نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

مروری بر قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ۲۱-۲۰۲۰

  • کد خبر: ۴۵۴۲۹
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
مروری بر قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ۲۱-۲۰۲۰
روز پنجشنبه مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و تیم‌های برتر این قاره، حریفان خود را شناختند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ گروه‌بندی این رقابت‌ها با اتفاقات و حواشی جالبی همراه بود؛ از جدال دوباره مسی و رونالدو گرفته تا جنگ طارمی با اندیشه‌های گواردیولا. این مسابقات از روز ۲۹ مهر شروع می‌شود و ۱۹ آذر به پایان خواهد رسید. هنوز برای مراحل حذفی UCL امسال برنامه‌ریزی نشده است و به نظر می‌رسد درصورتی‌که ویروس کرونا بازهم به روند صعودی‌اش ادامه دهد، مسابقات به‌صورت متمرکز در یک شهر برگزار خواهد شد. پیش‌تر شهر استانبول به‌عنوان میزبان بازی فینال رقابت‌های امسال معرفی شده بود.


لواندوفسکی بهترین بازیکن سال اروپا شد

پیش از مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان، برترین‌های سال‌۲۰۲۰ اروپا هم معرفی شدند که روبرت لواندوفسکی جایزه بهترین بازیکن را به خودش اختصاص داد. بایرن‌مونیخ هم بیشترین سهمیه را در بین منتخبان فصل قبل اروپا به خود اختصاص داده بود. مانوئل نویر، سنگربان و کاپیتان بایرن‌مونیخ، نخستین جایزه را دریافت کرد.
 
ستاره باواریایی‌ها بهترین دروازه‌بان سال اروپا شد. او جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به‌عنوان کاپیتان بالای سر برد. یاشوا کیمیش، ستاره جوان خط دفاعی بایرن‌مونیخ، که همراه این تیم قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و بوندس‌لیگا و جام‌حذفی را جشن گرفت، بهترین مدافع سال شد. کوین دی‌بروینه، ستاره بلژیکی منچسترسیتی، که بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس هم شده بود، به‌عنوان بهترین هافبک سال اروپا نیز انتخاب شد.
 
جایزه بهترین مهاجم هم به روبرت لواندوفسکی، ستاره لهستانی بایرن‌مونیخ رسید. لِوا در فصلی که گذشت با ۱۵ گل آقای‌گل لیگ قهرمانان اروپا شد. عنوان بهترین مربی فصل به هانسی‌فلیک رسید. سرمربی بایرنی‌ها در مدت زمانی کوتاه ۵ قهرمانی با تیمش به ارمغان آورد که مهم‌ترین آن‌ها لیگ قهرمانان اروپا بود. روبرت لواندوفسکی، ستاره بایرن‌مونیخ، پس از فصلی خاطره‌انگیز جایزه بهترین بازیکن سال اروپا را هم برای نخستین‌مرتبه به خودش اختصاص داد. او علاوه بر کسب ۵ جام همراه بایرن، آقای‌گل بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان شد.


کار ساده مدعیان برای صعود

روز پنجشنبه رقابت‌های مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا قرعه‌کشی شد و ۳۲ تیم حاضر در این تورنمنت رقبای خود را شناختند. گروه‌های D، F و H به‌نوعی سخت‌ترین گروه‌های این دوره هستند که به‌واسطه نزدیک‌بودن قدرت تیم‌های حاضر در آن به نظر می‌رسد تا روز پایانی شاهد رقابت برای صعود باشیم. پس از قرعه‌کشی مشخص شد گروه‌های هشت‌گانه به شرح زیر هستند:

گروه A: بایرن‌مونیخ (آلمان)، اتلتیکومادرید (اسپانیا)، زالتسبورگ (اتریش)، لوکوموتیو مسکو (روسیه)
گروه B: رئال‌مادرید (اسپانیا)، شاختار (اوکراین)، اینتر (ایتالیا)، مونشن‌گلادباخ (آلمان)
گروه C: پورتو (پرتغال)، منچسترسیتی (انگلیس)، المپیاکوس (یونان)، مارسی (فرانسه)
گروه D: لیورپول (انگلیس)، آژاکس (هلند)، آتالانتا (ایتالیا)، میتیلند (دانمارک)
گروه E: سویا (اسپانیا)، چلسی (انگلیس)، کراسنودار (روسیه)، رن (فرانسه)
گروه F: زنیت سن‌پترزبورگ (روسیه)، دورتموند (آلمان)، لاتزیو (ایتالیا)، بروژ (بلژیک)
گروه G: یوونتوس (ایتالیا)، بارسلونا (اسپانیا)، دیناموکیف (اوکراین)، فرنتس‌واروش (مجارستان)
گروه H: پاری‌سن‌ژرمن (فرانسه)، منچستریونایتد (انگلیس)، لایپزیش (آلمان)، باشاکشهیر (ترکیه)


