سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا
سرخط خبرها

سمیعی- شکوری؛ فرمول جدید وزارت ورزش برای هدایت باشگاه پرسپولیس

  • کد خبر: ۴۸۳۷۱
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
سمیعی- شکوری؛ فرمول جدید وزارت ورزش برای هدایت باشگاه پرسپولیس
وزارت ورزش و جوانان، جعفر سمیعی را به‌عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس انتخاب کرد تا جنجال‌های پیرامون این باشگاه نیز همانند استقلال با برکناری مدیر‌عامل سابق و انتخاب یک مدیر غیر‌ورزشی تمام شود؛
حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ درست همانند مدلی که در استقلال انجام شد، مدیر‌عامل پرسپولیس هم ناگهان آدم بد قصه شد و بعد از فاش‌شدن فایل‌های صوتی حمله تندش به برخی بازیکنان و سرمربی تیم، از کار برکنار شد؛ درست شبیه کاری که درباره سعادتمند در استقلال شد، او بعد از فاش‌کردن ماجرای قلیان‌کشی برخی بازیکنان مهم و محبوب تیم کنار گذاشته شد.
 
در ادامه هم آنچه در پرسپولیس افتاد، همان بود که در استقلال افتاد؛ یعنی انتصاب یک مدیر‌عامل کاملا غیر‌ورزشی که فقط به‌قصد آرام‌کردن فضای پرتنش باشگاه آمده و به نظر نمی‌رسد عمر طولانی داشته باشد. با این‌همه مدل مدیریتی پرسپولیس اندکی با استقلال فرق دارد و وزارت ورزش کناردست سمیعیِ جوان، ابراهیم شکوری را گذاشته که اگرچه او هم دست‌کمی از مدیرش ندارد و فقط ۳۶‌سال دارد، اما، چون عکس با شورت ورزشی دارد و دست‌بر‌قضا سه چهار سال هم برای پرسپولیس بازی کرده است، وزارت‌نشینان امیدوارند بار فنی باشگاه را به دوش بکشد. فرمول سمیعیِ مدیر و شکوریِ فوتبالی ترکیبی است که برای پرسپولیس چیده شده است به این امید که قطب قرمز فوتبال ایران هم مثل آبی‌ها به آرامش برسد.


آشنایی با جعفر سمیعی

جعفر سمیعی از امروز به‌صورت رسمی کار خود را در باشگاه پرسپولیس آغاز خواهد کرد. جعفر سمیعی مثل ایرج عرب، مدیر‌عامل اسبق سرخ‌پوشان، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان است. او که جایگزین مهدی رسول‌پناه در پرسپولیس شده است، سابقه حضور در شهرداری پایتخت را نیز دارد و مدتی به‌عنوان مشاور شهردار و رئیس کل حراست شهرداری تهران فعالیت کرده است. سمیعی همچنین یکی از اعضای هیئت‌رئیسه کمیته پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

باشگاه پرسپولیس در سال گذشته ۳ مدیرعامل داشت. فصل نوزدهم برای پرسپولیس با مدیریت ایرج عرب آغاز شد. ایرج عرب بین هواداران پرسپولیس هیچ جایگاهی نداشت، چرا‌که هواداران پرسپولیس او را مقصر اصلی جدایی برانکو قلمداد می‌کردند. اگر چه ایرج عرب به شدت تحت‌فشار بود؛ ولی در‌نهایت توانست با حفظ تمامی بازیکنان و جذب چند ستاره دیگر و در ادامه عقد قرارداد با گابریل کالدرون، تیم پر‌قدرتی را برای لیگ نوزدهم تدارک ببیند. هر‌چند هجمه‌ها علیه او به‌اندازه‌ای بود که وزارت چاره‌ای جز قبول استعفای او نداشت و در همان چند هفته ابتدایی کار به محمدحسن انصاری فرد سپرده شد؛ مدیری که با عملکردش کار را به جایی رساند که پس از ۸ ماه مجبور به جدایی شد. پس از جدایی انصاری‌فرد، رسول‌پناه به‌عنوان مهره گمنام هیئت‌مدیره در ادامه فصل روی صندلی مدیریت سرخ‌ها حضور پیدا کرد. رسول‌پناه بدون کمترین سابقه مدیریتی در بخش ورزش اگر چه توانست مثل ایرج عرب، طاهری و گرشاسبی با جام قهرمانی لیگ عکس یادگاری بگیرد، اما دوران پر‌ماجرایی را در پرسپولیس پشت‌سر گذاشت.


