آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

جزئیات تازه از درخواست افزایش سن بازنشستگی از سوی تامین‌اجتماعی

  • کد خبر: ۴۹۱۹۶
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
  • ۱۱۲
جزئیات تازه از درخواست افزایش سن بازنشستگی از سوی تامین‌اجتماعی
مسئولان سازمان تامین‌اجتماعی می‌گویند پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی به‌طور جدی مطرح شده است و درصورت اجرایی شدن این قانون، شامل حال بیمه‌شدگان جدید و افراد کم‌سابقه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سابقه ارائه طرح‌هایی برای نجات صندوق‌های بازنشستگی در ایران به سال‌های دور بازمی‌گردد؛ پیش از آنکه آنها این‌چنین زیان‌ده شده و زیر بار فشارهای اقتصادی کمر خم کرده باشند؛ سال‌هایی که شاید نگرانی از ورشکستگی این صندوق‌ها مانند امروز تهدیدی نزدیک و جدی به شمار نمی‌رفت. 

 

کارشناسان و تحلیلگرانی که مشکلات اقتصادی صندوق‌ها را پیش‌بینی می‌کردند، پیش‌تر طرح‌هایی را برای پیشگیری از بروز این مشکلات ارائه کرده بودند؛ طرح‌هایی که یکی از محوری‎ترین آنها افزایش سن بازنشستگی در ایران است و مخالفان زیادی چه در جامعه و چه در حوزه قانونگذاری داشته است. 

 

با وجود این مخالفت‌ها درنهایت طرح‌هایی که می‌توانست از شدت بحران امروز صندوق تامین اجتماعی کم کند، به محاق رفت. اما حالا دوباره زمزمه اجرای همان طرح‌های رد شده در سال‌های قبل به گوش می‌رسد؛ این‌بار به‌دلیل چشم‌انداز وضعیت اقتصادی صندوق‌ها و نیز مشخصا سازمان تامین ‌اجتماعی و مشکلات ریز و درشتی که دیگر نمی‌توان آنها را پنهان کرد.

 

مسئولان سازمان تامین ‌اجتماعی می‌گویند پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی به‌طور جدی مطرح شده است و درصورت اجرایی شدن این قانون، شامل حال بیمه‌شدگان جدید و افراد کم‌سابقه می‌شود. 

 

آنطور که علی حیدری، نایب‌رئیس هیأت‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی می‌گوید درخواست افزایش سن بازنشستگی یکی از درخواست‌های این سازمان برای اصلاح قانون بازنشستگی است.

 

قانون بازنشستگی که اکنون در ایران ملاک عمل است، مصوب ۱۳۵۴است و مسئولان سازمان تامین‌اجتماعی معتقدند در آن زمان سن امید به زندگی ۵۸ سال بود و در نتیجه حداقل سن لازم برای بازنشستگی ۵۵ سال با ۳۰ سال سابقه یا ۶۰ سال با کمتر از ۳۰ سال سابقه بود، اما هم‌اکنون سن امید به زندگی افزایش یافته است.

 

طبق اعلام وزارت بهداشت، شاخص امید به زندگی در ایران در سال ۹۹به ۷۶ سال رسیده ‌است. شاخص امید به زندگی یکی از کاربردی‌ترین شاخص‌های آماری برای جمعیت‌شناسان است که به آن متوسط طول عمر هم می‌گویند. این شاخص نشان می‌دهد هر فردی که متولد می‌شود، امید دارد تا چه سنی زنده بماند و زندگی کند.

 

افزایش سن امید به زندگی به لحاظ توسعه اقتصادی و اجتماعی، امری مثبت تلقی می‌شود، اما می‌تواند چالشی برای صندوق‌های بازنشستگی باشد.

 

میکائیل عظیمی، رئیس هیأت‌مدیره مؤسسه راهبردهای بازنشستگی (صبا) در مورد این چالش‌ها می‌گوید: «اگر سن بازنشستگی در تناسب با امید به زندگی تغییر نکند و ثابت بماند، اتفاقی که می‌افتد این است که نظام بازنشستگی باید تعداد سال‌های بیشتری حقوق بازنشستگی پرداخت کند. پس اگر سن بازنشستگی ثابت باشد، تهدیدی برای صندوق‌های بازنشستگی خواهد بود.»

