ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود | اعلام چگونگی محدوده‌بندی مدارس ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور | اعتیاد در ۶ تا ۸ درصد مصرف‌کنندگان سیگار‌های الکترونیک ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال
سرخط خبرها

صعود نگران‌کننده ابتلا به کرونا در خراسان رضوی!

  • کد خبر: ۴۹۰۸۹
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
صعود نگران‌کننده ابتلا به کرونا در خراسان رضوی!
در ۲ ماه، آمار بستری‌های روزانه مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی با ۲.۵ برابر رشد، از ۱۴۵ تن به ۳۹۲ تن رسیده است
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ ظرف ۲ ماه گذشته آمار بستری‌های روزانه کرونا در استان جهش شایان توجهی یافته است و نزدیک به ۲ و نیم برابر رشد را نشان می‌دهد و با شیب تند ابتلا در خراسان رضوی، باید همچنان منتظر روز‌های سخت تری باشیم.

تداوم اوج گیری آمار فوتی‌های ویروس کرونا و تثبیت آن در کانال ۴۰۰ تایی، نشان از وخیم بودن اوضاع کشور در مقابله با این ویروس مهلک دارد؛ موضوعی که ستاد ملی مقابله با کرونا را وادار به اعمال محدودیت‌های تازه در حوزه اصناف و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ کرده است؛ وضعیتی که بی شباهت به محدودیت‌های عید نوروز و گذر از پیچ اول کرونا نیست. این شرایط فوق قرمز که در ابتدا بیمارستان‌های پایتخت را لبریز از بیماران بستری کرده بود، حالا به دیگر مراکز استان‌های کشور نیز سرایت کرده و باعث شده است متولیان بهداشت و سلامت در این استان‌ها نیز یکی پس از دیگری وضعیت را بحرانی اعلام کنند.
 
خراسان رضوی نیز از این قاعده مستثنا نیست و با اینکه دیرتر از استان‌های مرکزی کشور به اوج پیک سوم کرونا رسیده است، طبق آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در اختیار شهرآرا قرار گرفته این استان در حال طی کردن روندی صعودی، محسوس و نگران کننده است؛ روندی که باعث شده است متولیان این دانشگاه اعلام کنند با تداوم شرایط وخیم فعلی امکان بستری روزانه بیش از هزار نفر در مشهد دور از ذهن نیست.


بستری‌های روزانه استان به نزدیک ۴۰۰ نفر رسید

براساس این آمار میانگین بستری‌های روزانه و جدید خراسان رضوی در هفته دوم آبان ماه به ۳۹۲ مورد رسید، در حالی که این تعداد در بازه مشابه در ماه قبل ۲۱۳ نفر در روز گزارش شده و این جهش که از هفته دوم شهریور ماه با بستری شدن ۱۴۵ بیمار آغاز شده بود، اکنون با صعود بیش از دو برابری مواجه شده است و کرونا در این مسیر پرشتاب‌تر از گذشته به تاخت و تاز بی وقفه ادامه می‌دهد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی تا روز شنبه تعداد افراد بستری مبتلا به کووید ۱۹ در استان به عدد ۱۹۳۱ نفر رسیده است. وضعیت مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد (مشهد و ۱۴ شهرستان استان) هم بی شباهت به شرایط کلی استان نیست و آمار افراد بستری در هفته دوم آبان ماه با جهشی ۴۷۸ نفری، به ۱۱۴۳ رسیده است؛ افرادی که حدود ۲۳ نفر آن‌ها تحت مراقبت‌های ویژه در آی سی یو قرار دارند. این افزایش بیش از دو برابری تعداد افراد بستری روزانه و مجموع استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد زنگ خطری است که نشان می‌دهد با توجه به احتمال تداوم آن در هفته‌های آینده، ایجاد محدودیت‌های گسترده در استان ضروری است.


محدودیت‌های جدید برای مشاغل، در مراکز استان‌ها

دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به آمار فزاینده هفتگی مبتلایان و بستریان کرونایی در استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به خبرنگار ما گفت: ۲ راهکار برای جلوگیری از افزایش این بیماری در استان مطرح است. مهم‌ترین راهکار رعایت اصل ۴ اساسی مبارزه با کروناست که این موارد شامل استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای هرصنف و پیشه‌ای است.

حمیدرضا رحیمی افزود: در کنار این اقدامات اعمال محدودیت‌های جدید و رعایت موارد ذکرشده در دستورالعمل ستاد مقابله با کرونای کشور برای مراکز استان‌ها و ۸۹ شهرستان در کشور نکته‌ای حائز اهمیت در کاهش روند صعودی ابتلا در کشور و استان است.
وی بیان کرد: این محدودیت‌ها در برخی شهرستان‌ها مطابق جدول ۲، ۳ و ۴ اعمال می‌شود و در برخی مراکز استان‌ها جدول ۳ و ۴ برقرار می‌شود. طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونای کشور برای برخی از مشاغل جدول ۲، ۳ و ۴ از ۲۰ آبان ماه محدودیت فعالیت اجرا می‌شود و درهمین راستا این مشاغل تا ساعت ۶ بعداز ظهر اجازه امکان فعالیت خواهند داشت که پس از ابلاغ استانداری لازم الاجراست.


۸ شهرستان استان در وضعیت سیاه

وی در واکنش به بحرانی یا سیاه شدن وضعیت برخی از شهرستان‌های استان گفت: وضعیت مشکی شرایطی است که ظرفیت‌های درمانی شهرستان در مواجهه با تعداد مراجعان و مبتلایان به کرونا محدود است و در مقابل تعداد مراجعات شایان توجه است؛ بنابراین باید بستری بیماران مدیریت شود تا به این شرایط سیاه یا بحران غلبه شود. این شهرستان‌ها شامل درگز، نیشابور، سبزوار، کاشمر، تربت حیدریه، گناباد، خواف و ششتمد است که بیمارستان‌های این شهر‌ها در آستانه پر شدن از بیماران مبتلا به کروناست.


ابتلا به کرونا به بیش از ۹۴۵۰ نفر رسید

رکورد شکنی‌های کرونا کماکان ادامه دارد و طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی سخنگوی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی ۹۴۵۰ بیمار جدید در کشور، سیر ابتلا به کووید ۱۹ در بالاترین میزان خود طی ۹ ماه گذشته قرار گرفته است. به گفته سیما لاری با فوت ۴۲۳ نفر از بیماران کرونایی در شبانه روز گذشته مجموع جان باختگان کرونای کشور به ۳۷‌هزار و ۸۳۲ نفر رسیده است.


۲۸ بیمارستان ارتش، در اختیار بیماران کرونایی

رئیس اداره بهداشت نیروی زمینی ارتش نیز به ایرنا گفت: ظرفیت‌های ۲۸ بیمارستان نیروی زمینی ارتش به طورکامل در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است. امیر سرتیپ موذنی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پادگان‌ها افزود: با سیستم نظارت قوی، پادگان‌ها هنوز امن‌ترین و سالم‌ترین اماکن هستند و کمترین بروز مشکل را در این مکان‌ها داشته ایم.
وی تأکید کرد: نیروی زمینی ارتش از زمان شروع کرونا تاکنون در بحث کارکنان وظیفه تنها یک فوتی داشته است که آن هم خارج از پادگان بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->