قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد
سرخط خبرها

۵ چالش پیش‌روی سمیعی، مدیرعامل جدید پرسپولیس

  • کد خبر: ۴۸۴۸۶
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
۵ چالش پیش‌روی سمیعی، مدیرعامل جدید پرسپولیس
مدیرعامل جدید پرسپولیس انتخاب شد و یکی از مدیران ارشد وزارت ورزش، صندلی شماره‌یک مدیریتی این باشگاه را در اختیار گرفت تا سرخ‌پوشان در آستانه آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر و جدال فوق‌العاده حساس فینال لیگ قهرمانان آسیا بدون مدیرعامل نباشند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مدیرعامل جدید پرسپولیس انتخاب شد و یکی از مدیران ارشد وزارت ورزش، صندلی شماره‌یک مدیریتی این باشگاه را در اختیار گرفت تا سرخ‌پوشان در آستانه آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر و جدال فوق‌العاده حساس فینال لیگ قهرمانان آسیا بدون مدیرعامل نباشند. مدیرعامل جدید پرسپولیس که هیچ سابقه‌ای در فوتبال ندارد و شروع کارش با یک باشگاه بزرگ با هواداران میلیونی همراه شده است، برای اثبات توانایی خود چالش‌های بزرگی را پیش‌رو دارد.

باشگاه پرسپولیس پس از پشت‌سرگذاشتن حاشیه‌های فراوان در دوران سرپرستی مهدی رسول‌پناه، مدیرعامل خود را شناخت تا جعفر سمیعی مدیریت باشگاه را بر‌عهده بگیرد و امور جاری سرخ‌پوشان را از امروز شنبه به‌طور‌رسمی پیگیری کند. سمیعی که با شعار «مبارزه با فساد» به پرسپولیس آمده است، علاوه بر تحقق این وعده بسیار مهم باید کار‌های نیمه‌تمام و آشفتگی‌های این باشگاه را سامان دهد.


بدهی‌های دلاری

باشگاه پرسپولیس در سال‌های اخیر همواره با مشکلات مالی همراه بوده است؛ تیمی که بیشترین پرونده‌ها را در سالیان اخیر برای تسویه با اعضای خارجی پیشین خود در کمیته انضباطی فیفا داشته است. مهدی رسول‌پناه، سرپرست باشگاه پرسپولیس، قبل از تحویل این باشگاه به سمیعی، توانست بدهی سنگین به برانکو ایوانکوویچ را پرداخت کرده و پرسپولیس را از خطر محرومیت دور کند. با‌این‌حال باشگاه پرسپولیس با شکایت‌های دیگری نیز در فیفا روبه‌روست که باید مورد‌توجه مدیرعامل تازه‌وارد قرار بگیرد. باشگاه پرسپولیس تنها ۱۲‌روز دیگر فرصت پرداخت طلب هفتادهزار‌دلاری اینیگو، مربی سابق خود، را دارد؛ در‌غیر‌این‌صورت بار دیگر با حکم جدیدی از‌سوی فیفا روبه‌رو می‌شود.
 
همچنین این باشگاه باید روند رسیدگی به پرونده گابریل کالدرون و ۲ دستیار وی را که در کادر فنی پرسپولیس حضور داشتند پیگیری کند. پرونده‌ای ۶۸۰‌هزاردلاری علیه این باشگاه که در صورت دفاع مناسب از‌سوی بخش حقوقی و وکلای باشگاه می‌تواند کمتر شود. ضمن اینکه رسیدگی دادگاه عالی ورزش به پرونده ماریو بودیمیر نیز صورت گرفته است و به‌زودی حکم مربوط به طلب مهاجم پیشین سرخ‌پوشان نیز صادر می‌شود. سمیعی چاره‌ای جز حل‌و‌فصل چالش‌های مالی پرسپولیس به‌ویژه در عرصه بین‌المللی ندارد و به تأمین بودجه برای حل آن‌ها نیاز دارد.


اصلاح بخش حقوقی

پس از بازداشت مهدی خواجه‌وند، مدیر بخش حقوقی باشگاه پرسپولیس از‌سوی نهاد‌های قضایی، تکلیف جانشین او همچنان مشخص نشده است تا بخش حقوقی باشگاه پرسپولیس با حضور ۲ کارمند در این حوزه، امور سنگین رسیدگی به مسائل حقوقی پرسپولیس را دنبال کند. پرسپولیس در سال‌های گذشته به‌طور‌مکرر با مشکل بستن قرارداد روبه‌رو شده است؛ موضوعی که با فعالیت سالم و کارآمد بخش حقوقی می‌تواند شکل دیگری پیدا کند تا سرخ‌پوشان در هر پرونده‌ای محکوم نشوند.


جذب دفاع برای سرخ‌ها

رفع محرومیت نقل‌و‌انتقالاتی پرسپولیس و خروج شجاع خلیل‌زاده و محمد نادری از فهرست بازیکنان پرسپولیس باعث شده تا یحیی گل‌محمدی خواهان جذب بازیکن شود. پرسپولیس که در تابستان امسال ۷ بازیکن جدید به خدمت گرفت، حالا نیاز به مدافع را احساس می‌کند تا سمیعی در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن چاره‌ای جز گرفتن بازیکنان مدنظر سرمربی تیم نداشته باشد.


متمم‌های دردسرساز

چند بازیکن پرسپولیس برای ماندن در این تیم خواهان افزایش رقم قرارداد خود شده‌اند؛ موضوعی که ابتدا با مخالفت هیئت مدیره و سپس موافقت آن‌ها همراه بود؛ اما استعفای رسول‌پناه باعث شد تا این مبالغ به رقم‌های قبلی اضافه نشود و حالا سمیعی باید به آن‌ها ورود کند. چالش جدی برای مدیری که مبارزه با فساد را شعار اصلی خود قرار داده و حالا باید طوری رفتار کند که جو رختکن این تیم را نیز تحت‌کنترل داشته باشد.


تسویه با بازیکنان فعلی

اعضای تیم فوتبال پرسپولیس با‌وجود پوکر قهرمانی در لیگ برتر و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا هنوز پاداش‌های خود را دریافت نکرده‌اند. همچنین تعداد زیادی از بازیکنان بخش اول قرارداد‌های فصل پیش‌رو را نگرفته‌اند تا سرخ‌پوشان منتظر واریزی‌های جدید از‌سوی مدیرعاملی باشند که خودش به‌تازگی وارد باشگاه شده است. رسیدگی به امور روزمره باشگاه و برطرف‌کردن این چالش‌ها می‌تواند عیار مدیرعامل جدید سرخ‌پوشان را در چند ماه آینده مشخص کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->