واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱فروردین۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

قیمت خودرو بعد از انتخابات آمریکا افزایشی می‌شود؟

  • کد خبر: ۴۸۵۲۷
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
  • ۲
قیمت خودرو بعد از انتخابات آمریکا افزایشی می‌شود؟
آیا خبر «کاهش دوباره قیمت خودرو در هفته دوم آبان» واقعیت دارد؟ در پاسخ باید گفت: کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو از هفته گذشته در پی کاهش قیمت دلار آغاز شد و این درحالی است که شورای رقابت اعلام کرد خودروسازان می‌توانند نهایت تا سقف اعلام‌شده نرخ تورم بخشی بانک مرکزی در ۳ ماه سوم امسال، افزایش قیمت‌ها را اعمال کنند، اما حتی مجوز رسمی افزایش ۲۵ درصدی قیمت‌ها از مبدأ هم نتوانست روند کاهشی قیمت‌ها در بازار خودرو را متوقف کند و فعالان این حوزه، علت را در گره‌خوردن بازار به نتایج انتخابات آمریکا بیان می‌کنند.
سعیده ساجدی‌نیا | شهرآرانیوز - به اذعان برخی کارشناسان، چنانچه بایدن پیروز انتخابات باشد، هفته آینده قیمت خودرو‌ها دوباره ارزان می‌شود، به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود کاهش قیمت دلار ادامه‌دار باشد و به‌این‌ترتیب بار دیگر قیمت خودرو‌های داخلی با کاهش ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی روبه‌رو خواهد شد.


خبری از مشتری و معامله در بازار خودرو نیست

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در شرایط فعلی فروشنده خودرو کمتر از خریدار است. حتی واسطه‌گری هم در بازار خودرو ضعیف شده و خرید و فروش خودرو‌های داخلی و خارجی راکد است.

اکنون نرخ‌هایی که فروشندگان در فضای مجازی و آگهی‌ها پیشنهاد داده‌اند، هر دستگاه پراید ۱۰۴ میلیون تومان، تیبا۲ حدود ۱۵۵ میلیون تومان، کوئیک دنده‌ای ۱۵۸ میلیون تومان، سمند ال‌ایکس ۲۰۰ تا ۲۰۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس ۲۰۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۲ حدود ۲۲۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز ۴۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند. در دسته مونتاژی‌ها نیز کاهش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان قیمت‌ها گزارش می‌شود.
 

پیش‌بینی قیمت خودرو در آستانه انتخابات آمریکا

آن‌طور که رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت می‌گوید: بیش از هر علت دیگری، نرخ ارز عامل اصلی اثرگذار بر بازار خودرو بوده که نزولی‌شدن آن و همچنین نبود مشتری در بازار، سبب تداوم روند کاهشی قیمت‌ها شده است.

سعید موتمنی گفته است: بازار در رکود کامل است و حتی خریداران واقعی نیز با احتمال تداوم کاهش قیمت‌ها از خرید دست کشیده‌اند.

آنچه از نظرسنجی‌ها در انتخابات ایالات‌متحده آمریکا برمی‌آید، جو بایدن، نامزد حزب دمکرات، از ترامپ پیشی گرفته که همین مسئله به اعتقاد برخی کارشناسان به‌کاهش انتظارات تورمی و عرضه خودرو با قیمت‌های پایین‌تر در بازار منجر شده است. فروشندگان با تصور اینکه اگر بایدن رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا شود، تغییراتی در اعمال تحریم‌ها انجام خواهد شد و بار دیگر ریزش قیمت‌ها را در بر خواهد داشت، اقدام به عرضه محصولات خود با قیمت‌های کمتر کرده‌اند.
 
از سوی دیگر متقاضیان خودرو نیز با همین احتمال دست از خرید کشیده‌اند و منتظر نتایج ریاست‌جمهوری آمریکا هستند، بنابراین یکی دیگر از عوامل ریزش بازار با وجود رشد ۲۵ درصدی قیمت‌ها در مبدأ، به انتخابات آمریکا و همچنین پیش‌بینی‌ها درباره وضعیت اقتصادی ایران برمی‌گردد.
 

حجم معاملات خودرو به صفر رسیده است

در همین حال رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل و فروشندگان مشهد از رکود قطعی در بازار خودرو خبر می‌دهد و می‌گوید: حجم معاملات خودرو به صفر رسیده است و وضعیت کنونی دلایل مختلفی دارد که در رأس همه آن‌ها انتخابات آمریکاست که بازار ایران را دچار رکورد و واهمه کرده است.

حمیدرضا حیدری در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه «قیمت دلار و انتخابات پیش روی آمریکا نقش عمده‌ای بر روند بازار خودرو ایفا کرده است»، اظهار می‌کند: این درحالی است که چه آقای ترامپ در کاخ سفید بماند و چه جای خود را به رقیب دمکراتش، بایدن، بدهد، تغییر چندانی در سیاست‌های ۲ کشور آمریکا و ایران ایجاد نخواهد شد و فقط جو روانی ناشی از آن، هیجان و انتظار کاذبی در مردم به وجود آورده است.

او می‌گوید: مهم‌ترین عامل افزایش یا کاهش قیمت‌ها در بازار، رونق یا رکود اقتصاد و سیاست‌های کاهش یا کنترل تورم است و چنانچه بار دیگر شاهد افزایش قیمت دلار باشیم، بی‌تردید بازار خودرو نیز افزایشی خواهد شد.
 

حباب قیمتی در بازار خودرو هنوز شکسته نشده است

به‌گفته حیدری، اکنون قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی تا ۱۵ درصد کاهش یافته، اما حباب قیمتی در بازار خودرو هنوز شکسته نشده است، با این حال خبری از مشتری در بازار نیست و معامله‌ای انجام نمی‌شود.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل و فروشندگان مشهد با بیان اینکه «همیشه در شرایط گرانی، متقاضی بیشتری برای خرید خودرو وجود دارد»، به مصرف‌کنندگان واقعی خودرو توصیه می‌کند که شرایط رکود، بهترین زمان برای خرید خودروست و این درحالی است که ممکن است بعد از انتخابات آمریکا، بار دیگر قیمت خودرو‌ها روند افزایشی به خود بگیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
نخریدن بهترین کار ممکن است یک سال ماشین نخریم چه میشود؟ سالها بدون ماشین سپری شد یک سال دیگر صبر کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
من که دیگه حرفهای هیچ کدام ازمسعولینوحالامسعول هرچی باشه روقبول ندارم . خدامیدونه چه کسانی هم هم فکرمن هستن ولی درهرصورت اینطورمردمو به اسم تحریم رنج دادن کاردرستی نیست ومردمو دلسرد کردین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->