نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

قرعه سخت آویژه ‌صنعت پارسای مشهد در لیگ برتر بسکتبال

  • کد خبر: ۴۷۵۰۶
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
قرعه سخت  آویژه ‌صنعت پارسای مشهد در لیگ برتر بسکتبال
با اعلام برنامه لیگ برتر بسکتبال، نماینده اول خراسان رضوی در گروهی دشوار قرار گرفت
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ جلسه سرنوشت‌ساز باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر با مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ سرانجام روز گذشته برگزار شد و خروجی آن تصمیمات جالبی بود که با تأیید باشگاه‌ها همراه شد، اما به‌نظر با وضعیت ویژه کرونایی این روز‌های کشور هم‌خوانی چندانی ندارد. با اعلام فدراسیون بسکتبال، قرار است رقابت‌های لیگ برتر فصل آینده با حضور ۱۶ تیم در ۲ گروه هشت‌تیمی و متمرکز برگزار شود، اما قسمت تعجب‌برانگیز این ماجرا آنجاست که در بحران کرونایی فدراسیون با در پیش گرفتن شیوه برگزاری طولانی‌مدت پیکارها، فصل را برای تیم‌ها فرسایشی می‌کند. فرسایشی که البته گویا با موافقت باشگاه‌ها همراه شده است!


پارسا در مدار لیگ

تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسای مشهد که بعد از فصل نیمه‌تمام، اما موفق گذشته، حالا امید و انگیزه زیادی به جامعه بسکتبال مشهد برای فصل پیش رو داده است، در گروه سخت لیگ برتر آینده قرار گرفت. بعد از اعلام تیم‌های حاضر در ۲ گروه لیگ برتر بسکتبال فصل آینده، مشخص شد که آویژه‌صنعت پارسای مشهد در گروه اول این پیکار‌ها با شهرداری گرگان، نفت‌آبادان، اکسون، شهرداری قزوین، مس رفسنجان، خوزستان و رعد پدافند مشهد هم‌گروه است. در گروه دوم این مسابقات نیز شیمیدر، مهرام، مس کرمان، ذوب‌‎آهن، آینده‌سازان تهران، کوچین آمل، شهرداری بندرعباس و نیروی زمینی حاضر هستند. قرعه‌ای که نشان‌دهنده کار سخت آسمان‌خراش‌های مشهدی در فصل پیش روی لیگ برتر بسکتبال است و قرار است از نیمه آبان‌ماه آغاز شود.


همه تیم‌ها در پلی‌آف

رئیس فدراسیون بسکتبال بعد از جلسه ویژه با باشگاه‌ها اعلام کرد که قرار شده است هر ۸ تیم حاضر در هر گروه به مرحله پلی‌آف بروند! خبر عجیب‌وغریبی که فصل مسابقات را طولانی خواهد کرد. مجید جلیلی، نماینده باشگاه آویژه‌صنعت پارسای مشهد که در این جلسه حاضر بود، در این‌باره گفت: «این پیشنهاد خود باشگاه‌ها بود و ما هم موافق بودیم. به‌هرحال بعد از آنکه گروه‌بندی مسابقات مشخص شد، دیدیم که برخی تیم‌های گروه ما از تیم‌های قوی‌تر گروه دیگر هم بهتر هستند و احساس کردیم این‌طور در حق ما ظلم می‌شود. این شد که تصمیم شد پلی‌آف برای همه تیم‌ها باشد.» این یعنی تمام تیم‌های لیگ برتر بسکتبال از همین حالا باید خود را در مرحله پلی‌آف ببینند. جلیلی افزود: «تفاوت قضیه در آن است که تیم‌ها باید از حالا به فکر جایگاه بهتر در گروهشان باشند تا در دور پلی‌‎آف با قرعه بهتری روبه‌رو شوند.» این تصمیم عجیب فدراسیون در حالی است که این موضوع موجب افزایش هزینه باشگاه‌ها هم خواهد شد که در وضعیت کرونایی کنونی، تأمین هزینه‌های آن بسیار دشوار به نظر می‌رسد.


نگرانی پارسا از هزینه‌ها

مدیرعامل تیم بسکتبال باشگاه آویژه‌صنعت پارسای مشهد بعد از اعلام تصمیم فدراسیون، با اشاره به افزایش بودجه تیم‌های لیگ برتری گفت: «چگونه بودجه دیگر تیم‌ها در این وضعیت اقتصادی افزایش پیدا کرده است؟ ما یک باشگاه خصوصی هستیم و با توجه به وضعیت آسیب‌دیده اقتصادی به‌علت کرونا، زیر فشاریم، اما فکر می‌کنم تعداد زیاد تیم‌ها در لیگ برتر و افزایش قرارداد بازیکنان داخلی برای بسکتبال ایران بد نباشد و نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بسکتبال صورت گرفته است. این موضوع کار ما را سخت می‌کند. در هفت‌هشت‌سالی که با پارسا کار می‌کنیم، هیچ‌موقع دنبال رتبه و مقام نبوده‌ایم. می‌خواهیم ارزش جوانان این شهر را ثابت کنیم و در کنار آن نسبت به سرمایه‌گذاری خود بهترین جایگاه ممکن را کسب کنیم.» جعفر فلاح این حرف‌ها را درحالی به زبان آورد که پیش از این مدعی بود باشگاه آویژه در فصل جدید به‌علت مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا با کاهش سی‌درصدی بودجه روبه‌رو بوده است. این کاهش بودجه با طولانی شدن لیگ، فشار بیشتری به باشگاه خواهد آورد.


پول ندهید، لیگ کوتاه شود!

یکی دیگر از اظهارات عجیب‌وغریب طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال، در جلسه روز گذشته این بود که چنانچه باشگاه‌ها تا پایان دور برگشت رقابت‌ها ۷ درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کنند، رقابت‌های دور پلی‌آف به‌صورت ۳ از ۵ برگزار خواهد شد و اگر این اتفاق نیفتد، بازی‌ها ۲ از ۳ خواهد بود! تصمیم عجیبی که حاصل آن، این است که باشگاه‌ها برای کاهش هزینه‌هایشان یا باید پول بازیکنانشان را ندهند یا در صورت پرداخت حقوق بازیکنان، مجبورند لیگی طولانی‌تر را سپری کنند و در دور‌های حذفی ۳ از ۵ بازی را انجام بدهند! اتفاقی که هم هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و هم موجب افزایش احتمال ابتلا به ویروس کرونا در وضعیت بحرانی کنونی خواهد شد!


پتروشیمی، رعد و دیگر ماجرا‌ها

با همه این اوصاف، لیگ برتر بسکتبال قرار است با کنار کشیدن پتروشیمی، تیم قدیمی بسکتبال ایران، و حضور دقیقه نودی تیم رعد پدافند از مشهد برگزار شود. رعد پدافند سال گذشته از شهرکرد در مسابقات حاضر بود و امسال گویا این تیم نظامی قرار است سربازان مشهدی را عازم میدان لیگ برتر کند. باید دید آویژه‌صنعت پارسای مشهد به‌عنوان نماینده اصلی و جدی بسکتبال استان در لیگ برتر قرار است با این همه تصمیمات عجیب‌وغریب فدراسیون، چه عملکردی را در لیگ برتر آینده از خود بر جای بگذارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->