حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

همه‌چیز درباره ورود سریع‌ترین مرد ایران به عرصه مدلینگ

  • کد خبر: ۴۸۲۳۶
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
همه‌چیز درباره ورود سریع‌ترین مرد ایران به عرصه مدلینگ
حسن تفتیان دو ومیدانی‌کار ملی حالا در روز‌هایی که از تمرین دور است، تصمیم گرفته است با ورود به عرصه مدلینگ، سرش را از بی‌مهری‌ها دور و گرم کند. تفتیان درباره این اتفاق گفت: ورودم به این عرصه خیلی اتفاقی بود.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ ستاره رو به‌روی میز آرایش می‌نشیند و بعد از آن با پوشیدن پوشاک یک برند، جلوی دوربین ظاهر می‌شود. این سرآغاز راه ورود به عرصه مدلینگ است؛ اتفاقی که خیلی پیش‌تر‌ها برای ورزشکاران ورزش ایران زیاد اتفاق می‌افتاد. دهه‌۸۰ شاید اوج زمان شکوفایی ورود ستاره‌های عرصه ورزش و سینما به میدان مدلینگ بود، روز‌هایی که امثال رامین رضاییان‌ها در فوتبال و محمدرضا گلزار‌ها در سینما سوژه خوبی برای فعالیت برند‌های پوشاک در مدلینگ بودند.
 
علیرضا نیکبخت‌واحدی شاید اولین خراسانی بود که در سال‌های اخیر فعالیت جدی و گسترده‌ای در مدلینگ داشته است. مرور پست‌های صفحه شخصی این ستاره‌ها هم بیانگر همین مسئله است. با‌وجود‌این حسن تفتیان، سریع‌ترین مرد ایران، درست در زمانی پا به این عرصه گذاشته که فقط ۹‌ماه تا المپیک توکیو زمان باقی است و انتظار می‌رود او تمرکزش را روی آماده‌سازی خود برای این آوردگاه دشوار بگذارد نه کار در حوزه تبلیغات پوشاک برند‌های لباس! تفتیان برای این مهم دلایل خاص خودش را دارد؛ از دلسردی و بی‌مهری مسئولان تا تأمین‌نشدن نیاز‌های مالی.


یوزپلنگ خراسانی در لباس مدلینگ

سریع‌ترین مرد ایران سال‌هاست که در دوی ۱۰۰‌متر همتایی ندارد. او رکورد‌ها را در ایران برای خود به تسخیر در‌آورده و ۲ دوره پیاپی است که سهمیه المپیک را به دست می‌آورد. این‌ها همه کافی است تا یوزپلنگ خراسانی را مرد رکورد‌ها در دوی ۱۰۰‌متر ایران دانست.
 
حسن تفتیان حالا در روز‌هایی که از تمرین دور است، تصمیم گرفته است با ورود به عرصه مدلینگ، سرش را از بی‌مهری‌ها دور و گرم کند. تفتیان درباره این اتفاق گفت: ورودم به این عرصه خیلی اتفاقی بود. یکی از دوستانم که چند‌سالی است در حوزه مدلینگ کار می‌کند و فرد باتجربه‌ای است، یک روز به من پیشنهاد داد وارد این کار شوم و من هم تجربه چالش‌های جدید را دوست دارم.
 
وی افزود: دوستم به من گفت که تو استاندارد‌های فردی را که در این حوزه بتواند فعالیت کند، از نظر فیزیک بدنی و چهره داری. از طرف دیگر هم او گفت که تو یک چهره المپیکی هستی و خیلی مواقع در مسابقات بین‌المللی نیز شرکت می‌کنی و خیلی جای کار در‌این‌زمینه داری.
 
یوز خراسانی با اشاره به الگو‌قرار‌دادن یوسین بولت در‌این‌زمینه، اظهار کرد: البته سعی کردیم از یوسین بولت، اسطوره دوی سرعت جهان، نیز الگوبرداری کنیم که یک برند را تبلیغ می‌کرد و به دنیا نشان می‌داد. ما هم این هدف را داریم که با پتانسیلی که من به‌عنوان یک المپین دارم، بتوانم پوشاک ایرانی و برند‌های ایرانی را به دنیا معرفی کنم.