 

هم‌اکنون با در نظر گرفتن سن ورود به بازار کار (۱۸سال تمام) می‌توان به استناد تبصره ۳ ماده ۷۶ قانون کار با داشتن حداکثر ۳۵سال سابقه پرداخت بیمه بدون شرایط سنی برای مردان و زنان فرد را بازنشسته کرد. این به آن معناست که فرد در ۵۳سالگی امکان استفاده از خدمات بازنشستگی را دارد. این بازنشستگی زودهنگام نسبت به شاخص امید به زندگی موجب می‌شود تامین‌اجتماعی حدود ۲۷سال ناچار به پرداخت حقوق بازنشستگی باشد.

 

آنطور که احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید، اگر فکری برای صندوق‌های بازنشستگی نشود در آینده نزدیک با وضعیتی بحرانی روبه‌رو می‌شویم، مشابه وضعیتی که برای مؤسسه‌های مالی غیرمجاز به‌وجود آمد. 

 

به گفته او، پیشنهاد ارائه‌شده در گذشته اضافه شدن سن بازنشستگی به میزان ۶‌ماه در هر سال است که البته حالا مشخص نیست در اصلاحیه‎ای که سازمان تامین‌اجتماعی به مجلس می‌فرستد، تقاضای افزایش سن بازنشستگی دقیقا به همین میزان خواهد بود. 

 

میدری تأکید می‌کند مسیری که ما در ایران در زمینه سن بازنشستگی پیش رفته‌ایم معکوس مسیری است که جهان رفته است: «در دیگر کشورها هرچه سن امید به زندگی بالا رفته، سن بازنشستگی هم بیشتر شده است؛ درحالی‌که ما در ایران خلاف این روند حرکت کرده‌ایم؛ به‌گونه‌ای که در سال ۱۳۳۲که متوسط سن امید به زندگی، خیلی پایین‌تر از شرایط کنونی بود، سن بازنشستگی برای مردان ۶۵ و برای زنان ۶۰سال تعریف شد، اما به‌مرور و با افزایش امید به زندگی در سال‌های بعد، این روند رو به کاهش گذاشته و هم‌اینک میانگین سن بازنشستگی برای کارکنان دولتی مرد ۵۰و برای زنان ۴۵سال اعلام شده است. 

 

این موضوع علاوه بر کاهش بار مالی از نظر پیامدهای اجتماعی و فعال نگه داشتن جمعیت در زندگی اجتماعی و توجه به نیازهای اجتماعی و سلامت افراد هم مهم است.» 

 

به گفته او، دولت باید هرچه سریع‌تر درباره افزایش سن بازنشستگی تصمیم بگیرد؛ در غیراین صورت سرنوشتی مشابه مؤسسات اعتباری در انتظار صندوق‌های بازنشستگی خواهد بود.

 

این پیشنهاد اگرچه از سوی سازمان‌های بالادستی ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، اما دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور تکرار طرح‌های قبلی برای افزایش سن بازنشستگی را اقدامی بدون مشورت با شرکای این سازمان می‌داند و می‌گوید: ذینفعان این سازمان با افزایش سن بازنشستگی موافق نیستند. به گفته او، سازمان تامین‌اجتماعی هنوز در مورد مسئله افزایش سن بازنشستگی با شرکای کارگری و کارفرمایی خود مشورت نکرده است.

 

درصورت افزایش سن بازنشستگی باید زنجیره‌ای از قوانین کار و تامین اجتماعی تغییر کند: «سن ورود به بازار کار ۱۸سالگی است. بیمه‌های کارفرمایی اجباری است و فرد با ۳۰سال یا نهایتا ۳۵سال سابقه بیمه می‌تواند بازنشسته شود. به‌نظر می‌رسد سازمان تامین‌اجتماعی باید سال آغاز بیمه‌پردازی را بازنگری کند تا بتواند از چالش‌هایی که از آن رنج می‌برد با کمترین هزینه عبور کند.»

