۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

امنیت کامل «شهروندان پیاده» در دستورکار مدیریت شهری با طرح تقدم عابر پیاده

  • کد خبر: ۴۸۸۴۳
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
امنیت کامل «شهروندان پیاده» در دستورکار مدیریت شهری با طرح تقدم عابر پیاده
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از آغاز فعالیت‌های آموزشی و ترویجی طرح تقدم عابر پیاده در مشهد خبر داد و گفت: کلان‌پروژه طرح تقدم عابرپیاده تا زمانی که در همه تقاطع‌های شهر مشهد برای عابران پیاده امنیت ایجاد شود، ادامه خواهد داشت.
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ صدرا یوسفی با اعلام این‌خبر و با اشاره به اتمام عملیات‌های عمرانی این‌کلان‌پروژه تا آذرماه، به خبرنگار ما گفت: این‌طرح از ابتدا قرار بود بر روی حدود ۱۰۰ چهارراه در مشهد اجرا شود. سال گذشته طراحی ۳۳ نقطه تقاطع به نفع عابران پیاده تغییر کرد و امسال هم طبق برنامه قرار است اصلاح هندسی و اقدامات دیگری در ۶۰ تقاطع دیگر شهر اجرا شود و تا آخر آذرماه این‌اصلاح هندسی و کار‌های دیگری مثل برجسته‌سازی خطوط عابرپیاده و... به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح تقدم عابرپیاده با همه پیشرفت‌های چشمگیری که در ماه‌های اخیر داشته، هنوز در ابتدای راه است، افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که باعث شد کلان‌پروژه حق تقدم عابر پیاده در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری مشهد آغاز شود و به مرحل اجرا برسد این بود که مردم آن‌چنان که باید و شاید توجهی به ماجرای عبور امن عابران پیاده از گذرگا‌ه‌هایی که برای آن‌ها ساخته شده است نداشتند. از طرف دیگر بعضی از زیرساخت‌های شهری برای این‌عبور امن و بدون استرس مهیا نبود.


اصلاح زیرساخت‌ها، اولین گام

وی تصریح کرد: اولین گامی که باید برداشته می‌شد همین اصلاح امور زیرساختی و تغییر چهره تقاطع‌ها به نفع عابران پیاده بود که معاونت فنی و عمران و ترافیک شهرداری مشهد در کنار سازمان فرهنگی و اجتماعی در حال انجام این‌کار است.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با تأکید بر این‌مسئله که در فرایند کلان‌پروژه تقدم عابرپیاده، هیچ تقاطع غیرایمنی در مشهد باقی نخواهد ماند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح تقدم عابرپیاده تنها محدود به ۱۰۰ تقاطع یادشده نخواهد شد و ما تا آنجایی پیش خواهیم رفت که دیگر هیچ‌چهارراه ناامنی برای عابران پیاده در شهر وجود نداشته باشد و امنیت عابران تأمین شود.

یوسفی در ادامه از آغاز فعالیت‌های آموزشی و ترویجی این‌کلان‌پروژه خبر داد و افزود: فاز اول کارِ ما در طرح تقدم عابرپیاده مطالعاتی بود که در جریان این‌مرحله از کار، تجربه‌های موفق جهانی را که در این‌زمینه انجام شده بود بررسی کردیم و در نهایت به طرح فعلی رسیدیم که در آن کارِ فرهنگی و ترویجی هم پیش‌بینی شده است. البته با توجه به شیوع کرونا طبیعی بود که بخشی از برنامه‌های آموزشیِ سازمان فرهنگی در کلان‌پروژه تقدم عابرپیاده دچار تغییراتی بشود، اما از ۵ مهرماه، ۱۰ تقاطع پرتردد شهر میزبان ایستگاه‌های ترویجیِ این‌طرح شدند. در کنار این‌ها آموزش رانندگان حمل‌و‌نقل عمومی را هم داریم و در آینده نیز این‌برنامه تداوم خواهد یافت.


استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج طرح

یوسفی ادامه داد: ما از ظرفیت فضای مجازی هم به هیچ عنوان غافل نیستیم و در آینده‌ای نزدیک پویش‌هایی با موضوع عابران پیاده در این‌فضا و از طریق مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد یا همان ۱۳۷ راه‌اندازی خواهیم کرد. در کنار همه این‌ها محصولات صوتی و تصویری پُرشماری هم ساخته شده است که به مرور در فضای مجازی منتشر می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به آغاز فاز دوم طرح تقدم عابرپیاده از ابتدای آبان‌ماه گفت: در این‌مرحله از طرح که به تازگی آغاز شده است، در ۴۰ تقاطع شهر مشهد ایستگاه‌های ترویجی و آموزشی ویژه عابران و رانندگان ایجاد شده است و در بیش از ۷۵ بیلبورد و استرابورد شهری هم اکران‌های عمومی با همین موضوع داشته‌ایم و کم‌کم در حال برداشتن گام‌های تکمیلی فازِ آموزشی و ترویجی کلان‌پروژه تقدم عابرپیاده هستیم.

یوسفی با بیان اینکه در مرحله واپسین این‌کلان‌پروژه و بعد از آگاه‌سازی مردم از حق و حقوق عابران پیاده، پلیس راهور و قانون به صورت جدی وارد عمل خواهند شد، اظهار کرد: طرح تقدم عابرپیاده ۳ مرحله یا گام دارد. در مرحله اول همان‌طور که بیان شد، کار‌های زیرساختی انجام می‌شود و وضعیت تقاطع‌های انتخاب‌شده به نفع عابران پیاده تغییر می‌کند. در فاز دوم که از ابتدای آبان آغاز شده است، کار‌های آموزشی و آگاه‌سازی شهروندان انجام خواهد شد و بعد از این‌مرحله پلیس راهور به کمک شهرداری خواهد آمد و گام سوم طرح تقدم عابرپیاده را که اجرایِ قانون است آن‌ها عهده‌دار می‌شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->