تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور؛ رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس
سرخط خبرها

دادکان: دست مدیران و دلال‌ها در یک کاسه است

  • کد خبر: ۴۶۸۹۲
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
دادکان: دست مدیران و دلال‌ها در یک کاسه است
بدون‌شک خیلی‌ها او را فوتبالی‌ترین رئیس فدراسیونی می‌دانند که این‌روز‌ها حال‌و‌هوای چندان‌خوشی ندارد؛ محمد دادکان که همیشه به رک‌گویی و گفتن حقیقت در بین ورزشی‌ها شهره بود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ وضعیت عجیب‌و‌غریب فوتبال ایران در این روزها، شرایط پیچیده پرسپولیس در روز‌هایی که برای دومین‌بار در چند سال اخیر راهی فینال لیگ قهرمانان شده است، مسئله دلالی در فوتبال و رقم‌های نجومی که در بازار نقل‌و‌انتقالات جابه‌جا می‌شود و...، باعث شد تا رئیس اسبق فدراسیون فوتبال کشورمان یک بار دیگر لب به انتقاد بگشاید و این‌بار در میان نقدهایش گریزی هم به چند واقعیت کشنده فوتبال در ایران زد.


در پرونده ویلموتس هنوز شانس داریم

محمد دادکان در ابتدای صحبت‌هایش به پرونده پیچیده ویلموتس اشاره کرد و در‌این‌باره گفت: ایران هنوز در این پرونده شانس دارد. امیدوار‌یم رأی شکسته شود. احساس من این است که در‌نهایت از جریمه مالی کاسته خواهد شد؛ ولی اول و آخر آن‌ها باید پول ویلموتس را پرداخت کنند. او زرنگ بوده و قراردادی بسته که به نفعش بوده است. متأسفانه در فوتبال ما قرارداد خوب با خارجی‌ها بسته نمی‌شود. به آن مربی یا بازیکن خارجی هم نمی‌شود ایراد گرفت. طرف طوری قرارداد امضا می‌کند که به نفع خودش باشد. ما هم باید مراقب باشیم و طوری قرارداد ببندیم که در‌نهایت به این مشکلات نخوریم.


کدام باشگاه می‌تواند این رقم‌های سنگین را پرداخت کند؟

یکی از تکه‌کلام‌های دادکان تعطیلی یک‌ساله فوتبال ایران بوده است. او این‌بار هم این نسخه جادویی‌اش را برای فوتبال ایران پیچید و درباره رقم‌های بالای قرارداد‌های بازیکنان گفت: فوتبال چقدر درآمد دارد؟ باشگاه‌های ما چقدر در سال پول در‌می‌آورند؟! الان فوتبالیست‌ها چقدر پول می‌گیرند؟ مدیر باشگاه قرارداد سنگین می‌‎بندد. بابا کدام باشگاه می‌تواند این رقم‌های سنگین را پرداخت کند؟ البته بعضی‌ها هستند بی‌حساب‌و‌کتاب خرج می‌کنند و از دولت پول می‌گیرند؛ ولی بعضی دیگر قرارداد امضا می‌کنند و نمی‌توانند بدهند. این می‌شود که بدهی روی بدهی می‌آید. الان ۵ میلیارد شده کف قرارداد بازیکنان مطرح. بعد شما این پول‌ها را به بازیکن می‌دهی. بازدهی‌اش چیست؟! آیا با توجه به هزینه‌ها در فوتبال نتیجه می‌گیریم؟ بازیکن قرارداد پنج‌شش‌میلیاردی می‌بندد و آخرش می‌رویم به عراق و بحرین می‌بازیم.
 
باید در این فوتبال ما یک تجدید‌نظر اساسی شود. فقط امیدوارم که ان‌شاءا... تیم ملی به جام‌جهانی برسد و حذف نشویم؛ چون اتفاق بسیار بدی است. باید یک‌سال فوتبال را تعطیل کرد. الان با این وضعیتی که فوتبالمان پیش می‌رود، به کجا می‌رسد؟ هر روز بدهی بیشتر می‌شود. مدیران باشگاه‌های ما برای بقای خودشان، نرخ‌ها را همراه با دلال‌ها بالا می‌برند. به‌خاطر همین قرارداد‌ها چند‌برابر شده است.


دست مدیران فوتبال و دلال‌ها در یک کاسه است

دادکان در ادامه صحبت‌هایش دست به افشاگری عجیبی زد و مدعی شد: شما شک نکنید دست مدیران فوتبال و دلال‌ها برای افزایش قرارداد بازیکنان در یک کاسه است. این را مطمئن باشید. مدیر می‌گوید من یک‌سال در فوتبال هستم و بعدش معلوم نیست باشم یا نباشم. به خاطر همین تلاش می‌کند از نظر مالی به نان‌و‌نوایی برسد و خودش را ببندد.


باید یک سال فوتبال را تعطیل کرد

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در ادامه افزود: در فوتبال ما فقط استقلال و پرسپولیس هستند که گاهی دچار مشکل می‌شوند، وگرنه شما به تیم‌های صنعتی نگاه کنید. پول را از کارخانه می‌گیرند و خرج می‌کنند. بیشتر تیم‌ها زیر‌نظر دولت هستند. شما تیم‌های لیگ برتر را یکی‌یکی اسم ببر تا من بگویم از کجا پول می‌گیرند. برای کارخانه‌ها چهل‌پنجاه‌میلیارد تومان پولی نیست. هزینه‌های بی‌حساب‌و‌کتاب می‌کنند و آخرش چیزی برای فوتبالمان ندارد. برای همین است من اعتقاد دارم باید یک سال فوتبال را تعطیل کرد. البته با این وضعیتی که بر سر اساسنامه فدراسیون وجود دارد، هیچ بعید نیست فوتبالمان تعطیل شود؛ چون تهدید جدی است.


برای بازگشت شرایط مهیا نیست

دادکان در پایان صحبت‌هایش به احتمال بازگشتش به فوتبال هم اشاره کرد و گفت: سیزده‌چهارده سال است که من در فوتبال نیستم، ولی در جا‌های مختلف از جمله دانشگاه آزاد، وزارت صنعت و کار فعالیت کرده‌ام. همیشه مهم برایم این بوده است که مفید باشم. حالا فرقی نمی‌کند کجا باشد، فوتبال یا جای دیگر. من اینجا باید از مردم تشکر کنم. در خیلی از نظرسنجی‌ها که روزنامه‌ها و سایت‌ها هم منتشر کردند، همه رأی دادند که من باید باشم. با اختلاف فاحشی هم رأی آورده‌ام. خودم دلم می‌خواهد کار کنم؛ ولی وقتی شرایط مهیا نیست، نمی‌شود. مسئولان دنبال کسانی هستند که مثل خودشان باشند؛ منتها من این‌طوری نیستم و به‌خاطر همین باید در خانه بنشینم و دور از فوتبال باشم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->