 

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور معتقد است افرادی که به شکل قراردادی کار می‌کنند، از اجرای این قانون متضرر می‌شوند: «هم‌اکنون ۹۰درصد جامعه کارگری کشور درقالب قراردادهای کوتاه‌مدت با کارفرما همکاری می‌کنند. در بسیاری از موارد با اتمام دوره‌های قرارداد ۳و ۶ماهه، کارگر برای مدتی بیکار شده یا برای او بیمه‌ای رد نمی‌شود. این موضوع موجب می‌شود کارگران با وجود سال‌ها کار به‌دلیل پیوسته نبودن پرداخت حق بیمه یا بیکار ماندن، مجبور شوند سال‌های طولانی‌تری کار کنند تا مشمول شرایط بازنشستگی شوند؛ بنابراین افـزایـش سن بازنشستگی به نفع اکثریت افراد جامعه کارگری‌نیست.»

 

چطور بار تعهدات سازمان تامین ‌اجتماعی سنگین شد؟

چرا با وجود سال‌ها تجربه در حوزه بیمه، درحالی‌که بنیانگذاران تامین‌اجتماعی آینده‌ای روشن برای این سازمان ترسیم می‌کردند، تامین‌اجتماعی به وضعیتی دچار شده که در پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان خود با مشکل مواجه شده است؟ 

 

برای پاسخ به این سؤال باید به لیست بلندبالای تعهدات غیربیمه‌ای که بر پیکره تامین‌اجتماعی تحمیل شده است، نگاه کرد. ایجاد تعهدات حمایتی پرشمار بر بدنه تامین‌اجتماعی و تبدیل کردن این سازمان بیمه‌ای به سازمانی حمایتی پیکره تامین‌اجتماعی را دچار مشکل کرده است. تعهداتی مانند بیمه زنان سرپرست خانوار با اعمال ۱۰درصد حق بیمه مصوب قانون کار، بیمه زنان خانه‌دار و دختران مجرد با مبالغی بسیار کمتر و بازنشسته کردن آنها در مدت ۱۰سال بیمه‌پردازی با نرخ ۱۲یا ۱۴درصد ازجمله این تعهدات است. 

 

رئیس هیأت‌مدیره مؤسسه راهبردهای بازنشستگی صبا در این باره می‌گوید: ایجاد تعهدات حمایتی برای سازمان تامین‌اجتماعی و وارد کردن این سازمان به اموری غیر از بیمه اتفاق پرهزینه‌ای برای تامین‌اجتماعی بوده است. درواقع سازمان تامین‌اجتماعی تعهداتی را که برعهده حاکمیت است، پذیرفته که اصولا مسئولیتی برای ایفای آن ندارد. تامین معیشت گروه‌های کم‌برخوردار و مانند اینها باعث شده است تامین‌اجتماعی درگیر تعهدات بسیار سنگینی شود. ۱۷سال است در این‌باره هشدار داده می‌شود، اما نهادهای بالادستی و سیاستگذار به این هشدارها توجهی نکرده‌اند.

 

سرنوشت مؤسسات اعتباری در انتظار صندوق‌های بازنشستگی

در حالی جامعه کارگری با افزایش سن بازنشستگی مخالفت و اجرای آن را تضییع‌کننده حقوق خود ارزیابی می‌کند که سازمان تامین‌اجتماعی در شرایطی قرار گرفته است که باید بین راه‌های سخت و سخت‌تر یکی را انتخاب کند. 

 

آمارها نشان می‌دهد ۱۴میلیون نفر مستمری‌بگیر تامین‌اجتماعی هستند؛ درحالی‌که درصد بیمه‌پردازان این سازمان به نسبت افزایش مستمری‌بگیران افزایش نداشته است. ازجمله دلایل کاهش تعداد بیمه‌پرداز را می‌توان مشکلات اقتصادی و در نتیجه کاهش اشتغال در جامعه، افزایش قراردادهای موقت کار و شانه خالی کردن کارفرمایان از بیمه‌پردازی برای کارگران دانست؛ اتفاقی که موجب سبقت گرفتن هزینه‌های تامین‌اجتماعی از درآمدها شده است. 

