نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

وضعیت بحرانی شناگران و استخرداران مشهد در نهمین‌ماه تعطیلی به خاطر کرونا

  • کد خبر: ۴۸۴۸۷
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
وضعیت بحرانی شناگران و استخرداران مشهد در نهمین‌ماه تعطیلی به خاطر کرونا
با ‌وجود تمام گشایش‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی برای از‌سر‌گیری فعالیت‌هایشان، همچنان شنا در تعطیلی به سر می‌برد و هیچ آینده روشنی برای آن نمی‌توان متصور شد. شاید به‌نوعی بتوان گفت کرونا همچنان بلای جان شناست.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ همین چند‌وقت‌پیش بود که پیش از شروع موج سوم همه‌گیری کروناویروس در ایران، ستاد ملی کرونا مجوز آغاز دوباره فعالیت برخی رشته‌های ورزشی پُربرخورد، چون کشتی را صادر کرد تا امیدواری‌ها برای زندگی دوباره ورزش در تمامی رشته‌ها، زنده شود. در‌این‌میان اهالی رشته ورزشی «شنا» شاید نگران‌ترین اقشار جامعه ورزش بودند که با وجود شروع دوباره فعالیت بسیاری از رشته‌ها، همچنان قفل از درِ مجموعه‌های آبی برداشته نشد.
 
تلاش زیاد هیئت شنای خراسان‌رضوی و کمیته ویژ‌ه‌ای که برای بررسی راه‌های تدوین پروتکل‌های بهداشتی جهت استفاده از استخر‌ها و مجموعه‌های آبی تشکیل شده، در آستانه به‌نتیجه‌رسیدن بود، اما شروع موج سوم این بیماری هم‌زمان با پاییز‌۹۹ همه رشته‌های اهالی شنا را پنبه کرد. حالا شنا با‌وجود تمام گشایش‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی برای از‌سر‌گیری فعالیت‌هایشان، همچنان در تعطیلی به سر می‌برد و هیچ آینده روشنی برای آن نمی‌توان متصور شد. شاید به‌نوعی بتوان گفت کرونا همچنان بلای جان شناست.



کمیته نجات به بن‌بست رسید

رئیس هیئت شنای خراسان‌رضوی که گویا از وضعیت موجود کلافه و سردرگم است، در واکنش به روز‌های کرونایی شنا گفت: از اول سال هر کاری می‌توانستیم کردیم. به هر جایی می‌شد، رفتیم تا اجازه بدهند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، دست‌کم یک استخر را برای کار قهرمانانمان با فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت همه مسائل باز کنیم. مجید مشتاق‌عشق افزود: کمیته‌ای با حضور نمایندگان استخر‌ها و مجموعه‌های آبی، مدیرکل ورزش و جوانان و اهالی شنا تشکیل دادیم و مقرر شد علیزاده، مالک موج‌های آبی، به‌عنوان نماینده به تهران برود و پیگیر وضعیت شود. ایشان حتی با علی‌نژاد، معاون وزیر، نیز دیدار کردند و به هر سختی بود موافقت‌های اولیه ستاد ملی کرونا را گرفتند، اما باز با شروع موج سوم شیوع این ویروس منحوس، همه‌چیز تعطیل شد.


۸‌هزار مربی شنا در گرداب کرونا!

مشتاق با اشاره به وضعیت بیکار شدن مربیان شنای استان اظهار کرد: ما ۸ هزار مربی شنا و غریق‌نجات در استان داریم که الان بیکارند. بخشی از ورزشکاران و مربیان ما به فکر مهاجرت افتادند و در رده‌های زیر ۱۴‌سال هم برخی شناگران خوبمان تغییر‌رشته داده‌اند. وی افزود: خیلی از مربیان ما الان به کار املاک و خرید‌و‌فروش زمین روی آورده‌اند. برخی از آن‌ها ساندویچی زده‌اند و اوضاع اصلا خوب نیست. مهدی ظریف، یکی از مربیان شنای استان، نیز با تأیید حرف‌های مشتاق خاطرنشان کرد: مربیگری شنا یک تخصص است که بیشتر مربیان ما شغل دیگری ندارند و حالا که بیکار شدند، مجبورند با مدرک فوق‌لیسانس و دکترا در تاکسی کار کنند. ظریف اذعان کرد: شنا یک رشته رکوردی است و تمریناتش باید پیوسته باشد. ۸ ماه تعطیلی یعنی باید شما دوباره از صفر همه‌چیز را شروع کنید. این وقفه می‌تواند در آینده خلأ بزرگی در پرورش قهرمانان این رشته ورزشی به وجود بیاورد.


