کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

خواب زمستانی ورزش در تابستان!

  • کد خبر: ۴۰۲۸۱
  • ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
خواب زمستانی ورزش در تابستان!
جای نمایندگان خراسان رضوی درسطح اول بیشتر لیگ‌های ورزشی کشور خالی است
جواد طاری‌بخش | شهرآرانیوز؛ با شیوع ویروس کرونا، فعالیت بسیاری از مسابقات ورزشی نه‌تن‌ها در ایران بلکه در بسیاری از کشور‌های مختلف نیز تحت‌تأثیر این موضوع قرار گرفته است. با‌این‌حال هر‌چه به پاییز نزدیک‌تر می‌شویم، تب شروع رقابت‌های مختلف لیگی نیز داغ‌تر از گذشته می‌شود، لیگ‌هایی که قاعدتا با توجه به شرایط فعلی شیوع کرونا همچنان قرار است بدون حضور تماشاگران و البته با اتخاذ تصمیمات بهداشتی شدید و انجام پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.
 
در‌این بین، اما حضور نمایندگان خراسان رضوی در لیگ‌های مختلف با ابهامات جدی روبه‌روست که حضور یا غیبت آن‌ها در مسابقات را قطعا با شرایط ویژه‌ای روبه‌رو می‌کند. آنچه در‌حال‌حاضر می‌توان گفت، این است که چراغ ورزش خراسان رضوی در‌زمینه حضور در لیگ‌های برتر خاموش است و غیر از فوتبال و فوتسال که تازه آن‌ها هم شرایط خاصی دارند، اوضاع خوبی بر ورزش مهم‌ترین استان شرق کشور حاکم نیست.


والیبال در چرخه باطل

والیبال خراسان از دیرباز همواره محل مناقشه اهالی والیبال این خطه بوده و هر سال هم برای حضور نماینده این استان در مسابقات، حاشیه‌های زیادی به وجود آمده و امسال نیز والیبال استان از این ماجرا‌ها بی‌نصیب نبوده است. سال گذشته نماینده خراسان در لیگ برتر با نام پیام در مسابقات شرکت کرد و این تیم خوش‌شانس بود که مسابقات به‌دلیل شیوع کرونا نیمه‌تمام باقی ماند، چراکه اگر لیگ ادامه پیدا می‌کرد، با نتایج ضعیفی که این تیم گرفته بود، قطعا سرنوشتی بهتر از سقوط پیدا نمی‌کرد.
 
با‌این‌حال مشکل بدهی‌های نا‌تمام این باشگاه به فدراسیون و بازیکنان و افراد حقیقی و حقوقی دیگر باعث شد تا فدراسیون نام این تیم را از گردونه مسابقات حذف کند تا در فصل جدید لیگ برتر چراغ والیبال خراسان رضوی در لیگ برتر خاموش باشد؛ اتفاقی که بی‌شک مقصر اصلی آن مدیران باشگاه و البته مسئولان ورزشی استان هستند که می‌توانستند با یکدلی، مشکلات را حل کنند، اما آن‌قدر همدیگر را مقصر جلوه دادند که از اصل والیبال عقب ماندند و تیم را از حضور در مسابقات جا انداختند! حالا این تیم با بدهی‌های فراوانش که مشخص نیست چه کسی می‌خواهد آن‌ها را پرداخت کند، به دره نابودی سقوط کرده است.


کشتی و برگشت به روز‌های خاموشی

لیگ برتر کشتی ایران در سال گذشته با یک تیم تازه‌ورود‌کرده آشنا شده بود؛ تیمی از خراسان رضوی با نام «تا ثبت جهانی توس»!، تیمی‌که هزینه‌های نسبتا زیادی برایش انجام شد، اما در‌نهایت نتوانست به توفیق خاصی دست پیدا کند. هر‌چند در آن برهه افراد مختلف از اقدام فرهنگی این تیم برای زنده‌نگه‌داشتن نام توس تقدیر کردند، اما آنچه برای ورزش قرار بود اتفاق بیفتد، رخ نداد! باوجود‌این تیمی‌که تصور می‌شد در سال جدید هم حداقل بتواند تیم‌داری کند، نه در کشتی آزاد و نه در کشتی فرنگی حاضر به ورود به گردونه مسابقات نشد تا چراغ خراسان رضوی در لیگ برتر کشتی نیز خاموش باشد. این درحالی است که علاقه‌مندان به کشتی در خراسان رضوی با توجه به انبوه جمعیتی که دارند، این اتفاق را یک گام به عقب حرکت‌کردن کشتی خراسان می‌دانند!


هندبال در انتظار معجزه

هندبال مشهد حالا مدت‌هاست که در لیگ برتر تیم ندارد و اهالی هندبال حسابی از این وضعیت خسته شده‌اند. هر‌چند سبزواری‌ها با حضور در لیگ، بخشی از دغدغه‌های اهالی این رشته در استان را بر‌طرف کرده بودند، با‌این حال حضورنداشتن تیمی از مشهد، وضعیت متفاوتی را ایجاد کرده است. سال گذشته تیمی از مشهد در رقابت‌های لیگ دسته‌یک هندبال شرکت کرد و موفق به صعود به لیگ برتر شد؛ اما این تیم حالا بدون حامی مالی در شُرف کنار‌گذاشتن از مسابقات است.
 