اروپا در انتظار درخشش سردار و طارمی

برای هواداران ایرانی شاید جذاب‌ترین اتفاق، چگونگی هم‌گروه‌شدن تیم‌های پورتو و زنیت بود؛ تیم‌هایی که مهدی طارمی و سردار آزمون در آن توپ می‌زنند و به‌واسطه قهرمانی در لیگ داخلی نیز در سید نخست قرار داشتند و احتمال رویارویی با تیم‌های نام‌آشنایی، چون بارسلونا، اینتر، منچستر‌یونایتد، چلسی، دورتموند، منچسرسیتی، اتلتیکو‌مادرید و‌... وجود داشت.

اما در‌نهایت قرعه‌کشی انجام شد و یاران مهدی طارمی در تیم پورتو در گروه C‌با منچستر‌سیتی، المپیاکوس و مارسی هم‌گروه شدند؛ بدون‌تردید جذاب‌ترین تقابل برای ستاره ایرانی، تقابل شاگردان پپ گواردیولاست، دیداری که می‌تواند انگیزه فوق‌العاده‌ای به طارمی که در بدو ورودش به پورتو هم توانست با کسب پنالتی نامش را بر سر زبان‌ها بیندازد، بدهد. ستاره ایرانی حالا این فرصت را دارد تا در مقابل یکی از بهترین تیم‌های اروپایی به میدان برود و امیدوار است بتواند در مقابل دیدگان پپ گواردیولا بدرخشد.
 
سردار آزمون، دیگر‌ستاره ایرانی، که در تیم زنیت توپ می‌زند و سابقه حضور در لیگ قهرمانان و حتی گل‌زنی مقابل تیم‌هایی، چون بایرن را نیز با پیراهن روستوف دارد، باید همراه تیمش در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا مقابل دورتموند، لاتزیو و کلوب‌بروژ قرار گیرد. دیدار با دورتموندی که ستارگانی، چون سانچو و هالند در آن بازی می‌کنند و بدون تردید تقابل ستاره جوان ایرانی زنیت و نروژی دورتموند می‌تواند یکی از جذابیت‌های فوق‌العاده تقابل زنیت و دورتموند باشد؛ همچنین تقابل سردار با ایموبیله، مهاجم لاتزیو، که توانست کفش طلا را در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ از آنِ خود کند، یکی دیگر از دوئل‌های جذاب به‌شمار می‌رود.
 
حالا باید دید این ۲ ستاره ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان اروپا چه میزان فرصت بازی را پیدا می‌کنند و در مقابل تیم‌هایی، چون منچسترسیتی، دورتموند و لاتزیو چه نمایشی را از خود می‌توانند به‌جای بگذراند؛ نمایشی که می‌تواند آینده فوتبالی این ۲ ستاره را تحت‌الشعاع قرار دهد و بدون تردید نام آن‌ها را در فوتبال اروپا بار دیگر بر سر زبان‌ها خواهد انداخت.


جنگ دوباره مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان

قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ مشخص کرد لیونل مسی و کریستیانو رونالدو باز هم باید مقابل هم قرار بگیرند. فوق‌ستاره‌های باتجربه بارسلونا و یوونتوس، سال‌ها در لالیگای اسپانیا و ال‌کلاسیکو وقتی کریس در رئال‌مادرید حضور داشت، مقابل هم قرار گرفتند و پیش‌از‌آن رونالدو با پیراهن منچستریونایتد مقابل مسی قرار گرفته بود. حالا یوونتوس سومین تیمی است که کریس باید همراه آن مقابل لئو بازی کند.
 
پیش‌از‌این ۳۵ مرتبه شاهد دوئل‌های مسی و رونالدو بوده‌ایم. مسی ۱۶ بازی را برده، در‌حالی‌که رونالدو در ۱۰ بازی پیروز شده است. ۹ دیداری که این ۲ بازیکن در آن حضور داشته‌اند نیز مساوی شده است. عدد ۲۲ مقابل تعداد گل‌های لئو به ثبت رسیده و کریس ۱۹ گل زده است. حالا ۲ مسابقه دیگر بین مسی و رونالدو در پیش است و اولین‌مرتبه‌ای خواهد بود که آن‌ها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به ملاقات هم می‌روند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->