در این خصوص می‌توان به SLX ۴۰۵ با قیمت ۲۳۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود و مدل ELX این خودرو در بازار قیمتی در حدود ۲۲۱ میلیون تومان دارد.

خودرو دنا پلاس در بازار با قیمت‌های متفاوت معامله می‌شود

پرشیا نیز که در بازار طرفداران خاص خود را دارد در حال حاضر با قیمت ۲۶۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

منبع: اقتصادنیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
0
0
قیمت جاروبرقی ایرانی یک سوم قیمت نمونه مشابه اروپایی و کره ای است ولی خودروی ایرانی با قیمت خودروی اروپایی و کره ای به دست مردم می رسد که واقعا جای سوال است!!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->