افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند
سرخط خبرها

از پرفروش ترین گوشی های تاریخ چه میدانید؟

  • کد خبر: ۴۵۷۲۴
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
از پرفروش ترین گوشی های تاریخ چه میدانید؟
از بدو ورود گوشی‌ به زندگی انسان‌ها، ۱۰ تلفن همراه توانسته‌اند با فروش شگفت انگیز خود رکورد بازار جهان را بشکنند.

به گزارش شهرآرانیوز، گوشی های همراه سال‌های زیادی است که راه خود را به زندگی انسان‌ها باز کرده‌اند و با وجود خود ایجاد ارتباط مردم با یکدیگر را آسان ساخته‌اند. تفریبا تمام افراد حداقل یک تلفن همراه را با خود حمل کرده و به صورت روزانه از آن‌ استفاده می‌کند.

کاربران سراسر جهان از جهت علاقه و عادت به گوشی‌ها هر ساله منتظر معرفی نمونه‌های جدید با قابلیت‌های فوق‌العاده هستند تا در صورت تمایل آن‌ها را خریداری کنند. شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ نیز با معرفی مدل‌های جدید سعی می‌کنند پرفروش‌ترین گوشی سال را به خود اختصاص دهند و موفقیت دنیای گوشی را کسب کنند.

 

به طور سالانه شرکت‌های اپل، سامسونگ و هوآوی موفق به فروش بیشترین گوشی‌های هوشمند می‌شوند، اما این سوال وجود دارد که از زمان ورود تلفن‌های همراه به زندگی بشر تا به امروز کدام گوشی‌ها پرفروش‌ترین مدل‌های کل دوران بوده‌اند. در ادامه به ۱۰ عدد از پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا از زمان ابتدای عرضه تلفن‌های همراه تا امروز اشاره شده است.

نوکیا ۱۱۰۰؛ پرفروش‌ترین گوشی تاریخ

برخلاف انتظار بسیاری از کاربران، پرفروش‌ترین گوشی تاریخ یک مدل هوشمند با قابلیت‌های شگفت‌انگیز نیست. نوکیا ۱۱۰۰ توانته با طراحی ساده و قابلیت‌های کم بیشترین فروش در دنیا را داشته باشد. این دستگاه به منظور ارائه در کشور‌های جهان سومی ساخته شده بود و در سال ۲۰۰۳ وارد بازار جهانی شد.

شرکت نوکیا تا ۶ سال گوشی مورد نظر را در خط تولید‌های خود نگه داشته بود تا آن که در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد دیگر نمونه‌ای جدید از این گوشی ساخته نخواهد شد. پرفروش‌ترین گوشی دنیا در واقع کمترین قابلیت‌های ممکن را داشت. نوکیا ۱۱۰۰ به خریداران خود اجازه برقراری تماس، ارسال پیامک، روشن کردن چراغ قوه و انتخاب زنگ تلفن را می‌داد. طراحی این دستگاه همچنین به نحوی صورت گرفته بود که جلوی نفوذ گردوخاک را می‌گرفت و همچنین مقاومت زیادی در برابر ضربات سخت داشت. نوکیا ۱۱۰۰ با فروش بیش از ۲۵۰ میلیون عدد در رتبه اول پرفروش‌ها قرار دارد.

گوشی هوشمند iPhone 6 در مقام دوم پرفروش‌ترین‌ها

پرچمدار سال ۲۰۱۴ شرکت اپل دومین گوشی پرفروش جهان است. این تلفن همراه در زمان معرفی خود توانست رکورد پیش فروش را بشکند و در کمتر از ۲۴ ساعت ۴ میلیون نسخه را به فروش برساند. پیش فروش آیفون ۶ طی سه روز ابتدایی به ۱۰ میلیون عدد رسید و به این نحو به موفق‌ترین گوشی زمان خود تبدیل شد. طراحی این گوشی جلوتر از زمان خود بود و باطری بسیار قدرتمندی را در اختیار کاربران قرار می‌داد. طبق اطلاعات منتشر شده این گوشی هوشمند پس از حدود ۶ سال بیش از ۲۲۰ میلیون نسخه فروش داشته است.

قرارگیری نوکیا ۲۳۱۰ در رتبه سوم

گوشی ساده نوکیا ۳۲۱۰ حدود ۲۰ سال پیش پا به زندگی طرفداران فناوری باز کرد. این گوشی در زمان خود طراحی خاص با رنگ‌بندی جذاب داشت که باعث می‌شد تمایل خرید کاربران افزایش پیدا کند. این دستگاه جزو اولین گوشی‌هایی بود که از آنتن درونی استفاده می‌کرد. این گوشی سه بازی در خود جای می‌داد و کاربران می‌توانستند زنگ تماس خود را تغییر دهند. گوشی مذکور برای جلب توجه جوانان ساخته شده بود و با موفقیت در این زمینه ۱۶۰ میلیون عدد فروش داشت.