 

آنطور که عظیمی، رئیس هیأت‌مدیره مؤسسه راهبردهای بازنشستگی صبا به همشهری می‌گوید، محاسبه سن بازنشستگی نیازمند ابراز عقیده و نظر نیست؛ موضوعی تخصصی است و باید با زبان آمار و اعداد درباره آن صحبت کرد: «همه برآیندهای اقتصادی نشان می‌دهد سازمان تامین‌اجتماعی درآمدی به اندازه هزینه‌هایی که برای ایفای تعهداتش صرف می‌کند، ندارد و عملا دچار کسری شدید نقدینگی است.» 

 

کارشناسان معتقدند برای تراز کردن وضعیتی که سازمان تامین‌اجتماعی امروز با آن دست به گریبان است، روش‌های مختلفی در اختیار دارد که می‌تواند از طریق آن مشکلاتش را دست‌کم تا حدودی برطرف یا برای مدتی ترمیم کند.

 

عظیمی دراین باره توضیح می‌دهد: «هر یک از متغیرهایی که برای تراز کردن وضعیت معادله کنونی در تامین اجتماعی به‌کار گرفته شود، می‌تواند بخشی از کمبودها را جبران کند. برای اجرای هر کدام از این متغیرها نیازمند تغییر در قوانین و ساختارهای دستمزدی هستیم و با اعمال همزمان آنها جبران بخشی از کسری بودجه در تامین‌اجتماعی امکانپذیر می‌شود.»

 

نرخ حق بیمه‌ها واقعی نیست

به گفته عظیمی، نرخ‌های حق بیمه‌ای که اکنون در صندوق‌ بازنشستگی دریافت می‌شود، منطبق با نیازهای مصرفی این صندوق نیست. ادامه این روند نه‌تنها به نفع تامین‌اجتماعی نیست، بلکه شکاف میان درآمد و هزینه‌ها را بیشتر از چیزی که امروز است، افزایش می‌دهد: «برای اینکه تامین‌اجتماعی بتواند از شرایط سخت امروز خود بگذرد باید نرخ حق بیمه ۱۱۲درصد باشد. این عدد اکنون تنها ۲۷درصد است. این روند و ادامه آن قطعا تامین‌اجتماعی را با چالش‌های بزرگ و نگران‌کننده‌ای مواجه می‌کند.»

 

او معتقد است محاسبات کنونی و شاخص‌های اقتصادی در صندوق‌های بازنشستگی باید اصلاح شود و در این اصلاح شاخص‌ها، تعهدات صندوق‌های بیمه یا متغیرهایی که به آن جهت می‌دهد، کاهش یا تغییر پیدا کند: «متغیر سن بازنشستگی مهم‌ترین موضوع صندوق‌های بازنشستگی است. در این میان اگر با افزایش سن بازنشستگی مخالفت شود، باید سراغ کاهش حقوق و دستمزدها رفت که گزینه دوم در شرایط کنونی نمی‌تواند گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای برای جامعه هدف باشد.»

 

نسبت وخیم بیمه‌پرداز به بازنشسته

آمارهای مرکز آمار ایران نشان می‌دهد جمعیت کشور رو به سالمندی می‌رود و این به معنای آن است که تعداد بیمه‌پردازهای جدید هر روز کمتر خواهد شد. 

 

براساس آمارها در حالی سال ۱۳۵۴به ازای هر ۳۵بیمه‌پرداز یک مستمری‌بگیر وجود داشته است که این آمار با سقوطی چشمگیر به ازای هر ۶بیمه‌پرداز به یک مستمری‌بگیر در سال۹۳کاهش یافته است. کاهش تعداد مستمری‌بگیر در سال‌های بعد از این نیز روند پرشتاب‌تری به‌خود گرفته؛ به‌گونه‌ای که اکنون ۱۴میلیون مستمری‌بگیر از سازمان تامین‌اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند. اما وجوهی که در سال‌های گذشته از بیمه‌پردازان از سوی تامین‌اجتماعی دریافت شده، کجا هزینه شده است؟ 

 

برخی کارشناسان بر این باورند سازمان تامین‌اجتماعی باید حق بیمه‌ای که ماهانه از حقوق بیمه‌شدگان کسر و به‌حساب این سازمان واریز می‌شد را در سرمایه‌گذاری‌های سودده هزینه می‌کرد، اما عملا به دلایل مختلف این اتفاق رخ نداده است. 