مدلینگ حسن تفتیان
 

درآمدزایی از مدلینگ به‌جای دوومیدانی

حسن تفتیان یک‌سالی می‌شود که در گیر‌و‌دار اردو‌های تدارکاتی و مشکلاتش است. او که تابستان امسال به ادعای خودش با هزینه شخصی به فرانسه رفته بود، حالا در روز‌هایی که از ورزش ناامید است، به کار مدلینگ روی آورده است. او در‌این‌باره اذعان کرد: این‌روز‌ها تمرین آن چنانی نمی‌کنم و بیشتر تفریحی کارم را پیش می‌برم. بعد از اردوی فرانسه که اواخر تابستان با هزینه شخصی رفتم، نمی‌دانم چرا این‌قدر حاشیه برایم درست کردند؛ از فدراسیون گرفته تا حتی وزارت ورزش! حدود ۱۰‌ماه بود که به‌خاطر کرونا تمرین و اردو نداشتم. همه رشته‌های ورزشی کار خودشان را آغاز کردند، اما در دوومیدانی خبری از اردو و حمایت از ورزشکاران نبود. من هم تصمیم گرفتم به فرانسه بروم و زیر‌نظر مربی‌ام تمرین کنم تا از بقیه عقب نمانم. تعجب می‌کنم که چرا این اردو به مذاق برخی دوستان خوش نیامد!

او در مواجهه با اینکه آیا به‌خاطر مسائل مالی به مدلینگ روی آورده است، گفت: واقعا هدفم از ورود به این حوزه مسائل مالی نبود. هدف ما خیلی بزرگ‌تر از این مسائل است. ۱۵ سال زحمت کشیدم تا بتوانم در دوی صدمتر المپیک نماینده ایران باشم؛ پس باید از این جایگاه به نفع کشورم استفاده کنم. کار هم بسیار حرفه‌ای پیش می‌رود و بازخورد‌های خوبی نیز بعد از انتشار عکس‌هایم گرفتم. صحبت‌های اولیه با برند‌های مطرح انجام شده است تا بتوانیم به‌زودی اتفاقات بزرگ‌تری را رقم بزنیم.
 
سریع‌ترین مرد ایران تصریح کرد: دوومیدانی که اصلا درآمدی ندارد و حتی هزینه هم برای من داشته است. با‌این‌حال به بحث مدلینگ به چشم درآمدزایی نگاه نکردم.


بی‌مهری‌ها، بهانه تغییر‌رویه

یوزپلنگ خراسانی تغییر‌رویه زندگی و پرداختن به مدلینگ در فاصله ۹‌ماه مانده به المپیک را با اشاره به بی‌مهری‌ها، توجیه می‌کند. حسن تفتیان گفت: دیگر خسته شدم، آن‌قدر که دنبال کار‌هایی که مربوط به من نیست، دویدم! ورزشکار وظیفه‌اش این نیست برود مربی و ماساژور برای خودش بیاورد یا اردو برگزار کند. آن‌قدر دنبال حقم دویدم که دیگر وقتی سر خط مسابقه رسیدم، نای دویدن نداشتم! من هم مجبور شدم رویه‌ام را تغییر دهم. با این شرایط کرونا شخصی‌تمرین‌کردن اصلا آسان نیست.

تغییر‌رویه تفتیان سال‌ها قبل از‌سوی برخی دیگر از چهره‌های ورزش ایران اتفاق افتاده بود؛ مسئله‌ای که از بد روزگار هیچ‌گاه برای عاملانش مبارک نبوده و به نابودی عمر ورزشی‌شان منجر شده است. یکی از شاخص‌ترین این نمونه‌ها علیرضا نیکبخت‌واحدی است که در اوج ستاره‌بودن در تیم ملی فوتبال و ۲ باشگاه سرخابی پایتخت، آن‌قدر در منجلاب حضور غیراصولی و پرحاشیه در دنیای مدلینگ فرو رفت که دست‌آخر به آنچه در دنیای فوتبال استحقاقش را داشت، نرسید. نیکبخت هنوز هم در عرصه مدلینگ فعال است و شاید به‌خاطر حاشیه‌های خاص این حوزه باشد که نمی‌تواند روی کار مربیگری تمرکز کند و ورودی جدی به دنیای مربیگری داشته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->