نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

اعتراض طرف‌داران پورتو به کم بازی کردن مهدی طارمی در بازی این هفته

  • کد خبر: ۴۷۲۲۵
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
اعتراض طرف‌داران پورتو به کم بازی کردن مهدی طارمی در بازی این هفته
مهدی طارمی در بازی برابر اسپورتینگ ثابت کرد که برای نشان دادن توانایی‌هایش حتی از ثانیه‌ها و دقایق هم استفاده می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ پورتو شنبه‌شب در بازی حساس برابر اسپورتینگ درحالی به تساوی رسید که تا دقیقه ۸۷ از حریفش پیش بود و شاید همین موضوع باعث شد تا سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو، تا آن زمان به ستاره ایرانی‌اش که خسته از ۲۷ ساعت پرواز به کشور‌های مختلف و حضور در اردوی تیم ملی ایران روی نیمکت نشسته بود، بازی ندهد، اما وقتی پورتو ۳ دقیقه مانده به پایان بازی ۳ امتیاز را با یک امتیاز عوض کرد، طارمی آماده حضور در زمین شد تا شاید مثل دفعات قبل بتواند در سرنوشت بازی نقش ایفا کند و البته خیلی کم با معجزه فاصله داشت. او در دقیقه ۹۰ به زمین آمد و تنها چندثانیه بعد از ورودش توپی را که از نیمه‌های زمین گرفته بود، به سمت دروازه اسپورتینگ برد.
 
با همان پیچ‌وتاب‌های خاص بدنش مدافعان خسته اسپورتینگ را سردرگم کرد و یک شوت زمینی و دقیق به سمت دروازه زد که راهی به چارچوب نبرد. ضربه طارمی با بدشانسی و اختلاف خیلی کم به بیرون رفت تا او مثل بازی برابر براگا برای این تیم در اندک دقایق حضورش در زمین مؤثر باشد. عملکرد طارمی با وجود خستگی حاصل از ۱۶۲۲ دقیقه پرواز و ۱۰ سفر پیاپی در ۲ هفته اخیرش، نشان داد که کونسیسائو در بازی‌های آینده می‌تواند و باید به این مهاجم فرصت‌طلب زمان بیشتری بدهد. طارمی هنوز فرصت کافی نداشته است تا بتواند تمام توانایی‌هایش را در پورتو نشان بدهد، اما جالب است که در اندک دقایقی که به زمین آمده، خودش را اثبات کرده است.


اعتراض عمومی به نیمکت‌نشینی طارمی در پورتو

عملکرد طارمی، در فضای مجازی و از سوی هواداران پورتو نیز تمجید شد، به‌طوری‌که پیام‌های زیادی با این مضمون که «چرا باید بهترین بازیکن تیم فقط ۳ دقیقه بازی کند؟» با هشتگ نام این ستاره ملی‌پوش ایرانی منتشر شد. یکی از کاربران در اینستاگرام پورتو نوشت: «نمی‌خواهم حرف نژادپرستانه بزنم، اما طارمی فقط یک مانع برای بازی کردن دارد و آن آسیایی بودن اوست. در غیر این‌صورت باید یکی از بازیکنان اصلی باشد.» یکی دیگر از کاربران نوشته است: «دلیل اینکه سرجیو کونسیسائو در این بازی‌ها مارگا را به طارمی ترجیح می‌دهد، این است که او سابقه بیشتری در تیم دارد و با تیم هماهنگ‌تر است.»
 
هرچند که این حرف، طرف‌داران زیادی نداشته و گاهی پاسخ‌های تندی از سوی کاربران پرتغالی و ایرانی گرفته است. کاربران ایرانی و هواداران طارمی که بسیار در فضای مجازی فعال هستند نیز کامنت‌های حمایتی درباره این بازیکن و اینکه باید بازی کند، زیر پست‌های مربوط به بازی پورتو برابر اسپورتینگ در اینستاگرام رسمی این باشگاه گذاشته‌اند: «طارمی بازیکن بزرگی است و نباید نیمکت‌نشین باشد.» یکی دیگر از کاربران پرتغالی نوشته است: «واقعا معلوم نیست... فکر می‌کنم مارگا مدرک جرمی علیه کونسیسائو دارد!» یا دیگری که نوشته است: «او (طارمی) در یک دقیقه بیشتر از دیگران در ۹۰ دقیقه کار مفید انجام داد.»
 
در این بین یک کاربر ایرانی نیز به زبان فارسی خواهان ترجمه این حرف‌ها شده است: «داداش می‌شه ترجمه کنی چی گفته؟» یکی از کاربران پرتغالی در متن بلندی که منتشر کرده، نوشته است: «سرجیو کونسیسائو مربی خوبی است، اما چرا او طارمی را فقط ۲ دقیقه بازی داد؟ چرا طارمی را می‌سوزاند؟ همه دیدند که او وقتی به زمین آمد، کمک کرد موقعیت گل به وجود بیاید. چرا باید وقتی تیم گل می‌خورد، او به زمین بیاید؟ من فکر می‌کنم این لج‌بازی به ضرر تیم تمام می‌شود.» یکی از نکاتی که در پیام‌های هواداران پورتو در فضای مجازی به چشم می‌خورد، انتقاداتی از کونسیسائو به‌دلیل بازی دادن به برخی از بازیکنان است که به‌سبب بازی‌های ملی روز فیفا خسته بودند و اینکه چرا او به بازیکنان جوان تیمش میدان نداده است.


کونسیسائو: فقط طارمی موقعیت ایجاد کرد

سرجیو کونسیسائو، سرمربی تیم فوتبال پورتو، بعد از این مسابقه با انتقاد از عملکرد بعضی از بازیکنانش گفت: ما در این مسابقه روی برد حساب می‌کردیم. در نیمه اول هجومی‌تر بودیم و در بسیاری از لحظات بازی خوبی بود. در این نیمه چند موقعیت گل داشتیم. اسپورتینگ هم فرصت‌هایی را ایجاد کرد که ناشی از تمرکز نداشتن بازیکنان ما بود. وی ادامه داد: در نیمه دوم ابتکار عمل بیشتری به اسپورتینگ دادیم. موقعیت‌هایی از دست دادیم و از حالت هجومی خارج شدیم که این طبیعی نیست. بعد از خستگی بازیکنان، چند تعویض انجام دادیم، ولی به‌جز مهدی طارمی که وارد زمین شد و یک موقعیت گل ایجاد کرد، پیشرفتی نداشتیم. کونسیسائو همچنین درباره ناهماهنگی نفرات جدید تیم پورتو گفت: این موضوع زمان می‌برد. ما لیگ خود را دست‌کم می‌گیریم. باید بدانید که بازیکنان و مربیان خوبی در پرتغال هستند. درک هویتی تیم پورتو طول می‌کشد. هرکسی متوجه این موضوع نشود، نمی‌تواند در تیم ما باشد.


طارمی چهارشنبه‌شب در اتحاد

پورتو چهارشنبه باید در منچستر به مصاف من‌سیتی و شاگردان گواردیولا برود و این فرصت خوبی هم برای کونسیسائو و هم برای مهدی طارمی است. پورتو از ۴ بازی‌اش در لیگ پرتغال تنها ۷ امتیاز گرفته است و با یک بازی بیشتر ۲ امتیاز کمتر از بنفیکا، رقیب همیشگی‌اش، دارد. البته این تیم در خط حمله عملکرد خوبی داشته و توانسته است تاکنون ۱۲ بار دروازه حریفانش را باز کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->