تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد ابوعبیده: پاسخ ایران به اسرائیل قواعد جدیدی را وضع کرد | اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است
سرخط خبرها

گزارش رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره وضعیت بودجه ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۴۷۳۸۹
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
گزارش رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره وضعیت بودجه ۱۴۰۰
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق بین دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه گفت: تمام توانمان را به کار می‌گیریم تا جایی که ممکن است بودجه را نسبت به گذشته شفاف کنیم و درآمد‌ها و هزینه‌ها نیز شفاف‌تر و بودجه عملیاتی‌تر شود.
به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به تصویب کلیات طرح احکام کلی بودجه سال ۱۴۰۰ (اصلاح ساختار بودجه) در کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: اصلاح ساختار بودجه یک امر گسترده و وسیع است و همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید درگیر آن باشند؛ در اینجا کمیسیون برنامه و بودجه نقش تلفیق را دارد.

وی افزود: موضوع اصلاح ساختار بودجه طیف وسیعی از اصلاح قانون مالیات‌ها تا اصلاح قانون بانکداری، ساختار دولت، شفافیت درآمد‌ها و هزینه‌ها تا شرکت‌های دولتی را شامل می‌شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: در مدتی که کمیسیون با سازمان برنامه روی موضوع اصلاح ساختار کار می‌کرد، ۱۰ تا ۱۲ مورد را احصا کردیم که در این زمینه با دولت به توافق برسیم و در نهایت طرح اصلاح ساختار بودجه به عنوان احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ به تصویب به کمیسیون رسید.

وی ادامه داد: ما در هر ۱۲ مورد با دولت توافق داشتیم که نظام حقوق‌ها، شفافیت در منابع درآمد‌ها و مسائل گوناگون مثل مالیات‌ها از جمله آن است. ان شاءالله بتوانیم آن را جمع بندی کنیم. ما معتقدیم این کار کاری نیست که به تنهایی انجام شود بلکه باید دولت و مجلس در کنار هم کار کنند.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: سعی ما این است که تمام توانمان را به کار بگیریم تا جایی که ممکن است بودجه را نسبت به گذشته شفاف کنیم و درآمد‌ها و هزینه‌ها نیز شفاف‌تر شود و بودجه عملیاتی‌تر شود. در بحث شرکت‌های دولتی البته قبلاً شفاف‌سازی صورت گرفته، اما باز هم باید به سمت شفاف سازی بیشتر برویم و از حالت تهاتر نفت ایران را به عدد و رقم تبدیل کنیم و همچنین سعی می‌کنیم برنامه ششم را در اصلاح ساختار بودجه بیشتر لحاظ کنیم و در نهایت تبصره ۱۴ و ماده واحده که رابطه شان معلوم نیست را مشخص کنیم. ما می‌دانیم که عدد ماده واحده بودجه ۵۷۰ هزار میلیارد نیست بلکه خیلی بالاتر است از این رو این رقم باید شفاف شود.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->