آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید
سرخط خبرها

شناسایی ۳۹ اثر تاریخی برای واگذاری به بخش خصوصی

  • کد خبر: ۴۷۰۹
  • ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
شناسایی ۳۹ اثر تاریخی برای واگذاری به بخش خصوصی
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ۳۹ اثر تاریخی برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی که امسال ۱۸ اثر تاریخی در اولویت واگذاری قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل مکرمی فر افزود: به استناد دستورالعمل شرایط واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید، نیمه تمام، تکمیل شده و آماده بهره برداری به بخش غیردولتی و در اجرای ماده (۲۷) قانون الحاقی برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت امسال ۱۸ اثر تاریخی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
وی ادامه داد: در گام نخست تعداد ۸ اثر شامل، مرمت، بهسازی و احیای کاروانسرای یونسی (بجستان)، مرمت، بهسازی و احیای کاروانسرای فخر داوود (شهرجدیدبینالود)، مرمت، بهسازی و احیای کاروانسرای مزینان، مرمت، بهسازی و احیای کاروانسرای کامه (تربت حیدریه)، مرمت، بهسازی و احیای کاروانسرای آهنگ (بجستان)، مرمت، بهسازی و احیای حمام تاریخی حاج رئیس (تربت حیدریه) و مرمت، بهسازی و احیای مصلی تاریخی سبزوار واگذار می‌شود.
وی درباره نحوه و مدت واگذاری این ابنیه به بخش خصوصی اظهار کرد: این پروژه‌ها به صورت قرارداد بی او ال تی (bolt ساخت، بهره برداری، واگذاری و اجاره) در دوره‌های ۵، ۱۰ و ۱۵ ساله خواهد بود.
مدیرکل میراث فرهنگی از برگزاری جلسه کارگروه واگذاری ماده ۲۷ خبر داد و گفت: در جلسه این کارگروه با حضور نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، دادگستری کل استان، اتاق اصناف استان و دیگر اعضا این کارگروه برگزار و مصوب شد که در گام نخست ۸ پروژه واگذار شود.
وی با اشاره به حجم سرمایه‌ای که توسط این پروژه‌ها جذب خواهد شد اظهار کرد: در مجموع این ۸ پروژه حدود ۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه جذب خواهد کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با اشاره به محدودیت‌های منابع مالی دولتی گفت: علاوه بر استفاده بهینه از منابع دولتی باید به دنبال راهکار‌های دیگری از جمله استفاده از منابع بخش خصوصی و هم افزایی بخش دولتی بهره‌مند شویم که واگذاری‌ها ماده ۲۷ یکی از راهکار‌های قانونی استفاده از منابع بخش خصوصی است.
مکرمی فر ادامه داد: قبل از واگذاری مطالعاتی انجام شده و میزان سرمایه گذاری لازم، شرایط اقتصادی و اجتماعی منطقه و نرخ بازگشت سرمایه بررسی شده است و بر مبنای این مطالعات واگذاری‌ها صورت خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: تمام واگذاری‌ها برابر قانون به افرادی دارای صلاحیت واگذار خواهد شد که علاوه بر جنبه اقتصادی حفظ اثر تاریخی نیز مد نظر آن‌ها باشد و فقط به منافع اقتصادی ناشی از سرمایه گذاری نباشند.
مکرمی تصریح کرد: به زودی مناقصه واگذاری این پروژه‌ها از طریق روزنامه‌های کثیر الانتشار اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به طرح مثلث اقتصادی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از زمینه‌هایی که مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی می‌تواند ظهور و بروز پیدا کند، حوزه‌های سه گانه این اداره کل است که تاکنون اقدامات زیادی در این راستا انجام شده است.
وی به حمایت استاندار از طرح‌های توسعه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در شهرستان‌ها و به ویژه روستا‌های استان علاوه بر ایجاد ثروت در روستا‌ها و توسعه اقتصادی روستا‌ها از مهاجرت بی رویه به شهر‌ها جلوگیری می‌کند.
وی یادآور شد: با توجه به رفتار مهمان نوازانه و روی گشاده روستائیان، جذب گردشگر به راحتی امکان پذیر است و تقریبا جریان از گردشگری روستائی و بوم گردی به راه افتاده که با استقبال مردم همراه بوده است.
وی ادامه داد: راه اندازی و تشکیل انجمن‌های میارث فرهنگی باعث توجه ویژه روستائیان به آثار تاریخی و فرهنگی شده که با مشارکت مردم روستا‌ها همراه بوده و تاکنون در ۴۵۰ روستای استان انجمن میراث فرهنگی تشکیل شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->