سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در دوره ششم شورای مشهد شناسایی ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی| ساماندهی سالمندان متکدی در دستورکار قرارگاه اجتماعی مشهد رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد
سرخط خبرها

مسعود ریاضی: ماراتن بین‌المللی مشهد به‌احتمال بهار سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد

  • کد خبر: ۴۸۱۰۵
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
مسعود ریاضی: ماراتن بین‌المللی مشهد به‌احتمال بهار سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد از احتمال برگزاری ماراتن بین‌المللی مشهد در بهار سال1400 خبر داد.
گروه مشهد شهرآرانیوز | فدراسیون دوومیدانی ایران قصد دارد سومین دوره ماراتن بین‌المللی ایران را این‌بار در مشهد برگزار کند تا پس از شیراز و تهران به‌عنوان میزبانان گذشته این رویداد، دومین کلان‌شهر ایران نیز از فرصت دیپلماسی بین‌المللی ورزشی بهره‌مند شود. اینک رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد از احتمال برگزاری ماراتن مشهد در بهار سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مسعود ریاضی با اعلام این خبر به شهرآرانیوز گفت: مسئله برگزاری این رویداد بین‌المللی چندی است که میان اعضای شورای شهر مطرح شده است و باتوجه‌به وجهه بین‌المللی چنین رویدادی که در سراسر جهان هم برپا می‌شود، ما نیز از این پیشنهاد استقبال کردیم و برگزاری آن را به پایان کرونا منوط کردیم.

وی ادامه داد: بحران همه‌گیری کرونا در جهان سبب شد تا بسیاری از رقابت‌های جهانی از جمله ماراتن‌ها نیز لغو شود و به‌جای آن، این رویداد با نظارت مجازی و از طریق ابزاری که بتواند رکورد دونده را نشان دهد، برگزار شود. تاکنون هم چنین رویدادی برگزار شده است و باتوجه‌به استمرار کرونا در جهان، بسیاری از میزبانان به فکر برگزاری محدود آن افتادند و نزدیک‌ترین رویداد ماراتن به ما، ماراتن استانبول است که کمتر از ۱۰ روز دیگر برگزار خواهد شد.

ریاضی افزود: ریاست شورای اسلامی شهر مشهد دراین‌باره گفت‌وگویی با ریاست فدراسیون دوومیدانی داشته‌اند و بنده نیز برای ادامه مذاکرات، یکشنبه آینده دیداری با ایشان در تهران خواهم داشت و امیدوارم زمینه‌های میزبانی مشهد مهیا شود.

وی درباره چگونگی برگزاری ماراتن در مشهد و زمان احتمالی آن گفت: همه ماراتن‌های سطح جهانی تابع شرایط ویژه‌ای است که به‌عنوان مثال هوای معتدل رو به سرما یکی از آن شرایط است. با فرض دریافت میزبانی و آغاز اقدامات لازم برای برگزاری مطلوب آن، این رویداد در بهار ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

ریاضی درباره مسیر‌های مناسب با ماراتن در مشهد خاطرنشان کرد: همه ماراتن‌ها به طول ۴۲ کیلومتر و در ۶ ساعت برگزار می‌شود و بر این اساس، باید مسیر‌هایی را در آینده بررسی و آماده کنیم که شرایط کافی، چه از نظر طولی و چه زمان دویدن، در آن مهیا باشد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد ادامه داد: چند ویژگی درباره انتخاب مسیر در ماراتن‌ها اهمیت دارد؛ نخست، مسیر دارای یادمان‌های تاریخی، فرهنگی، نماد‌های ملی یا شهری و به‌طور کلی نقاط برجسته یک شهر باشد. دوم، کد ارتفاعی مسیر است که نقطه آغاز و پایان از یک ارتفاع تبعیت کند تا دونده دچار مشکل نشود. سوم، دسترس‌پذیری به مسیر آغاز ماراتن است که معمولا باید به ایستگاه‌های قطارشهری و حمل‌ونقل عمومی نزدیک باشد و در آخر، امکان کنترل ترافیک به‌وسیله مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی وجود داشته باشد تا پس از گذشتن از هر مسیر مشخص‌شده، معابر برای استفاده روزمره شهروندان باز شود. به همین منظور باید حداقل و حاکثر سرعت دویدن ورزش‌کاران را نیز در نظر داشته باشیم تا کنترل ترافیک به نحو مطلوبی انجام شود.

ریاضی درباره اینکه میزبان رویداد، اداره ورزش و جوانان خواهد بود یا شهرداری مشهد، تصریح کرد: در ماراتن‌هایی که در سراسر دنیا برگزار شده است، معمولا میزبانی برعهده مدیریت شهری و شهردار آن شهر است که این رویداد را افتتاح می‌کند و در کنار آن، اداره ورزش آن شهر و فدراسیون دوومیدانی نیز کلیات فنی، داوری و پشتیبانی‌های ورزشی را برعهده می‌گیرد.

وی درباره هزینه‌های برگزاری این ماراتن گفت: هنوز برای پیش‌بینی هزینه‌ها قدری زود است و با اعلام میزبانی مشهد باید برنامه‌ریزی‌ها را آغاز کنیم. اما به نظر می‌رسد هزینه‌های سنگینی تحمیل نخواهد شد و به‌علت کرونا نیز باید محدودیت حضور دوندگان را در نظر بگیریم. از سوی دیگر، در ماراتن‌ها، از ورزش‌کار متقاضی ورودی می‌گیرند که عمده آن صرف هزینه‌های جاری در طول مسافت مسابقه همچون آب آشامیدنی، تغذیه، تعبیه کانکس‌های سرویس بهداشتی و... می‌شود. همچنین حامیان مالی با درج تبلیغات خود در طول مسیر، بخش مهمی از هزینه‌های این رویداد‌ها را تأمین می‌کنند. اما قطعا باید به فکر جایزه‌ای بزرگ و در سطح بین‌المللی باشیم، زیرا امیدواری ما نیز حضور دوندگان از سایر نقاط جهان است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->