فدراسیون هندبال گویا تا روز دوشنبه به هیئت هندبال استان فرصت داده است تا نام باشگاه هندبال مشهد برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر را اعلام کند؛ اما با توجه به نبود اسپانسر و حامی‌مالی، این‌طور شنیده می‌شود که این تیم در مسابقات شرکت نخواهد کرد، مگر اینکه برای این تیم معجزه‌ای رخ بدهد. هر‌چند خارج از حضور تیم مشهد در لیگ برتر، حضور سبزواری‌ها در لیگ برتر هم گویا به بن‌بست خورده است و حامی‌مالی این تیم دیگر تمایلی برای حضور در این مسابقات ندارد.


بسکتبال، بلاتکلیف و نامعلوم

تنها‌نماینده فصل گذشته خراسان در لیگ برتر بسکتبال، تیم آویژه‌صنعت پارسا بود؛ تیمی جوان که در دومین سال حضورش در لیگ برتر شرایط نسبتا خوبی داشت و در‌نهایت نیز به رتبه ششم جدول رسید. این تیم این‌روز‌ها اوضاع چندان‌خوبی ندارد، چرا‌که مدیران این باشگاه برای شروع مسابقات و نداشتن محل تمرینات در بلاتکلیفی به سر می‌برند. با‌این‌حال اگر فدراسیون بسکتبال تاریخ شروع مسابقات را اعلام کند، این باشگاه نیز برای مسابقات برنامه ریزی خواهد کرد. این‌طور که گفته می‌شود، این باشگاه کادر فنی فعلی خود را برای مسابقات حفظ خواهد کرد؛ اما در بخش بازیکنان قرار است نفرات جدیدی را به تیم اضافه کند که از جمله آن رایزنی با ۲ بسکتبالیست اروپایی و یک آمریکایی است.


سایر رشته‌ها در خواب!

در سایر رشته‌های ورزشی هم شرایط خراسان رضوی چندان خوب نیست، هر‌چند شیوع کرونا هم مزید بر علت شده است و بیشتر رشته‌های انفرادی با وضعیت عجیبی روبه‌رو هستند. شطرنج، شنا، جودو، اسکیت، ووشو و دوو‌میدانی از‌جمله‌رشته‌های ورزشی هستند که گاهی در لیگ‌های برتر توانسته‌اند شرکت کنند و نتایج خوبی نیز بگیرند؛ اما برای فصل جدید هنوز هیچ برنامه مشخصی ندارند.
 
بسیاری از ورزش‌ها همچون بوکس، رشته‌های رزمی، انجمن‌های ورزشی، تیراندازی، قایق‌رانی، ژیمناستیک، بدمینتون، تنیس خاکی، وزنه‌برداری و... هم مدت‌های زیادی است که خبری از آن‌ها نیست و چندان هیئت‌های فعالی به‌شمار نمی‌آیند و گویا کسی از آن‌ها هم پرس و‌جویی ندارد که وضعیت مدیریتشان به چه شکل است. این درحالی است که بسیاری از هیئت‌های ورزشی تنها خود را مکلف به ارائه آمار و ارقامی می‌کنند که نهاد بالا‌دستی آن‌ها یعنی اداره کل ورزش و جوانان برای پر‌بار‌کردن بیلان کار خودش از آن‌ها درخواست می‌کند و از سایر اتفاقات هیئت‌های ورزشی بی‌خبر هستند.


فوتبال و فوتسال، تنها‌امید خراسانی‌ها

درحالی‌که بیشتر رشته‌های ورزشی آن‌گونه که گفته شد در آمپاس هستند، فقط می‌توان روی فوتبال و فوتسال استان در لیگ برتر حساب کرد که آن‌هم فقط به حضورشان باید دلخوش بود نه قهرمانی یا حتی رسیدن به رتبه‌های بالا! تنها‌تیم خراسانی که حضورش در یک لیگ ورزشی آن‌هم به‌عنوان پرهیاهوترین ورزش ایران ثبات دارد، تیم شهر‌خودروست. شهرخودرویی‌ها حالا برای شروع لیگ بیستم گویا برنامه‌ریزی دیگری را در سر دارند و قطعا برای فصل جدید با شرایط متفاوتی در مسابقات حاضر خواهند بود تا از این تیم به‌عنوان قطعی‌ترین تیم خراسانی در یکی از لیگ‌های برتر ورزشی یاد کنیم.
 
این‌همه در حالی است که مثل سال‌های گذشته، خراسان رضوی هیچ نماینده‌ای در لیگ دسته‌اول که لیگ مرغوبی در سال‌های اخیر شده، ندارد! فوتسال نیز تقریبا شبیه فوتبال است و تنها‌تیمی‌که حالا می‌توان گفت با‌سابقه‌ترین نماینده استان در یکی از لیگ‌های برتر کشور است، تیم فرش‌آراست؛ تیمی‌که البته در هر فصل با فراز‌و‌نشیب‌های بسیار زیادی روبه‌رو می‌شود و در ابتدای هر فصل هم خواسته یا ناخواسته برای حضورشان در لیگ ابهاماتی را مطرح می‌کنند، اما در‌نهایت در لیگ جدید شرکت می‌کنند! فرش‌آرایی‌ها که این‌روز‌ها حسابی به‌دنبال جذب بازیکن یا تمدید قرار‌داد نفرات قبلی خود هستند، در فصل جدید لیگ فوتسال نیز همچون فصل گذشته هدایت تیمشان را به مجید مرتضایی، پسر مالک باشگاه، سپرده‌اند؛ هر‌چند برای انجام تمریناتشان در هفته‌های گذشته با محدودیت‌هایی روبه‌رو بوده‌اند!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->