 

با وجود این، عظیمی این دیدگاه را رد می‌کند می‌گوید که حتی با سرمایه‌گذاری‌های پربازده در بخش‌های مختلف، این سازمان تنها با تأخیری چندساله با بحران کنونی روبه‌رو می‌شد: «حتی اگر سرمایه‌گذاری‌های بسیار پربازدهی از سوی تامین‌اجتماعی در مؤسسات مالی و تولیدی انجام می‌شد، بحران کنونی نه امروز که ۶سال دیگر خود را نشان می‌داد.» 

 

او انتقادها از دولت برای پرداخت نکردن حق بیمه ۳درصدی خود به تامین‌اجتماعی و درنهایت بروز بحران در تامین‌اجتماعی به واسطه نبود این پرداخت‌ها را نیز استدلالی نادرست می‌داند و می‌گوید: «بعید می‌دانم حتی اگر دولت همه دیون خود را به تامین‌اجتماعی پرداخت می‌کرد، تغییری در وضعیت این سازمان از نظر دریافتی‌ها و پرداختی‌ها ایجاد می‌شد و می‌توانستیم جلوی بحران کنونی را بگیریم. »

 

منبع: همشهری


بیشتر بخوانید:

 

نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان مشاغل سخت اعلام شد| اجرای احکام جدید از آذر ماه

 

سامانه خرید اقساطی بازنشستگان تامین اجتماعی راه‌اندازی شد + نحوه خرید

 

