نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

ملاک ملی ‌پوش ‌شدن در کشتی آلیش بانوان، شایسته‌سالاری است

  • کد خبر: ۴۸۴۸۴
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
ملاک ملی ‌پوش ‌شدن در کشتی آلیش بانوان، شایسته‌سالاری است
آنا براتی، سرمربی مشهدی تیم ملی کشتی آلیش بانوان می‌گوید با‌وجود استعداد‌های خوب دختران مشهدی و خراسانی، ملاک ملی‌پوش‌شدن، شایسته‌سالاری است.
مژده رنگیان|شهرآرانیوز، آنا براتی، چهره آشنای کشتی آلیش و کلاسیک بانوان خراسانی است، سال‌ها تجربه مربیگری تیم خراسان و نیز تیم ملی را در کارنامه دارد و بیش از ۲ سال است که به‌عنوان نایب‌رئیس بانوان هیئت کشتی خراسان رضوی فعالیت می‌کند. چندی‌پیش او به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی آلیش بانوان از‌سوی دبیر رئیس فدراسیون منصوب شد تا بتواند مأموریت جدید خود یعنی آماده‌سازی تیم ملی بانوان ایران برای حضور در آسیا را آغاز کند. با‌وجود اینکه براتی چندین ملی‌پوش را در سال‌های مختلف به تیم‌های ملی معرفی کرده است، اما در اولین اردویی که با هدایت او برگزار شد، تنها یک ورزشکار مشهدی حضور داشت.

براتی درباره حضور پررنگ‌تر مشهدی‌ها در تیم ملی آلیش تصریح کرد: واقعیت این است که دیگر به‌عنوان سرمربی برای من فرقی نمی‌کند ورزشکاران از چه شهر‌هایی هستند، کیفیت عملکرد آن‌ها ملاک است و به‌همین‌خاطر تفاوتی بین ورزشکاران قائل نمی‌شوم. قطعا خوش‌حال می‌شوم که شاگردان مشهدی و خراسانی‌ام بتوانند در تیم حضور داشته باشند؛ اما آن‌ها باید خودشان را در میدان رقابت به همه اثبات کنند.

او ادامه داد: دوست داشتیم نفرات سوم اوزان مختلف را هم دعوت کنیم، اما تعداد زیاد می‌شد. اگر نفرات سوم هم حضور داشتند، تعداد مشهدی‌ها به ۴ نفر هم می‌رسید. به‌دنبال برگزاری مسابقات قهرمانی کشور هستیم و باید ببینیم چگونه امکان برگزاری آن فراهم می‌شود. در این صورت امیدوارم دختران خراسانی بتوانند با کسب جایگاه نخست، راهی اردوی تیم ملی شوند. توقع من از خودم و ورزشکارانم بالا رفته است و باید با تلاش و تمرین بیشتر، رشد کنیم. با حمایت هیئت کشتی استان درصدد هستیم تا سالنی را به تمرین ملی‌پوش مشهدی و یکی‌دو ورزشکاری که شانس حضور در رده‌های نخست را دارند، اختصاص دهیم؛ زیرا هیچ‌کس نمی‌داند برنامه آینده چیست و مسابقات چه زمانی برگزار می‌شوند.

سرمربی تیم ملی با اشاره به حضور ۹ کشتی‌گیر در مرحله اول اردو خاطرنشان کرد: نزدیک به یک سال بود که اردویی برگزار نشده بود، حتی خود من چیزی حدود ۱۰ ماه پا روی تشک کشتی نگذاشته بودم؛ اما با‌این‌حال بچه‌ها آمادگی و انگیزه خوبی داشتند. چیزی که باعث آرامش ورزشکاران بود، بی‌توجهی به شهر آن‌ها بود؛ زیرا می‌دانستند که این موضوع باعث نمی‌شود بین آن‌ها تبعیض قائل شوم.

براتی درمورد اردوی تیم ملی کشتی آلیش که ۲۷‌مهر تا اول آبان برگزار شد نیز گفت: اردوی خیلی خوبی بود و بعد از ۹‌ماه شگفت‌زده شدیم. فکر نمی‌کردم با‌وجود کرونا دوباره فعال شویم، چون مجوز ورزش‌های برخوردی سخت صادر می‌شود. انگیزه کشتی‌گیران در اردو فوق‌العاده بالا بود، به‌گونه‌ای‌که در طول چهارپنج‌سالی که مربی تیم ملی هستم تا‌این‌حد آن‌ها را باانگیزه ندیده بودم.

او در ادامه افزود: تست‌های آمادگی جسمانی و فنی را بعد از مشخص‌شدن نتیجه تست کرونا گرفتیم و دختران هم آخرین توان خود را گذاشتند. آن‌ها با اینکه مدت زیادی از اردو و مسابقه دور بودند، اما نتیجه تست‌هایشان خوب بود و شگفت‌زده شدم. درست است که به‌صورت انفرادی تمرین می‌کردند، اما جای اردو و تیم ملی را نمی‌گیرد. در پایان اردو هم برنامه‌ای به آن‌ها دادیم تا در خانه انجام بدهند.

براتی درباره اردوی بعدی تیم ملی گفت: قرار است هر ماه یک اردو داشته باشیم، اما به شرایط شیوع کرونا بستگی دارد و اگر وضعیت وخیم شود، احتمال جابه‌جایی این تاریخ وجود دارد. اکنون مسابقه خاصی نداریم که تعداد اردو‌ها را بیشتر کنیم، اما باید آماده باشیم تا در صورت مشخص‌شدن مسابقات غافل‌گیر نشویم. زمان پیشنهادی من به فدراسیون، اول آذر بوده است.
سرمربی تیم ملی آلیش درباره مسابقات قهرمانی کشور گفت: اولین برنامه ما مسابقات کشوری است، چون خیلی احتیاج داریم که استعداد‌های جدید را بشناسیم و دختران را محک بزنیم؛، اما نمی‌دانم در این شرایط به ما مجوز می‌دهند یا خیر. امیدوارم کرونا هر‌چه‌زودتر تمام شود و همه‌چیز به حالت عادی برگردد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->