پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو بهترین زمان شام خوردن | برای جلوگیری از افزایش وزن در این زمان شام بخورید دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر پرداخت بدهی ۱۷۹ زندانی جرایم غیر عمد در سه ماه گذشته آمار ازدواج در خراسان‌رضوی، بیش از دوبرابر آمار طلاق است | حدنگاری ۹۲ درصد از اراضی کشاورزی استان و صدور سند مالکیت برای آن‌ها محور فیروزکوه مسدود است نتایج نهایی آزمون استعدادهای درخشان هفته اول مرداد اعلام می‌شود | انتشار کلید سوالات تا ۹ تیر توضیحات وزیر کار درباره واریزی به حساب بازنشستگان کشوری و تأمین‌اجتماعی مدیر عملیات حج تمتع آمار بازگشت حجاج ایرانی را تشریح کرد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) اعزام ۸۰۰ دانش‌آموز مددجو از سراسر کشور به مشهد در راستای آمادگی برای آزمون سمپاد زنگ خطر انقراض ۸۶ گونه جانوری در ایران فقر آهن باعث چه مشکلاتی در کودکان می‌شود؟ رئیس فراکسیون کارگری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی همین امسال انجام می‌شود
سرخط خبرها

خرید خودرو‌های لوکس با دلار‌های تقلبی در مشهد

  • کد خبر: ۴۹۱۰۴
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
خرید خودرو‌های لوکس با دلار‌های تقلبی در مشهد
پلیس راز معامله ۵۵۰ میلیون تومانی را پیش از ثبت قرارداد در مشهد کشف کرد
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ مرد جوان با ظاهری شیک به نمایشگاه خودرو پا گذاشت. او با معرفی خود به‌عنوان خریدار اعلام کرد که دنبال یک مدل خاص از خودرو‌های خارجی است. مرد جوان برای اطمینان به فروشنده اعلام کرد که مبلغ کل معامله را به دلار می‌پردازد و کیف حاوی هزاران دلار را به فروشنده نشان داد.
 
بوی اسکناس‌های خارجی هوش از سر فروشنده برده بود. او که نمی‌خواست این مشتری را از دست بدهد، دست به هرکاری زد تا بتواند نظر خریدار را جلب کند و این لقمه چرب را به دیگر همکارانش نسپارد. غافل از اینکه با بزرگ‌ترین کلاهبرداری عمرش روبه‌رو است.

به‌گزارش خبرنگار ما، همه‌چیز طبق خواسته فروشنده پیش می‌رفت. نمایشگاه‌دار که می‌دانست در این شرایط نابسامان اقتصادی نمی‌تواند مشتری‌ای به این خوبی پیدا کند، تمام خرده‌فرمایش‌های خریدار را تحمل می‌کرد و یک‌ریز از ویژگی‌های خودرو لوکس تعریف می‌کرد.


در جست‌و‌جوی شیادان ارزی

از آنجا که هر ماجرایی می‌تواند ۲ رو داشته باشد، در روی دیگر سکه شانس فروشنده به‌ظاهر خوش‌اقبال، سیاهی محض در انتظارش بود. او نمی‌دانست که این خریدار شیک‌پوش متهمی است که کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان‌رضوی از چندی پیش در جست‌و‌جویش هستند.

اقدامات پلیسی این پرونده از آنجا آغاز شد که گزارش‌های محرمانه‌ای مبنی‌بر فروش دلار‌های تقلبی در یکی از شهرستان‌های خراسان‌رضوی به دست آمده بود. کارآگاهان پلیس آگاهی با ردزنی متهمان به شهرستان فریمان رسیدند.
حساسیت ماجرا زمانی بیشتر شد که یک فروشنده خودرو‌های گران‌قیمت در شکایتی اعلام کرده بود در ازای فروش خودرو لوکس، دلار گرفته است، اما زمانی که قصد تبدیل این دلار‌ها را در صرافی داشته، متوجه شده که همه آن‌ها تقلبی است.


سرنخ‌هایی از خریداران جعلی

با کشف این سرنخ مهم، عملیاتی ضربتی برای شناسایی متهمان آغاز شد. در همکاری مأموران انتظامی شهرستان فریمان با کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان‌رضوی، مأموران پس از انجام اقدامات میدانی توانستند متهمان را چهره‌زنی کنند.
بررسی‌های بعدی باتوجه‌به اظهارات شاکی نشان داد که متهمان با ظاهری آراسته و پوشیدن لباس‌های گران‌قیمت به آن‌ها مراجعه و خود را در قامت خریداران پول‌دار جا زده‌اند. فروشنده نیز که فریب ظاهر آن‌ها را خورده بود، بدون توجه به جوانب احتیاطی معامله و بررسی دلار‌های دریافتی، معامله را تمام کرده و با دریافت همه ثمن معامله اقدامات قانونی را انجام داده و خودرو لوکس را به خریدار واگذار کرده بود.

سرهنگ جواد خرسند، فرمانده انتظامی شهرستان فریمان، که این کلاهبرداری در حوزه استحفاظی او رخ داده بود، خودش فرماندهی میدانی عملیات را برعهده داشت. چهره‌زنی متهم اصلی و مطابقت آن با شیادان احتمالی، توانست چهره اصلی متهم و ۲ هم‌دستش را برای پلیس رو کند.


به‌دنبال ۳ پول‌دار خبیث

هم‌زمان با آغاز عملیات شناسایی مخفیگاه متهم، ۲ گزارش دیگر مبنی‌بر خرید خودرو با دلار‌های تقلبی وصول شد، موضوعی که نشان داد متهمان به‌صورت سریالی کلاهبرداری می‌کنند.
مأموران با زیر نظر گرفتن نمایشگاه‌های خودرو‌های لوکس این شهرستان، توانستند متهمان را هنگام چهارمین معامله شناسایی و درست پیش از ثبت قرارداد جدید دستگیر کنند.
هم‌زمان نیز عملیاتی دیگر با هماهنگی مقام قضایی در این شهرستان انجام شد و مأموران توانستند در این ۲ عملیات ۳ متهم را دستگیر کنند.
تیم رسیدگی‌کننده به پرونده همچنین موفق شد ۲۲ هزار و ۵۰۰ دلار تقلبی از این افراد کشف کند که مبلغ ریالی آن حدود ۵۵۰ میلیون تومان بود.


به‌دنبال کشف کلاهبرداری‌های بعدی

فرمانده انتظامی فریمان با بیان اینکه تحقیقات از متهمان برای کشف سایر اقدامات شیادانه این افراد آغاز شده است، بیان کرد: آنچه در این پرونده دیده می‌شود، بی‌احتیاطی فروشندگان بوده است که بدون توجه به رعایت جوانب قانونی و اعتماد بیجا به خریداران دچار این دردسر شده‌اند.

خرسند با بیان اینکه هنوز از سرنوشت خودرو‌های خریداری‌شده اطلاعی در دست نیست، بیان کرد: تحقیقات دراین‌زمینه و همچنین شناسایی سایر افراد حاضر در این پرونده که در جعل و توزیع دلار‌های تقلبی نقش داشته‌اند، ادامه دارد. وی در پایان از شهروندان خواست تا ضمن رعایت نکات ایمنی در هنگام خرید و فروش به‌ویژه در معامله‌های کلان، هرجا به خریدار یا فروشنده مشکوک شدند یا احتمال شیادی دادند، بدون لحظه‌ای تأمل موضوع را به پلیس اعلام کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->