سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وقتی سهل انگاری آموزگار مشهدی در کلاس آنلاین حاشیه ساز می‌شود

  • کد خبر: ۴۷۳۸۰
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
وقتی سهل انگاری آموزگار مشهدی در کلاس آنلاین حاشیه ساز می‌شود
یکی از موضوعاتی که امروز گریبانگیر نرم‌افزار‌های آموزشی‌ای همچون «شاد» شده گاف‌های معلمان و دانش‌آموزانی است که سهوی در فضای این نرم‌افزار‌ها رخ داده و بعد هم دستمایه شوخی در فضای مجازی شده است.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ کرونا؛ مهمان ناخوانده‌ای که با ورود به هر سرزمین قتل‌عامل فجیع به راه انداخته و افراد بسیاری را در جهان راهی خانه آخرت کرده است. مهمانی نامبارک که این روز‌ها دشمن درجه یک حوزه‌های مختلفی از جمله حمل و نقل، اقتصاد، بهداشت و حتی آموزش محسوب می‌شود. گرچه کشور‌های مختلف تاکنون راهکار‌های بسیاری در راستای مقابله با این بیماری ارائه داده و سعی در عادی‌سازی ارتباطات اجتماعی داشته‌اند، اما هربار این ویروس خطرناک رفتاری پیش‌بینی نشده از خود نشان داده و برای مدتی فضای کشور‌های جهان را در کما فرو برده است. فضای آموزشی را شاید بتوان حوزه‌ای دانست که بیشترین آسیب را از زمان شیوع این ویروس دردسرساز داشته است. حوزه‌ای که هر بار تحت‌تأثیر کرونا قرار گرفته و با توجه به احتمال بالای خطر برای کودکان، نوجوانان و جوانان به تعطیلی چندماهه آموزش و یا نیمه‌تعطیلی آن کشیده شده است.

در این بین، اما برخی از کشور‌ها با راه‌اندازی سامانه‌های آنلاین تا حدی نواقص و مشکلات حوزه آموزشی خود را در ایام کرونایی از بین برده‌اند، اما با توجه به در دسترس نبودن امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سایبری در کشور ما هنوز هم مسئله آموزش آنلاین با مشکلاتی روبه‌روست.

کشور مان با آمار ۳۰ هزار و ۷۱۲ فوتی که این روز‌ها موج سوم حمله ویروس کرونا را تجربه می‌کند از این امر مستثنی نبوده و سیستم آموزشی آن از زمان شیوع کرونا تحت‌تأثیر قرار گرفته است. با معرفی و راه‌اندازی نرم‌افزار‌های مختلف آموزشی از جمله «شاد» گرچه مشکل تعلیم محصلان تا حدی رفع شده است، اما بعد از حدود یک سال هنوز نواقص آموزش در بستر این نرم‌افزار‌ها وجود دارد.

یکی از موضوعاتی که امروز گریبانگیر نرم‌افزار‌های آموزشی‌ای همچون «شاد» شده گاف‌های معلمان و دانش‌آموزانی است که سهوی در فضای این نرم‌افزار‌ها رخ داده و بعد هم دستمایه شوخی در فضای مجازی شده است. از فیلم «آی‌لان» گفتن یک معلم میان‌سال ابتدایی گرفته تا انتشار عکس‌ها و فیلم‌های مستهجن همه نمونه‌ای از این گاف‌های آموزشی بوده که اگرچه تا دیروز در میان کلاس‌های درس مخفی بوده، اما امروز با وجود این سبک آموزشی عیان شده است. درست همانند یکی از معلمان مشهدی که به دلیل سهل‌انگاری هنگام آموزش آنلاین در نرم‌افزار شاد دچار مشکل شد و آبرویش در میان هم صنفی‌های خود رفت.


حضور همسر در کادر کلاس آنلاین

ماجرای این پرونده از این قرار است که چندی پیش یکی از معلمان دوره متوسطه مشهد به پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی مراجعه کرده و مدعی شده است که فیلمی توهین‌آمیز از او در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود. شاکی در اظهاراتش به افسر پلیس گفت که در یکی از کلاس‌های آنلاین خود در نرم‌افزار شاد مشغول تدریس بوده که ناگهان همسرش با لباس راحتی از مقابل دوربین رد می‌شود. شاکی در مقابل برای اینکه همسرش را از کلاس آنلاین خود مطلع کند با لحن محاوره به او تذکر می‌دهد.
گرچه ظاهرا این موضوع ختم‌به‌خیر می‌شود، اما چند روز بعد از این ماجرا شاکی فیلم گفت وگوی خود با همسرش را هنگام تدریس، در فضای مجازی می‌بیند.


احضار دانش‌آموز نوجوان به پلیس فتا

با تشکیل شدن این پرونده تیمی از کارشناسان فضای مجازی پلیس تحقیقات خود را آغاز و پس از بررسی‌های تخصصی به سرنخی دست پیدا کردند که نشان می‌داد این فیلم از طریق اکانت یکی از دانش‌آموزان در چند گروه مجازی ارسال شده است. ارسال این فیلم با درون‌مایه تخریب یک معلم ظرف مدت کوتاهی در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی، واتس‌آپی و اینستاگرامی دست‌به‌دست و بازنشر داده می‌شد که موجب هتک حرمت شاکی شده بود.
مأموران با شناسایی متهم این پرونده که نوجوانی چهارده ساله است با اطلاع موضوع به خانواده او، این فرد را طبق دستور و هماهنگی قضایی به پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی فراخواندند.


بخشیدن دانش‌آموز خاطی

روز گذشته رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده بیان کرد: این دانش‌آموز چهارده ساله ابتدا منکر اقدام مجرمانه خود بود، اما در رویارویی با مستندات پرونده به انتشار این فیلم در فضای مجازی اعتراف کرد. در ادامه دانش‌آموز نوجوان که از این اقدام خود ابراز ندامت داشت از سوی شاکی پرونده مورد بخشش قرار گرفت و متعهد به حفظ شئونات و رعایت حریم خصوصی در فضای سایبری شد.

سرهنگ جهانشیری با توصیه به جامعه فرهنگیان و مدرسان گفت: معلمان حین تدریس در کلاس‌های آنلاین به یاد داشته باشند که نرم‌افزار‌های ضبط صدا و تصاویر قابلیت ثبت و نشر را خواهند داشت بنابراین با حفظ و تحکیم روابط خود با دانش‌آموزان در اشاعه فرهنگ سایبری تلاش نموده و قبل از برگزاری کلاس شرایط آموزش را مهیا کنند تا دچار این‌گونه گرفتاری‌ها نشوند. علاوه بر این دانش‌آموزان و محصلان هم به خاطر داشته باشند که هرگونه سوءاستفاده و نشر و باز نشر کلیپ‌هایی با محتوای توهین به معلمان و مدرسان کلاس‌های آنلاین مشمول قانون جرائم رایانه‌ای قرار می‌گیرد و در صورت شکایت پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->