هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

اولین تلفن‌همراه‌های دنیا را بشناسید

  • کد خبر: ۴۸۰۲۶
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
اولین تلفن‌همراه‌های دنیا را بشناسید
تلفن شاید اولین وسیله‌ای باشد که بسیاری از ما صبح‌ها پس از بیدار شدن از خواب دنبال آن می‌گردیم و شاید آخرین چیزی که قبل از خواب رها می‌کنیم. برای آشنایی با ۵ مورد از اولین‌های عرضه شده در بازار تلفن همراه به گزارش نشریه اینترنتی Oldest، با ما همراه باشید.
عادل نجفی | شهرآرانیوز - برای بسیاری از خوانندگان «لینک» تصور زندگی بدون تلفن همراه غیرممکن است. تلفن شاید اولین وسیله‌ای باشد که بسیاری از ما صبح‌ها پس از بیدار شدن از خواب دنبال آن می‌گردیم و شاید آخرین چیزی که قبل از خواب رها می‌کنیم. تلفن‌های همراه به ویژه نسخه هوشمند آن‌ها بسیاری از ابزار‌ها در زندگی روزمره از نقشه و دوربین و چراغ قوه تا تلفن‌های مرسوم سیمی را بی استفاده کرده اند. اکنون که به تازگی آیفون ۱۲ به عنوان آخرین پدیده دنیای تلفن‌های هوشمند همراه عرضه شده است، صد‌ها نوع محصول از برند‌های معروف و کمترشناخته شده در سراسر جهان عرضه شده اند. اما آیا اولین تلفن‌های همراه عرضه شده در جهان را می‌شناسید؟ برای آشنایی با ۵ مورد از اولین‌های عرضه شده در بازار تلفن همراه به گزارش نشریه اینترنتی Oldest، با ما همراه باشید.

 

۱- نوکیا ۵۱۱۰

 

پاره آجر موتورولا را می‌شناسید؟

 

گزارش تاریخی درباره فناوری تلفن‌های همراه بدون اشاره به نوکیا قطعا امکان پذیر نیست. نوکیا ۵۱۱۰ یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های همراه در اواخر دهه ۹۰ میلادی است که در سال ۱۹۹۸ با قیمت ۱۰۰ دلار به فروش رسید و عرضه آن در سال ۲۰۰۱ میلادی متوقف شد. محصول نوکیا برای جوانان و بزرگ سالانی که می‌خواستند ساعات زیادی از گوشی استفاده کنند گزینه مناسبی بود، زیرا باتری نیرومند آن برای بازی معروف مار مناسب بود.


 

۲- موتورولا StarTAC

 

پاره آجر موتورولا را می‌شناسید؟

 

موتورولا نیز از شرکت‌هایی است که گرچه این روز‌ها سهم کمتری در بازار تلفن‌های همراه دارد، از مبتکران و پیش گامان این فناوری بوده است. موتورولا StarTAC در سال ۱۹۹۶ به عنوان اولین گوشی دارای در عرضه شد. طراحی متفاوت آن چنان انقلابی در این حوزه ایجاد کرد که علی رغم بهای گران هزاردلاری توانست فروش ۶۰ میلیون دستگاه را به ثبت برساند. از دیگر نوآوری‌های این محصول حالت لرزش یا ویبره بود که برای جلسات کاری بسیار مناسب به نظر می‌رسید. استفاده از صفحه نمایش دیجیتال بزرگ نیز برای اولین بار در این محصول دیده شد.


۳- نوکیا ۱۰۱۱

 

پاره آجر موتورولا را می‌شناسید؟

نوکیا در دهه ۹۰ میلادی پیشتاز بازار تلفن‌های همراه بود. در سال ۱۹۹۲ میلادی با عرضه نوکیا ۱۰۱۱ توانست رکورد اولین تلفن همراه با توانایی ارسال و دریافت پیامک را برای خود به ثبت رساند. این محصول می‌توانست تا ۹۹ نام را در فهرست مخاطبان خود نیز ذخیره کند. اگرچه این پیشرفت‌های فناوری بسیار چشمگیر بود، این تلفن همراه سیصددلاری ۴۸۲ گرم وزن داشت!


۴- موتورولا Microtac ۹۸۰۰x

 

پاره آجر موتورولا را می‌شناسید؟

 

تا سال ۱۹۸۹ میلادی حداکثر همراهی تلفن‌های همراه درون خودرو‌ها بود. موتوررولا در این سال با عرضه ۹۸۰۰x اولین تلفن به واقع همراه را عرضه کرد. محصول گران قیمت موتورولا با قیمت ۲۴۹۵ دلار ویژگی‌هایی داشت که امروز برای ما خنده دار به نظر می‌رسد! صدای صفحه کلید هنگام فشردن آن ها، حافظه ذخیره مخاطبان و کلید‌هایی برای تنظیم بلندی صدا.


 

۱. موتورولا Dynatac ۸۰۰۰x

 

پاره آجر موتورولا را می‌شناسید؟

 
اما رکورد قدیمی‌ترین تلفن همراه جهان که در سال ۱۹۸۴ عرضه شد در اختیار شرکت موتورولاست. نخستین تلفن همراه جهان با قیمت ۴۰۰۰ دلار به بازار عرضه شد که تنها گروه‌های خاصی از جامعه قدرت خرید آن را داشتند. همان طور که با لفظ «گوشت کوب» درباره نوکیا ۳۳۱۰ آشنایی دارید، محصول منحصر به فرد موتورولا نیز با صفت «پاره آجر» با وزن ۶۸۰ گرم در بین عموم شناخته شده بود.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->