اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

یافته‌های ژاپن: ویروس کرونا ۱۰ ساعت روی پوست زنده می‌ماند

  • کد خبر: ۴۷۱۹۱
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
یافته‌های ژاپن: ویروس کرونا ۱۰ ساعت روی پوست زنده می‌ماند
متخصصان و دانشمندان علوم پزشکی ژاپن با انجام پاره‌ای تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که ویروس کرونا ۵ برابر بیشتر از ویروس بیماری آنفلوانزا روی پوست بدن انسان زنده می‌ماند.
به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه ژاپن تایمز از قول محققان ژاپنی آورده است: ویروس کرونا می‌تواند ساعات طولانی روی پوست انسان فعال بماند و برای همین شستن مکرر دست‌ها یکی از مهمترین اقدامات برای از بین بردن کووید ۱۹ است.

گزارش حاکی است که ویروسی که باعث ابتلا به آنفلوانزا می‌شود، روی پوست انسان حدود۲ ساعت زنده می‌ماند در صورتی که مدت زمان فعال بودن کرونا روی پوست انسان ۵ برابر این زمان است.

در مقاله محققان ژاپنی در نشریه علمی و پزشکی مرتبط با بیماری‌ها آمده است: زنده ماندن طولانی ویروس کرونا بر روی پوست انسان ممکن است خطر انتقال آن را به دلیل تماس‌ها و ارتباطاتی که بین افراد بوجود می‌آید افزایش دهد و همین همه گیری را تسریع می‌کند.

این تیم تحقیقاتی ژاپن مقادیری از پوست‌های جمع آوری شده از نمونه‌های کالبد شکافی را حدود یک روز پس از مرگ مبتلایان آزمایش کرده و به این نتیجه رسیده است که اگر دست‌ها و پوست با اتانول ضد عفونی شوند، ویروس کرونا و آنفلوانزا ظرف ۱۵ ثانیه غیرفعال می‌شود.

بنا به اعلام دانشمندان ژاپنی، ماندگاری بیشتر کرونا روی پوست خطر انتقال آن را بسرعت افزایش می‌دهد و بهداشت دست‌ها می‌تواند چنین خطری را بشدت کاهش دهد.

سازمان بهداشت جهانی پیشتر خواستار شست و شوی منظم و کامل دست‌ها برای محدود کردن دوره انتقال ویروس شده و از ابتلای شیوع ویروس در چین بر این موضوع تاکید ورزیده است.
 
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->