برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

شهرام ناظری و همایون شجریان در پاریس کنسرت برگزار می‌کنند

  • کد خبر: ۴۷۳۸۳
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
  • ۲
شهرام ناظری و همایون شجریان در پاریس کنسرت برگزار می‌کنند
انتشار این خبر تا حدودی در فضای‌مجازی هم بازخورد‌ها و واکنش‌هایی را از سوی مردم دریافت کرده است. واکنش‌هایی که از سوی دلباختگان موسیقی ایرانی همراه با وجد و شعف همراه بود و البته با رگه‌هایی از غم نبود خسرو آواز ایران.
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز - هنوز نوای غم‌بار مرغ سحری که بر مزار پدرش خواند، دارد در گوش‌ها و ذهن‌ها تکرار می‌شود. صدای زیبایی که اشک‌وآه همراهش از زیبایی و شکوه آن کم نکرد، اما سوزی در آن به جریان انداخت که آه از نهاد خیلی‌ها برآورد و معلوم نبود با چه توان و با چه عزمی در آن شرایط، داشت از حنجره‌اش به بیرون پر می‌کشید. حالا در چنین وضعیتی که دیگر خبری از نغمه‌های زنده خسروی‌آواز ایران در کار نیست، خبر کنسرت پسرش، همایون، (حتی در خارج از کشورمان) می‌تواند مرهم خوبی باشد برای تمام کسانی که عاشق شنیدن صدای استاد شــجریــان بــودند و بعد از نبودنش، صدایش را به‌نوعی در صدای فرزندش طلب می‌کنند. فرزندی که در تمام روز‌های سختی که پشت سر گذاشت و پشت سر می‌گذارد، ثابت کرد که از خوی و خصلت پدرش کم به ارث نبرده است.
 
این خبر وقتی دل‌نشین‌تر شد که از همراهی با شوالیه آواز ایران، شهرام ناظری، حکایت می‌کرد. بزرگ‌مرد دیگر موسیقی ایران که بعد از درگذشت شجریان درباره او گفت: «محمدرضا شجریان رفتنی نیست. او برای همیشه تاریخ جاوید و زنده است.» آن‌طور که در وب‌سایت‌های خبری پیچید و بهمن‌بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی، هم در توئیتر خود به آن اشاره کرد، قرار است همایون شجریان همراه با شهرام ناظری در فروردین‌ماه پیش رو، یعنی فروردین ۱۴۰۰ کنسرت مشترکی را در پاریس و در سالن فیلارمونیک آن برگزار کنند. صحبتی که به سرعت در فضای مجازی پیچید، اما بعد از گذشت مدتی سایت موسیقی ما به نقل از سهراب پورناظری آن را اصلاح کرد.
 
کسی که آهنگ‌سازی و سرپرستی گروه را در کنسرت همایون بر عهده خواهد داشت. یعنی کنسرت برگزار خواهد شد، اما نه به صورت مشترک. آن‌گونه که در وبسایت خود سالن فیلارمونیک بیان شده است، این سالن در قسمت اول کنسرت پذیرای شهرام ناظری و در قسمت دوم پذیرای همایون شجریان خواهد بود. موسیقی‌دان‌هایی که از آن‌ها با عنوان ۲ نسل مختلف و ۲ سفیر بزرگ آواز سنتی ایران یاد کرده است. حالا اولین سالن بزرگ کنسرت در پایتخت فرانسه، قرار است در بیست و هشتمین روز از سومین ماه سال ۲۰۲۱ میلادی، یعنی ۸ فروردین ۱۴۰۰ پذیرای این ۲ چهره موسیقی باشد.


بدان آواز جان‌دادن حلال است

انتشار این خبر تا حدودی در فضای‌مجازی هم بازخورد‌ها و واکنش‌هایی را از سوی مردم دریافت کرده است. واکنش‌هایی که از سوی دلباختگان موسیقی ایرانی همراه با وجد و شعف همراه بود و البته با رگه‌هایی از غم نبود خسرو آواز ایران که حالا باعث شده است اشتیاق مردم برای شنیدن صدای او، موسیقی او و آلبوم‌های منتشرشده‌اش بیشتر و بیشتر شود و آلبوم‌های موسیقی‌اش در فهرست پرفروش‌ترین‌ها قرار بگیرد. اتفاقی که گواهی می‌دهد حالا همین اشتیاق برای شنیدن صدای پسرش، همایون نیز وجود دارد.
 
البته ویروس کرونا و تاخت‌وتاز آن در سراسر دنیا نکته‌ای است که ابهامات زیادی را درباره برگزاری این کنسرت ایجاد کرده است، مبنی بر اینکه آیا خللی در اصل برگزاری این کنسرت و نحوه برگزاری آن ایجاد می‌شود یا نه؟ با این همه، تداعی حضور همایون شجریان و شوالیه آواز ایران روی سن و صدای گوش‌نوازی که با زخم‌ها و ضربه‌های موسیقی دل‌انگیزی همراه خواهد بود، چه جدای از هم چه به صورت مشترک، احساس خوشایندی است که می‌تواند بر جان‌های زیادی بنشیند و احوال خیلی‌ها را خوب کند. آن هم به عنوان نمایندگان فاخر موسیقی اصیل ایرانی در خارج از مرز‌های کشورمان.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
مرگ حق هست. از هر کسی فقط کارهای خوبی که انجام داده باقی می مونه.اسم و رسم و آرامگاه و... چیزی نیست که ماندگار باشه.این مراسم و بزرگداشت و یادبود و... فقط کسب درآمدی هست برای یک عده و وقت گذرانی برای دیگران. کار خیر بهترین یادگاری هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
هنرمندان هم با این طور برنامه ها سر و کار دارند دیگه. هنرمند و ورزشکار و کلا ستاره ها دوست دارند که دیده بشوند و بین مردم باشند ولی به نظر من درست نیست کسی از مرگ پدرش برای دیده شدن و پول درآوردن استفاده کنه.مراسمی که در تالاری در پاریس برگزار میشه و حتما بلیط گرونی هم براش فروخته میشه، به اسم فرد از دست رفته ای،به نظر من مناسب نیست.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->