سمیعی: برای تحقق ۵ هدف آمده ام

سرپرست مدیرعاملی جدید پرسپولیس پس از انتخاب به‌عنوان مدیرعامل جدید باشگاه مدعی شد برای تحقق ۵ هدف بزرگ به این باشگاه آمده است. جعفر سمیعی گفت: من برای تحقق ۵ هدف به پرسپولیس آمده‌ام، هدف اول ایجاد شرایط لازم برای کسب قهرمانی آسیا‌ست که در این مسیر همه اقدامات لازم در حوزه مدیریتی و پشتیبانی انجام می‌شود. هدف دوم و مهمی که دارم، ورود باشگاه پرسپولیس به بازار سرمایه و فرایند خصوصی‌سازی است که با قدرت روندی را که شروع‌شده است، ادامه می‌دهم تا این اتفاق تاریخی به‌سرعت انجام شود.
 
سمیعی مبارزه با باند‌های فساد را هدف سوم خود عنوان کرد و افزود: متأسفانه یکی از اتفاق‌های تلخ اطراف باشگاه که آرامش تیم و باشگاه را به هم زده، حضور باند‌های فساد است که با همه توان با این پدیده شوم مبارزه خواهم کرد. وی تغییر ساختار باشگاه را هدف چهارم خود عنوان کرد و گفت: به‌سرعت کمیته فنی با نظر و هم‌فکری پیشکسوتان، کمیته انضباطی با نظر حقوق‌دانان ورزشی و کمیته اقتصادی با کمک فعالان اقتصاد ورزشی و به‌منظور تأمین منابع مالی تشکیل می‌شود و البته کانون هواداران نیز با رویکرد تعاملی تقویت خواهد شد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هدف پنجم را به‌کارگیری همه ظرفیت‌های موجود در باشگاه عنوان کرد و گفت: متأسفانه ظرفیت‌های موجود در جمع پیشکسوتان و هواداران برای مباحثی همچون توسعه و تقویت فوتبال پایه و همچنین ظرفیت‌های موجود در بین هواداران برای اقدامات فرهنگی و اقتصادی مغفول‌مانده است؛ به‌همین‌منظور، برنامه ویژه‌ای برای استفاده از این ظرفیت‌ها داریم.


واکنش منفی هواداران به انتخاب سمیعی

انتخاب یا بهتر است بگوییم انتصاب جعفر سمیعی به مدیر‌عاملی باشگاه پرسپولیس با واکنش سرد و منفی هواداران همراه شد. بیشترین طرف‌داران پرسپولیس خواهان حضور محمد دادکان یا بازگشت گرشاسبی به پرسپولیس بودند، اما وزارت ورزش، سمیعیِ جوان و بی‌کارنامه را راهی این باشگاه کرده است. حضور ابراهیم شکوری در کنار سمیعی که به نظر می‌رسد از این به بعد همه‌کاره امور فنی باشگاه خواهد بود هم چندان به مذاق طرف‌داران پرسپولیس خوش نیامده است، به‌ویژه اینکه شکوری در ماجرای حضور ویلموتس در تیم ملی نقش بسزایی داشت و از‌این‌لحاظ یک کارنامه منفی از تنها‌عملکرد مدیریتی خود در فوتبال به جای گذاشته است. این انتخاب‌ها به کام پیشکسوتان پرسپولیس هم چندان خوش نیامده و غیر از چند نفر مثل حمید درخشان که از حضور سمیعی و شکوری به نیکی یاد کرده! بقیه آن‌ها به این انتصاب‌ها روی خوش نشان نداده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->