واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد ابوعبیده: پاسخ ایران به اسرائیل قواعد جدیدی را وضع کرد | اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است جمعی از کارگران فردا چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی
سرخط خبرها

فرانسه بار دیگر آرایش امنیتی گرفت

  • کد خبر: ۴۸۳۷۵
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
فرانسه بار دیگر آرایش امنیتی گرفت
فرانسه بار دیگر، هدف حمله خشونت‌آمیزی قرار گرفت. در پی این حمله، سه نفر در کلیسایی در شهر نیس، با ضربات چاقو به قتل رسیدند.
هدی جاودانی | شهرآرانیوز؛ فرانسه بار دیگر، هدف حمله خشونت‌آمیزی قرار گرفت. در پی این حمله، سه نفر در کلیسایی در شهر نیس، با ضربات چاقو به قتل رسیدند. با اینکه، تحقیقات کماکان در دست انجام است، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، پس از این واقعه اعلام کرده است که این کشور هدف حمله «جنون تروریسم و افراطیگری اسلامی» قرار گرفته است. کشتار روز پنجشنبه کلیسای نیس، به‌دنبال قتل ساموئل پتی، معلم تاریخ فرانسوی، در شانزدهم اکتبر رخ داده است. این معلم تاریخ، کاریکاتور توهین‌آمیز پیامبر اسلام (ص) را در کلاس درس خود نمایش می‌دهد و به‌دنبال آن، سر از تن او جدا می‌شود.
 
به گزارش الجزیره، حملات اخیر در میانه تنش‌های میان دولت فرانسه و مسلمانان جهان بر سر کاریکاتور توهین‌آمیز پیامبر اسلام (ص) رخ داده است. مسلمانان فرانسه از کشتار سه شهروند فرانسوی در شهر نیس وحشت‌زده اند و می‌گویند که چنین جرمی، از باور‌های دینی آن‌ها برنمی‌آید. اما پس از آنکه امانوئل مکرون، بعد از قتل ساموئل پتی، از حق کشیدن کاریکاتور توهین‌آمیز پیامبر اسلام حمایت کرد، رابطه کشور‌های مسلمان با فرانسه خدشه‌دار شد و بسیاری از این کشور‌ها خواستار تحریم کالا‌های فرانسوی شدند.

باوجوداین، به‌دنبال ماجرای کلیسای نیس، بسیاری از کشور‌های مسلمان این خشونت را محکوم کرده‌اند. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، با انتشار یک توئیت، این حملات را به‌شدت محکوم کرد و نوشت: «این دور باطل تشدیدی-نفرت‌پراکنی، تحریک و خشونت-باید با منطق و عقلانیت جایگزین شود.» ظریف تأکید کرد که «افراط‌گرایی تنها افراط‌گرایی بیشتر را به همراه می‌آورد.»

ترکیه نیز که اخیرا درگیر اختلافات بسیاری با فرانسه بوده است، از اولین کسانی بود که این حمله را محکوم کرد. در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: «ما به‌شدت حمله صورت‌گرفته در کلیسای نوتردام نیس را محکوم می‌کنیم.» مصر نیز اعلام کرده است که کنار دولت و مردم فرانسه برای گذر از این واقعه نفرت‌انگیز خواهد ایستاد. دیگر رهبران جهان نیز با دولت فرانسه ابراز همدردی و این خشونت را محکوم کرده‌اند. به گزارش گاردین، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، این حمله را «وحشیانه» خوانده، با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرده و گفته است که درکنار دولت فرانسه در مبارزه با خشونت خواهد ایستاد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز اعلام کرده است: «آمریکا درکنار قدیمی‌ترین هم‌پیمان خود خواهد ایستاد.»

به گزارش سی‌ان‌ان، حملات اخیر فرانسه، یادآور تنش‌های موجود در جامعه سکولار فرانسه است، که همواره به ارزش‌های آزادی بیان و آزادی ادیان آشکارا مفتخر بوده است. فرانسه محل سکونت ۵ میلیون مسلمان است، که بسیاری از آن‌ها در مناطق کم‌برخوردارتر فرانسه زندگی می‌کنند و اغلب از تصمیم‌گیری‌های سیاسی و پوشش‌های رسانه‌ای کنار گذاشته می‌شوند. تحلیلگران می‌گویند اکثریت جامعه مسلمانان فرانسه از افراطیگری حمایت نمی‌کنند، باوجوداین، با رفتار‌های غیرمنصفانه‌ای در این کشور مواجه هستند.

فرانسه اکنون در حالت آماده‌باش امنیتی قرار دارد. به گزارش فرانس‌۲۴، براساس تحقیقات صورت‌گرفته، متهم این حمله، که هدف شلیک گلوله پلیس قرار گرفته است و در بیمارستان به سر می‌برد، مرد تونسی بیست‌و یک‌ساله‌ای است که چند روز پیش از حمله وارد اروپا شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->