پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری
سرخط خبرها

ثبت بیش از ۱۴ هزار ملک شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۴۷۹۰۰
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
ثبت بیش از ۱۴ هزار ملک شهرداری مشهد
سامانه یکپارچه املاک و مستغلات شهرداری مشهد در حالی وارد فاز بهره‌برداری شد که بر اساس آمار رسمی برای پیاده‌سازی چنین سامانه‌ای ۱۴ هزار و ۱۸۵ رکورد املاک در شهر شناسایی و ثبت شده و حتی بیش از ۱۰ هزار مورد هم به صورت دقیق در سامانه جانمایی شده است.
کاملان | شهرآرانیوز؛

هوشمندسازی مشکلات را حل کرده است

به گزارش شهرآرا معاون مالی و پشتیبانی شهرداری در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه املاک و مستغلات شهرداری با دفاع از هوشمندسازی و شفاف‌سازی سال‌های اخیر در زیرمجموعه‌های این‌معاونت گفت: هوشمندسازی و شفاف‌سازی در حوزه معاونت مالی و پشتیبانی به‌خوبی اتفاق افتاده است و تا امروز بسیاری از مشکلات پرونده‌ها با رونمایی از این‌سامانه‌ها حل‌وفصل شده است.

رضا خواجه‌نائینی با بیان اینکه اولویت اداره کل املاک و خزانه‌داری مشخص کردن وضعیت همه املاک شهرداری با جزئیات است، افزود: سند تک‌برگ حدود ۵/۱۵ درصد از املاک شهرداری صادر شده است و این‌رقم تا پایان سال بیشتر هم خواهد شد.

وی ادامه داد: ثبت سیستمی وضعیت مالی ملک در شهرداری موضوعی پیچیده و دنباله‌دار است که در این زمینه هم به نتایج قابل قبولی دست پیدا کردیم و امیدواریم از دهه فجر امسال ثبت وضعیت مالی املاک در سامانه یکپارچه به صورت سیستمی انجام شود که تحقق این امر موجب جلوگیری از امکان تخلف و فساد احتمالی در این حوزه خواهد شد.


صدور ۲۰۰۰ برگ سند

مدیرکل املاک و خزانه‌داری شهرداری مشهد نیز از شناسایی ۱۴ هزار و ۱۸۵ رکورد از املاک شهرداری مشهد خبر داد.
جعفر عباس‌پور، مدیرکل املاک و خزانه‌داری شهرداری مشهد، با بیان اینکه رسالت اصلی این‌اداره اکنون صدور اسناد تک‌برگی برای املاک شهرداری است، گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا امروز، بیش از ۳۲۴ سند تک‌برگ برای املاک شهرداری صادر شده است، یعنی تقریبا هر ۲ روز یک سند. از طرف دیگر ۱۴ هزار و ۱۸۵ رکورد از املاک شهرداری شناسایی شده است که بیش از ۱۰ هزار قطعه از آن‌ها کاملا جانمایی شده‌اند و می‌دانیم که آدرسشان کجای شهر مشهد است.

وی افزود: طبق تعهداتی که اداره کل املاک و خزانه‌داری شهرداری دارد، باید ۳۰۰۰ سند برای املاک شهرداری دریافت کند و تا امروز بیش از ۲۰۰۰ سند صادر شده است و اگر مشکل خاصی پیش نیاد، این‌تعهد عملی خواهد شد.
وی با تأکید بر اهمیت حفاظت از املاک شهرداری ادامه داد: برای حفاظت از املاک شهرداری ۲۵۰۰ دیوار بتنی، یا به عبارتی دیگر ۲۰ کیلومتر دیوار در اطراف زمین‌های شهرداری جانمایی شده است.


تشویق مردم به وقف با مدیریت صحیح

در ادامه این‌مراسم رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر گفت: برخی افراد در سال‌های گذشته املاکی را وقف کرده‌اند که طبق وقف‌نامه شهرداری به‌عنوان مدیر یا متولی این‌املاک تعیین شده است. اگر شهرداری بتواند به عنوان یک متولی موفق عمل کند، مردم برای وقف و واگذاری اداره موارد وقفی خود به شهرداری تشویق خواهند شد.

محسن حسینی‌پویا ادامه داد: سرعت انجام کار در اداره کل املاک و خزانه‌داری مطلوب است، اما باید بیشتر شود. اکنون وضعیت بعضی از املاک شهرداری مبهم است و ازآنجاکه زمین‌خواری در مشهد زیاد است، باید وضعیت این‌املاک به‌سرعت مشخص و از ابهام خارج شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->