این آجیل، دیابت را کنترل، کم خونی را درمان و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند ضرر‌های حمام طولانی | زمان استاندارد زیر دوش ماندن چقدر است؟ تداوم بارش باران در برخی استان‌ها تا اوایل هفته آینده (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باور‌های اشتباه مردم درباره آبلیمو‌های سنتی تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده سرماخوردگی‌ها کروناست تاکید معاون استاندار خراسان‌رضوی بر راه‌اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سومین رستوران متخلف در طرقبه‌شاندیز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان
سرخط خبرها

طرح جمع‌آوری و سامان‌دهی کودکان کار و خیابان در مشهد کلید خورد

  • کد خبر: ۴۷۸۰۴
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
طرح جمع‌آوری و سامان‌دهی کودکان کار و خیابان در مشهد کلید خورد
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی از آغاز طرح جمع‌آوری و سامان‌دهی کودکان کار و خیابان در مشهد با مشارکت استانداری، دادگستری، شهرداری و بهزیستی و نیروی انتظامی خبر داد.

گروه جامعه شهرآرانیوز | غلامحسین حقدادی گفت: با‌توجه‌به شیوع بیماری کرونا، تعطیلی مدارس و افزایش آسیب‌های اجتماعی، حضور کودکان کار و خیابان نیز در مشهد افزایش یافته است و اداره کل بهزیستی استان با کمک نهاد‌های استانداری، شهرداری و دادگستری و سایر دستگاه‌های ذیربط پس از اطلاع رسانی و برخورد با عواملی که احیانا از کودکان بهره‌کشی اقتصادی می‌کنند اقدام به جمع‌آوری و سامان‌دهی این گروه از کودکان از سر چهارراه‌های مشهد کرده است.


معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی افزود: این طرح با استفاده از امکانات موسسه خیریه گلستان علی (ع) و ظرفیت خیران و نیکوکاران آغاز شده و مرکزی در مشهد به‌عنوان مکان جمع‌آوری و غربال اولیه در نظر گرفته شده است.


حقدادی در ادامه افزود: در این طرح همه پروتکل‌های بهداشتی مدنظر گرفته شده و توسط مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری تحت نظارت می‌باشد.


حقدادی ضمن اعلام تجهیز مراکز نگهداری کودکان کار و خیابان توسط بهزیستی و مؤسسه خیریه گلستان علی (ع) افزود: سامان‌دهی کودکان کار در این طرح به سه شیوه صورت می‌گیرد. ابتدا کودکان توسط شهرداری جمع‌آوری شده و به محل نگهداری اولیه طرح اورده می‌شوند. سپس بعد از شناسایی در صورت داشتن خانواده با اخذ تعهد قانونی از خانواده و دستور قضایی تحویل خانواده می‌شوند و برای ادامه مساعدت و حمایت به مرکز حمایتی کودک و خانواده همراز گلستان علی (ع) تحویل می‌گردند؛ و در صورت نبود خانواده مؤثر یا داشتن خانواده بی‌صلاحیت، کودک به مراکز قرنطینه اصلی که مراکز نگهداری بهزیستی تحویل داده می‌شود.


معاون امور اجتماعی بهزیستی در خاتمه گفت: این طرح بصورت مرحله‌ای در چند نوبت اجرا خواهد شد و در این مدت کودکان از چهارراه‌های مشهد جمع‌آوری شده و بعد از سپری‌کردن ۱۴ روز قرنطینه اولیه و تعیین تکلیف و بررسی بهداشتی به مراکز ثابت تحت نظارت بهزیستی معرفی می‌شوند تا به سامان‌دهی کودکان کار اقدام کنند. نظارت بر اجرای این طرح و دستورات قضایی توسط معاون محترم دادستان صادر می‌شود. نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قضایی در امر جمع‌‌آوری و تأمین امنیت مراکز همکاری دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->