حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها

تعیین تکلیف ۳۶پروژه عمرانی کلان‌شهری در مشهد

  • کد خبر: ۲۵۴۱۳
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
تعیین تکلیف ۳۶پروژه عمرانی کلان‌شهری در مشهد
تا امروز در کمیسیون اقتصادی شورای شهر بیش از ۳۶پروژه عمرانی کلان‌شهری با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و رایزنی تعیین تکلیف شده است.
به گزارش شهرآرانیوز از ابتدای آغازبه‌کار شورای پنجم شهر مشهد تا پایان اسفندماه سال ۱۳۹۸ کمیسیون اقتصادی درمجموع با برگزاری ۱۵۶ جلسه در قالب کمیسیون موفق شد ۲۰۲ لایحه و ۵۸ طرح را در موضوعات تخصصی بررسی و تصویب کند و به صحن علنی شورا بفرستد و تا امروز بیش از ۳۶ پروژه عمرانی کلان‌شهری را با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و رایزنی تعیین تکلیف کرده است.

ازاین‌رو کارگروه تسهیل پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی کمیسیون، آن‌چنان‌که از ابتدای کار مورد تأکید اعضای کمیسیون بود، خود را جزو مهم‌ترین کارگروه‌های شورا نشان داده است.

در بخش تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی و گره‌گشایی از پروژه‌های بر زمین‌مانده می‌توان به پروژه‌های شاخصی همچون پروژه‌های مشارکتی مریم، ابرار ۴، کیان، هتل دانیال، نخل، سارا، آسمان، حافظ، آفتاب و انتهای بولوار معلم اشاره کرد.

پس از تعیین تکلیف کلان‌پروژه‌های شهری، این کمیسیون باهدف ایجاد زیرساخت‌های توسعه اقتصاد شهر اقدامات متنوعی را به انجام رساند؛ تأسیس و طراحی و تصویب اساس‌نامه شرکت‌های ارتباطات شهر مشهد و توسعه گردشگری مشهد، تأسیس و بررسی اساس‌نامه سازمان‌های بازآفرینی فضا‌های شهری و ویژه عمران توس، تأسیس اداره صدور مجوز‌های ساختمانی پروژه‌های بزرگ‌مقیاس و تصویب مشوق‌های سرمایه‌گذاری ازجمله مهم‌ترین اقدامات این حوزه رده‌بندی می‌شود. همچنین بازنگری و اصلاح اساس‌نامه سازمان‌های اقتصادی زیرمجموعه شهرداری ازجمله سازمان عمران و شرکت نمایشگاه بین‌المللی دیگر برنامه‌های اجراشده در این حوزه بوده است.

کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای پنجم مشهد در راستای برنامه‌های ویژه خود جهت رونق فضای کسب‌وکار در شهر هم اقدامات اساسی به انجام رسانده است. از آن جمله راه‌اندازی و گسترش پروژه‌های عمرانی شهری که علاوه بر رونق اقتصادی، تأمین زیرساخت‌های شهری را هدف‌گذاری کرده بود مدنظر کمیسیون بود، مانند پروژه احداث و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های محلی شهر، قرارداد سرمایه‌گذاری احداث تجهیز و راه‌اندازی و بهره‌برداری از پروژه قطار و تله‌سیژ بوستان کوهسنگی، قرارداد سرمایه‌گذاری احداث تجهیز و راه‌اندازی و بهره‌برداری از مجموعه تفریحی گردشگری بوستان خورشید، قرارداد مشارکتی پارکینگ چند سطحی بوستان ملت، قرارداد پیمانکاری احداث و بازگشایی خیابان کوشش تا خلج و طرح عمده سامان‌دهی اراضی بزرگ‌مقیاس سطح شهر مشهد.

در کنار این موارد قرارداد‌هایی مانند پارک موضوعی کودک و سلامت، احداث پروژه پارکینگ زیرسطحی همت، تهاتر املاک واقع در محلات هدف بازآفرینی و طرح تعریض و بازگشایی معابر را می‌توان در همین راستا مورداشاره قرارداد.

همچنین درزمینه اقدامات تأثیرگذار در منافع عمومی شهروندان و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر کمیسیون اقتصادی برنامه خاصی به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه در نظر داشت. در این رابطه قرارداد احداث واحد‌های مسکونی ارزان‌قیمت در مناطق کم برخوردار ازجمله پروژه‌های علویه، شاملو و دلاوران در دوره اخیر کمیسیون اقتصادی طراحی تصویب و اجرا شد. علاوه بر این موارد، به‌منظور نظام‌مندی فعالیت‌های اقتصادی شهرداری و رسیدن به انضباط اقتصادی، موارد ویژه‌ای در کمیسیون مطالعه و تصویب شد.

از آن جمله می‌توان به واگذاری پارکینگ طبقاتی امام رضا(ع) به دانشگاه علوم پزشکی، واگذاری سهام سازمان مدیریت پسماند به سهامدار حقوقی و تدوین، تصویب و ابلاغ آیین‌نامه نحوه تشویق یا حق‌الکشف مستغلات شناسایی نشده شهرداری اشاره کرد که طی جلسات متعدد کارشناسی زیرمجموعه کمیسیون اقتصادی طراحی و پس از تصویب در صحن علنی برای اجرا به شهرداری ابلاغ شد.
 
منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->