آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

بیماران دیابتی به‌طور موقت از انسولین قدیمی استفاده کنند

  • کد خبر: ۴۷۵۳۸
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
بیماران دیابتی به‌طور موقت از انسولین قدیمی استفاده کنند
مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران دیابتی تا رفع مشکل کمبود انسولین به‌طور موقت از انسولین‌های قدیمی استفاده کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران دیابتی تا رفع مشکل کمبود انسولین به‌طور موقت از انسولین‌های قدیمی استفاده کنند.
 
علی روحبخش افزود: بیماران دیابتی نگران تأمین انسولین قلمی نباشند و تا رفع مشکل کمبود این نوع دارو به‌طور موقت از انسولین‌های قدیمی استفاده کنند.

او افزود: نوع قدیمی ویال انسولین اکنون در داروخانه‌ها موجود است؛ بیماران دیابتی منتظر نمانند و با مشورت پزشک خود از آن استفاده کنند.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هم‌اینک تأمین «انسولین قلمی» یا نوع جدید انسولین با کمبود‌هایی در خراسان رضوی رو به رو است، اما نوع قدیم آن که از نظر کارایی فرقی با نوع جدید ندارد و با سرنگ تزریق می‌شود در دسترس بیماران قرار دارد.
 
روحبخش بیان کرد: در چند سال گذشته بیماران دیابتی به جای انسولین قدیمی که با سرنگ تزریق می‌شود از انسولین قلمی تولید کشور‌های دانمارک و فرانسه استفاده می‌کنند که این نوع انسولین نیاز به سرنگ ندارد و استفاده از آن آسان‌تر و با درد کمتری همراه است.

او با بیان اینکه نیاز انسولین قلمی برای بیماران دیابتی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بین ۱۲۰ هزار تا ۱۳۰ هزار عدد در ماه است، تصریح کرد: در شرایط کنونی پاسخگوی نیاز مردم بابت این نوع از انسولین نیستیم و برای رفع کمبود‌ها مکاتباتی با معاونت غذا و دارو داشته‌ایم.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: ویال انسولین قدیمی تولید داخل به دو نوع «رگولار» و «ان‌پی‌اچ» تقسیم‌بندی می‌شود و بیمارانی که تاکنون از انسولین قلمی استفاده می‌کردند، برای استفاده از انسولین قدیمی باید با پزشک متخصص خود برای تنظیم دوز آن مشورت کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->