پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا
سرخط خبرها

تعطیلی ۴۲ درصد مهدکودک‌های خراسان رضوی

  • کد خبر: ۴۸۸۹۶
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
تعطیلی ۴۲ درصد مهدکودک‌های خراسان رضوی
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی از تعطیلی حدود ۴۲ درصد مهد‌کودک‌های این استان خبر داد.

گروه جامعه شهرآرانیوز | معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی از تعطیلی حدود ۴۲ درصد از مهد‌کودک‌های این استان خبر داد.

غلامحسین حقدادی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون افزون بر ۵۰۰ مهدکودک در این استان برای دست‌کم یک سال اعلام تعطیلی موقت کرده و از دایره خدمات‌رسانی کناره‌گیری کرده‌اند.

حقدادی افزود: از مجموع حدود هزار و ۳۰۰ مهدکودک که تا پیش از این در استان فعال بود حدود ۴۲ درصد به تعطیلی رفته‌اند.

وی ادامه داد: هر مهدکودک به طور متوسط ۱۰ نیروی شاغل اعم از مدیر، مربی، پرستار و نیروی خدماتی دارد که به این ترتیب دستکم پنج هزار نفر از نیروهای مهدکودک‌های در این استان بیکار شده‌اند.

معاون بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه در حدود ۸۰۰ مهدکودک فعال باقی‌مانده هم حدود هفت هزار کودک ثبت‌نام کرده و نگهداری می‌شوند، گفت: در مقایسه با گذشته حدود ۱۲ درصد شمار کودکانی که در مهدکودک‌ها ثبت‌نام کرده و نگهداری می‌شدند اکنون در مهدها هستند و این به معنای تداوم خسارت و زیان است.

وی افزود: ۳۴ درصد مهدکودک‌های فعال در حال حاضر کمتر از ۱۰ نفر کودک دارند.

حقدادی ادامه داد: علاوه بر این تعداد ۱۰۰ مهد کودک فعال و دایر در این استان فاقد کودک هستند و هر روز به رغم فعالیت در حال زیان‌دهی می‌باشند.

وی با بیان اینکه در شرایط موجود وضعیت حضور کودکان در مهدهای روستایی بهتر است گفت: مهدهای شهری جمعیت به مراتب کمتری در مقایسه با مهدهای روستایی دارند.

معاون بهزیستی خراسان رضوی افزود: ضرر سنگین و زیان‌دهی مهدهای کودک ادامه دارد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اجرای کامل و مطلوب پروتکلهای بهداشتی مورد تاکید وزارت بهداشت در مهدکودک‌ها گفت: رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها برای چهار گروه والدین، مربیان، کودکان و کارکنان هر مهدکودک تعریف و تشریح شده و اجرای کامل مقررات بهداشت محیط مهدکودک‌ها بر اساس پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت کامل و شفاف انجام می‌گردد.

حقدادی افزود: از روز بازگشایی این مراکز نیز بازرسان مهدهای کودک و بازرسان بهداشت بهزیستی موظف هستند در عرض دو هفته از زمان بازگشایی، تمام مهدکودک‌ها را از نظر بهداشتی بررسی و نظارت ‌کنند.

معاون بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه ۸۸ درصد والدینی که کودکان خود را به مهدکودک‌ها آورده‌اند کارمند و شاغل هستند گفت: تاکنون حتی یک مورد گزارش از ابتلای کودکان مهدکودک‌ها به بیماری کووید ۱۹ ثبت نشده و این جای بسی امیدواری است.

وی افزود: مهدکودک‌ها در رشد همه‌جانبه کودکان زیر هفت سال و نیز در حوزه مراقبت تاثیر بسیار دارند و در نهایت رشد همه‌جانبه ذهنی و جسمی کودک را محقق می‌کنند.

حقدادی ادامه داد: علاوه بر این حیات مهدکودک‌ها در حفظ و تضمین اشتغال زنان شاغل نیز موثر است زیرا نگهداری از کودکان و شیرخواران در مهدکودک‌ها به‌عنوان بازوی حمایتی زنان شاغل می‌باشد.

وی گفت: در صورتی که سال آینده شاهد پایان شیوع بیماری کووید۱۹ باشیم و نیاز به مهدکودک‌ها دوباره اوج بگیرد، فرایند و روند سختی را برای آماده‌‌سازی و فعال‌سازی مهدهایی خواهیم داشت که دچار خسران و زیان فراوان شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->