جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها
سرخط خبرها

۳ امتیاز از کونگ‌فو در هنگ‌کنگ!

  • کد خبر: ۴۸۳۳
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
۳ امتیاز از کونگ‌فو در هنگ‌کنگ!
ایران گام اول در راه جام جهانی ۲۰۲۲ را با پیروزی در یک بازی خشن برداشت

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌‌های ۲۰۲۳ آسیا در حالی برابر هنگ‌کنگ به برتری2بر۰ رسید که قبل از این بازی حاشیه‌های زیادی ایجاد شد. سردار آزمون در دقیقه ۲۴ و کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۵۴ برای ایران گل زدند. با این پیروزی ایران سه‌امتیازی شد و بعد از بحرین چهارامتیازی در رده دوم قرار گرفت. تیم‌های عراق‌، کامبوج و هنگ‌کنگ با یک امتیاز در رده سوم تا پنجم قرار گرفتند. در دیگر بازی این گروه تیم ملی بحرین در خاک کامبوج به مصاف این کشور رفت و توانست با یک گل میزبانش را شکست دهد.
این دیدار پر برخورد در شرایطی برگزار شد که از چند روز قبل حاشیه‌هایی برای میزبانی هنگ‌کنگ ایجاد شده بود و حتی احتمال جابه‌جایی میزبان را مطرح کرده بود. با این حال در نهایت این بازی به میزبانی هنگ‌کنگ و بدون حاشیه خاصی برگزار شد. ملی‌پوشان ایران از همان دقیقه ابتدایی بازی برای رسیدن به گل حملاتی را روی دروازه میزبان پی‌ریزی کردند اما دفاع چندلایه قرمزپوشان هنگ‌کنگی این اجازه را به شاگردان ویلموتس نداد تا در به‌ثمررساندن گل موفق باشند تا اینکه در دقیقه 24، این سردار آزمون بود که توانست قفل دروازه میزبان را بشکند و با یک ضربه تماشایی گل اول بازی را به ثمر برساند. بازی با برتری ایران در همه نقاط زمین پیگیری می‌‌شد تا اینکه نیمه اول با همین یک گل به سود شاگردان ویلموتس به پایان رسید. با آغاز نیمه دوم بازهم این سفیدپوشان کشورمان بودند که بر بازی مسلط بودند و در نهایت هم در دقیقه 54 کریم انصاری‌فرد روی تیزهوشی و تکنیک فردی جهانبخش موفق شد گل دوم ایران را به ثمر برساند. بازی در ۲۰ دقیقه آخر به شدت فیزیکی و درگیرانه از سوی تیم میزبان پیگیری شد که در چندین نوبت ملی‌پوشان کشورمان با خوش‌شانسی از مصدومیت‌های بزرگ فرار کردند. سرانجام بازی با همین نتیجه 2 بر۰ به پایان رسید تا ایران به چهارمین برتری خود با نتیجه ۲بر۰ مقابل هنگ‌کنگ دست پیدا کند و مارک ویلموتس هم در اولین بازی رسمی خود روی نیمکت ایران 3 امتیاز بازی را دشت کند و دروازه‌ تیمش نیز بسته ماند تا مسیر موفقی را استارت بزند. طبق آمار منتشرشده مالکیت ایران 72 درصد بوده و 11 شوت به دروازه هنگ‌کنگ زده که 4 شوت درون چهارچوب بوده است. هنگ‌کنگی‌ها بازی پربرخوردی را با 17 خطا به ثبت رساندند؛ در حالی که ایران‌ 9 خطا داشت. ایران نیز 12 کرنر در مقابل یک کرنر حریف داشت که هیچ کدام از آن‌ها به گل بدل نشد.

 

آمار فوق‌العاده سردار؛ نزدیک به معدل دایی!
سردار مقابل هنگ‌کنگ علاوه بر گلی که زد، چند مرتبه هم دروازه حریف را تهدید کرد. روزهای خوب سردار آزمون ادامه دارد. سردار فصل جدیدش در تیم باشگاهی را با ۲ گل شروع کرد. آزمون در بازی سوپرجام ۲ گل زد. در ادامه شروع خوبی در لیگ هم داشت. تا پایان هفته هشتم، آزمون 2 گل زد و 2 پاس گل داد. سردار در بازگشت به تیم ملی هم نمایش پرامیدی داشت و اولین گل تیم ملی در دور مقدماتی را به ثمر رساند. آزمون در چهل‌وهفتمین بازی ملی‌اش بیست‌ونهمین گلش را زد تا معدل 0.61 گل در هر بازی ملی را ثبت کند. سردار نزدیک‌ترین ایرانی تعقیب‌کننده آمار گل‌زنی علی دایی است. دایی معدل 0.7 گل در هر مسابقه را ثبت کرده بود که سردار شاید بتواند به آن برسد. آزمون در این مسابقه علاوه بر گلی که زد، در چند نوبت دیگر هم دروازه هنگ‌کنگ را تهدید کرد. سردار ۲ پاس فوق‌العاده داد که یکی از آن‌ها با برگردان انصاری‌فرد و برخورد به تیر دروازه به اوت رفت. ضمن اینکه در دقایق پایانی بازی هم آزمون با شوتی تماشایی و سر ضرب دروازه حریف را تهدید کرد تا نمایش خیلی خوبی داشته باشد.