تعلق رتبه چهارم به گوشی نوکیا ۱۲۰۰

یکی از قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیزترین گوشی‌هایی که توانسته در فهرست پرفروش‌ها قرار گیرد نوکیا ۱۲۰۰ است. این گوشی بدون قابلیت اجرای موسیقی و یا جست و جوی اینترنت به بازار آمد، اما باطری قدرتمند آن کاربران را شگفت‌زده می‌کرد. خریداران این دستگاه می‌توانستند ۶۰ پیامک را در کوشی خود ذخیره کنند. گوشی مورد نظر بیش از ۱۵۰ میلیون عدد فروش داشت و در مقام چهارم پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند قرار گرفت.

گوشی نوکیا ۲۶۰۰ در رتبه پنجم

تلفن همراه نوکیا ۲۶۰۰ سال ۲۰۰۴ به منظور رشد فروش شرکت سازنده وارد بازار جهانی شد. این گوشی برای کشور‌های جهان سومی ساخته شده بود تا افراد با هزینه کم بتوانند از قابلیت‌های نسبتا مناسبی برخوردار شوند. این دستگاه جزو اولین محصولات شرکت نوکیا بود که از با صفحه نمایش رنگی به بازار می‌آمد. این گوشی در سه رنگ خاکستری، سفید و آبی کمرنگ عرضه شد و توانست فروشی مطابق با ۱۳۵ میلیون دستگاه داشته باشد

گوشی موفق موتورولا RAZR V3 در مقام ششم

گوشی انقلابی موتورولا RAZR V3 پرفروش‌ترین گوشی تاشو در دنیا است. به نظر می‌آید این لقب تا ابد با این تلفن همراه بماند چرا که دیگر گوشی‌های تاشوی این چنینی ساخته نمی‌شوند. این دستگاه سال ۲۰۰۴ به عنوان نازک‌ترین گوشی آن زمان به بازار آمد. گوشی مذکور در دوران خود نمادی برای افراد ثروتمند بود آما با گذر زمان و افت قیمت تمامی کاربران به آن دسترسی پیدا کردند. شرکت موتورولا توانست بیش از ۱۳۰ میلیون نسخه از این گوشی را به فروش برساند.

گوشی مقاوم نوکیا ۳۳۱۰ در رتبه هفتم

تلفن همراه نوکیا ۳۳۱۰ یکی از مقاوم‌ترین و با دوام‌ترین گوشی‌هایی بود که توسط نوکیا معرفی شد. این دستگاه به هیچ عنوان هنگام برخورد با زمین دچار مشکل نمی‌شد و افراد نیاز به نگرانی برای آسیب دیدن آن نداشتند. این گوشی قدرتمند با ماشین حساب، ساعت و قابلیت‌های کوچک دیگر عرضه شد. گوشی مذکور سال ۲۰۱۷ بازسازی شد و به بازار راه پیدا کرد. طبق اطلاعات منتشر شده نوکیا ۳۳۱۰ تا کنون ۱۲۶ میلیون فروش داشته است.

 

قرارگیری نوکیا ۱۲۰۸ در جایگاه هشتم

گوشی ۱۲۰۸ سال ۲۰۰۸ توسط نوکیا معرفی شد. این گوشی با قابلیت تغییر زبان، چراغ قوه و صفحه نمایش رنگی وارد بازار شد تا مانند نمونه‌های دیگر آمار فروش شرکت نوکیا را گسترش دهد. هدف شرکت نوکیا با فروش ۱۰۰ میلیون نسخه از گوشی ۱۲۰۸ به ثمر رسید.

 

گوشی سامسونگ S4 در مقام نهم پرفروش‌ترین گوشی‌ها

دنباله رو مسیر Galaxy S3 توانسته نام خود را در فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ جا کند. گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس ۴ توانست در دو ماه ابتدایی خود ۲۰ میلیون نسخه فروش داشته باشد و طی شش ماه آن را به ۴۰ میلیون برساند. این گوشی هوشمند مسیر جدید شرکت سامسونگ را مشخص کرد و با دوربین قدرتمند ۱۳ مگاپیکسلی خود در آن زمان شگفتی‌آفرین شد. گلکسی اس ۴ با ۱۶ گیگ حافظه داخلی توانست در نهایت ۸۰ میلیون نسخه فروش داشته باشد.

نوکیا ۶۰۱۰ در رتبه آخر فهرست پرفروش‌های جهان

شرکت نوکیا گوشی‌های زیادی را در فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ جای داده و آخرین آن‌ها ۶۰۱۰ است. این گوشی هوشمند به خریداران خود اجازه ارسال MMS را در کنار پیامک‌ها می‌داد و می‌توانست به مدت ۱۰ روز در حالت آماده‌باش قرار گیرد. از این گوشی هوشمند تا زمان توقف تولید آن ۷۵ میلیون عدد فروش رفت.

گفتنی است؛ این گوشی همانند بسیاری از مدل‌های موفق شرکت نوکیا در سال ۲۰۰۴ وارد بازار جهانی شد و این امر باعث شد شرکت نوکیا در طی سال‌های ۲۰۰۴ الی ۲۰۰۹ موفقیت شگفت‌آوری را تجربه کند و به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیای فناوری تبدیل شود. این مجموعه به دلیل ساخت اولین گوشی‌های تلفن همراه به شکل امروزی سالانه از تمامی شرکت‌های سازنده گوشی هزینه‌ای برای حق اختراع دریافت می‌کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->