ورشکستگی و تغییر‌کاربری مجموعه‌های آبی

تعطیلی شنا این‌روز‌ها روی کسب‌و‌کار مجموعه‌های آبی نیز تأثیر مستقیم گذاشته است؛ به‌نحوی‌که بسیاری از این مجموعه‌ها که در سال‌های قبل در قالب تیم‌های خراسان در لیگ‌های برتر شنا، شیرجه و واترپولوی کشور شرکت می‌کردند، حالا یا ورشکست شدند یا در آستانه ورشکستگی هستند. مهدی ظریف، مدیر مجموعه آبی ارمغان، در‌این باره به مسئله نگران‌کننده‌تری اشاره و اظهار کرد‌: شنیدم ۲ مجموعه‌‎ آبی در مشهد می‌خواهند تغییر‌کاربری بگیرند. حق دارند، چرا‌که به آینده هیچ امیدی ندارند و چشم‌انداز روشنی از وضعیت پیش‌رو ندارند. مجید مشتاق‌عشق، رئیس هیئت شنای استان، نیز در‌این‌باره گفت: تمام افرادی که میلیاردی در مجموعه‌های آبی سرمایه‌گذاری کردند، امروز ورشکست شدند. وی افزود: بسیاری از دستگاه‌های مجموعه‌های آبی و استخر‌ها به‌خاطر این تعطیلی فرسوده شدند و به‌روزرسانی دوباره‌شان برای استفاده، هزینه هنگفتی دارد که این هم باری اضافه بر دوش مالکان آن‌ها خواهد بود.


کرونا، ضارب بزرگ شنا

مجید، ولی زاده، یکی از مربیان بین‌المللی شنا، گفت: نزدیک به ۷۵ شناگر قهرمان در طبقه‌بندی رده‌های مختلف سنی داریم که پشتوانه‌ها و آینده شنای ایران هستند؛ اما متأسفانه کرونا مانع فعالیت آن‌ها شده است. وی افزود: کرونا بزرگ‌ترین ضربه را در میان همه رشته‌های ورزشی به شنا زده است. این مربی شنا خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که دست‌کم یک استخر را برای فعالیت قهرمانان به‌صورت محدود باز کنند. مسئله‌ای که مجید مشتاق هم با اشاره به آن، اظهار کرد: ما از مسئولان خواستیم استخر حججی را برای فعالیت ۲۰ قهرمان شنا با رعایت شیوه‌نامه خاصی از پروتکل‌های بهداشتی باز کنند، اما این اتفاق هم هنوز نیفتاده است.
 
وی تصریح کرد: خراسان پایگاه ملی شناست و اگر قرار باشد تعطیلی همچنان ادامه داشته باشد، به این رشته ورزشی در سطح ملی لطمه وارد می‌شود. مشتاق یادآور شد: اکنون در بسیاری از کشور‌های جهان استخر‌ها باز است و فقط در پیک‌های زمانی شیوع کرونا به‌صورت موقت تعطیل می‌شود. هفته دیگر در سوریه قرار است رقابت‌های دریایی ۵ و ۱۰‌کیلومتر شنا برگزار شود و ما محمد مهمان‌نواز را در این مسابقات خواهیم داشت. چین هم مسابقات استقامت را برای فروردین اعلام کرده است. مهدی ظریف، مربی شنا، نیز گفت: تنها‌راه آن است که زندگی‌کردن با این شرایط را بپذیریم و مردم رعایت کنند. تعطیل‌کردن و بستن، راه‌حل خوبی برای مقابله با کرونا نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->