 

رسانه‌های هنگ‌کنگی: با دفاع اتوبوسی هم دوام نیاوردیم!
یک رسانه هنگ‌کنگی به بررسی شکست خانگی تیم ملی فوتبال این کشور برابر ایران پرداخت. به گزارش سایت Upower هنگ‌کنگ، میکسو پاتلاینن، سرمربی فنلاندی تیم هنگ‌کنگ، ۷ بازیکن را در برنامه‌های دفاعی تیمش گنجاند تا مانع برنامه‌های هجومی ایران شوند، اما در نهایت با نتیجه 2بر۰ شکست خوردند. او لایه دفاعی تیمش را به شدت تقویت کرد و از سویی مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی سردار آزمون و علیرضا جهانبخش را در خط حمله ایران قرار داد. براساس این گزارش، دفاع اتوبوسی هنگ‌کنگ نتوانست بیشتر از 20 دقیقه برابر ایران دوام آورد و پس از آن گل نخست را دریافت کرد. سردار آزمون در دقیقه 37 بازی نیز می‌توانست دوباره به شادی گل بپردازد، اما ضربه‌اش پس از برخورد به تیرک دروازه به بیرون رفت. هنگ‌کنگ نیز ۲ فرصت برای گل‌زنی را از دست داد. میکسو پاتلاینن در دقیقه 63 پس از دریافت گل دوم یک مهاجم را به میدان فرستاد که درددسرهایی نیز برای دروازه‌بان حریف ایجاد کرد. در نهایت این تاکتیک مؤثر واقع نشد و هنگ‌کنگ این بازی خانگی را با نتیجه 2بر۰ واگذار کرد.

 

صدای اعتراض هنک‌کنگی‌های به چین رسید
تماشاگران دیدار هنگ کنگ و ایران با به نمایش درآوردن بنرهای مختلف، اعتراض خود را به تصمیمات دولت هنگ‌کنگ نشان دادند. در حاشیه این مسابقه معترضان به هنگام پخش سرود ملی کشور هنک‌کنگ بارها با ایجاد سروصدا مانع از پخش سرود ملی این کشور شده و اعلام کردند اکنون وقت انقلاب در این کشور است. همچنین براساس گزارش‌های رسانه‌های چینی تعداد زیادی از حاضران در ورزشگاه طرف‌داران واقعی فوتبال نبودند بلکه این نفرات همان‌هایی بودند که طی روزهای گذشته در خیابان‌ها به تصمیمات دولت هنک‌کنگ اعتراض می‌کردند. به هنگام پخش سرود ملی کشور هنک‌کنگ صدای معترضان به چینی‌ها هم رسید و بنرهایی علیه کشور چین نیز به نمایش درآمد تا به این شکل آن‌ها اعتراض خود را به تصمیمات دولت هنک‌کنگ نشان بدهند.

 

ویلموتس: یک دیوار از برد پرگل ما جلوگیری می‌کرد
مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی، در نشست خبری پس از بازی ایران مقابل هنگ‌کنگ گفت: ما ۳ امتیاز را کسب کردیم. ۲ گل زدیم و این خوب است. در این بازی، با یک دیوار روبه‌رو بودیم که از گل‌زدن ما جلوگیری می‌کرد. ما ۱۰ موقعیت گل داشتیم که ۲ گل زدیم. به هر حال ما در آغاز روند آماده‌‌سازی خود هستیم و هر روز بهتر از قبل می‌شویم. وی در پاسخ به اینکه آیا جو ورزشگاه به صورت کلی مشکلی برای تیم ایران ایجاد کرد یا نه، گفت: نه ما با هیچ مشکلی در ورزشگاه روبه‌رو نبودیم. ما آمده بودیم فوتبال بازی کنیم. پس درباره موضوعات خارج از فوتبال حرفی نداریم. ویلموتس در پاسخ به این پرسش که تیمش جزو بهترین‌های آسیاست و اینکه چه برنامه‌های دیگری در ذهنش دارد عنوان کرد: کار مربوط به ما این است که سیستم تیم ملی را بهبود ببخشیم. برخی از کارها برعهده باشگاه‌هاست و در واقع اموری است که باشگاه‌ها پیش می‌برند. در بحث تیم ملی، موضوع مهم سیستم است که بهبود بخشیدیم و در امور تهاجمی بهتر شدیم. سعی می‌کنیم همچنان کارآمدی موثری هم در دفاع داشته باشیم.

 

پاتلاینن:به عملکرد تیمم مقابل ایران افتخار می کنم
سرمربی هنگ‌کنگ بعد از باخت مقابل ایران گفت: به عملکرد تیمم مقابل ایران افتخار می‌کنم. پاتلاینن، سرمربی فنلاندی تیم‌ملی هنگ‌کنگ گفت: از عملکرد تیم‌ملی هنگ‌کنگ در این بازی خوش‌حالم و به تیمم افتخار می‌کنم. وی افزود: از قدرت ایران آگاه بودیم به همین خاطر در این بازی با سبک دفاعی بازی کردیم تا جلو حملات سریع ایران را بگیریم و خودمان نیز دست‌به ضدحملات بزنیم.ما بازیکنان خوبی روی نیمکت داشتیم ولی از بازیکنان اصلی خودمان استفاده کردیم و در بازی‌های بعد می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. سرمربی فنلاندی در پایان گفت: من از این باخت راضی نیستم اما از عملکرد کلی تیم رضایت دارم چون ما در مرحله یادگیری قرار داریم و زمان زیادی داریم تا عملکرد خودمان را بهتر کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->