اختلاف فاحش در میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
4
64
سن بازنشستگی بیمه پرداز بیچاره را زیاد نکنید اولا که در سن بالا کار برایش،پیدا ا میشه ثانیا همش بین کار ش فاصله می افته. شما لطفا دزدیهاتونو کم کنین یا بیمارستانهاتون رو جمع کنین. خدمات خوب که ارائه نمیدن و خیلی هم شلوغ است. جلوی طلاقهای صوری رو هم بگیرین.
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
28
درسال ۵۴ که یه کارمند یا بازنشسته باماهی ۵۰۰تومان یاهزارتومان صاحب خانه میشد ماشین میخرید جهیزیه می خرید امید به زندگی ۵۵سال بود وحالا که حقوق یه بازنشسته یاکارمند حداقل سه میلیون وحداکثر۱۲میلیون است نه میتونه خونه بخره نه میتونه جهیزیه بخره چه جوری امید به زندگی بیشتر شده؟
مستمری بگیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
1
36
شما میخواهید باافزایش سن بازنشستگی کاری بکنید که یه بازنشسته دو سه سال که حقوق بازنشستگی گرفت بمیره امید به زندگی براشما مدیرا ومسئولین بالا رفته که ماهی ۴۰ یا ۵۰ میلیون حقوق میگیرید نه یه کارگر باماهی دومیلیون یا سه میلیون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
1
61
امید به زندگی ؟؟؟؟؟؟؟ هر روز گرون تر از دیروز !!!!!! واقعا خجالت آوره
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
قربون اون دهنت واقعا راست گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
29
برای اینکه جلوی ضرر تامین اجتماعی گرفته بشه از خودتان شروع کنید چرا بازرسان سازمان وقتی وارد یه شرکت میشن یک راست بطرف دفتر مدیریت میرن در حالی که باید دنبال کارگر بدون بیمه باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
میان کارگران نان خشک هم نیست ولی دردفترمدیران سکه های بهارآزادی زیاد هست امیدبه زندگی فقط پیش جنتی و ولایتی و امثال اینهاست نه کارگر و مردم بدبخت وبیچاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
13
با سلام به نظر من باید جلوی قانون پرداخت مستمری به دختران که طلاق صوری میگیرندراگرفت ویا اشتغال پنهان دارند وباید جلوی مستمریهای من غیر حق رابگیرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
22
مسخره بازی ها چیه سر مردم در میارید خجالت بکشید دیگه شورشو در اوردید
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
20
مگرقرارنبود مبلغ به اصطلاح همسانسازی رابه پایه حقوق اصافه کننداحکام جدید بزنن پسچی شد
علی فومنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
14
سلام میخواستم ببینم امیدبه زندگی چگونه بررسی می‌شود اگه امید به زندگی شغل‌های مدیریتی میباشد به نظرم تا80سال هم جادارند اگرکارگری است شغل‌های سخت زیان آور باشد همین روال بماند بهتراست اگه دولت نمیخواد بدهی خودرابه بیمه بدهد باز باید کارگرهای ازعمروجان شان تاوان بدهند واقعا اول تحقیق کنید بعدتصمیم بگیرید
پسر کد خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
21
منه شهروند مخالفم ، شما برعکس باید لایحه تنظیم کنید که جوانان بیکار زیادی داریم سن بازنشستگی رو پایین بیارید تا جوونهای بیکار جایگزین افراد سن بالا بشن ، شما این آمار و ارقام رو از کجا آوردین؟ مخالفیم و اعتراض وارده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
1
8
چرا سازمان تامین اجتماعی نظارتی بر کارکنان خود ندارد چرا دردوسال آخر حقوق بعضی افراد بی رویه اضافه میشه مگه بازرسان شما نمی بینند چرا دفترچه های بعضی ها درصورتی که چند ماه حق بیمه از طرف کارفرما ریخته نشده در شعب شما تمدید میشه وکارگرهم فکر میکنه حق بیمه رد میشه
الهه نیکو سرشت
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
1
16
شاید سن امید به زندگی بالا رفته باشه اما استهلاک جسم و روح هم بالا رفته قبلا بیماریهایی مثل آرتروز وام اس و پارکینسون و آلزایمر نبود الان هست و سرطان هم انقدر زیاد نشده بود پس دلیل نمیشه بگید که چون سن امید به زندگی بالا رفته بیشتربایدکار کنه بگذارید یک چندسال هم بی دغدغه زندگی کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
14
الان ک کرونا اومده . امید به زندگی زیر یک ساله .
همش میخوان سر وته رو بزنن و به ما بیچاره ک هی ااریم حق بیمه پرداخت می کنیم هیچی ندن وظیفه تونه حق بازنشستگی بدین . چندسال دیگه ک دهه 60 مردن . راحت میشید
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
12
الان از جوانان سوال کنید که چرا خود کشی میکنن پس امید به زندگی ندادن آقای ریس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
12
عده ای با مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری با سن بسیار بالاتر از ۱۸ سال استخدام میشوند. من خودم بعد از کسب مدرک دکتری در سن۳۳ سالگی استخدام شدم. الان در ۵۰ سالگی تنها ۱۷ سال سابقه بیمه دارم. افزایش سن بازنشستگی بدون در نظر گرفتن سن شروع بیمه بسیار نگران کننده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
1
9
چرا سازمان تامین اجتماعی به کسانی که طلاقهای صوری میگیرند تا به حقوق بازنشستگی پدر فوت شده یا در حال فوت وصل شوند را نمگیرندالان دور وبر خودم ۱۰نفر را میشناسم که دیگر کار نمی‌کنند چون یک حقوق الکی از پدر فوت شده دارند جلوی این قانون دور زدنها رابگیرید
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
2
9
چطور وقتی ۳۰ سال پول میگیرید خوبه اما موقع پول دادن شما که میرسه ضرر میدید ؟ سن امید هم از آمار خودکشی بخاطر فقر و نداری مشخص میشه و اصلا نباید ملاک باشه در ضمن کسی که ۲۰ سالگی کار کرده و سی سال بیمه داده باید از مزایای بازنشستگی بهره ببره .‌خب میشه اینکار رو بکنید بلد از سی سال دیگه بیمه پرداخت نکنند و ادامه کار بدهند .... این بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
1
13
کارگران تامین اجتماعی نسبت به کشوری درزمان شاغل بودن بیمه بیشتری به دولت می دهند اما درحال حاضر حقوق آنها دوبرابر تامین اجتماعی می باشد چرا اینقدر تبعیض وظلم به تامین اجتماعی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
14
سن امید به زندگی با وضعیت امروز 40 ساله. یعنی توبهترین حالت ممکن. طرف تا 35 سالگی بتونه زنده بمونه. یعنی فرصت میکنه بخاد بازنشستگی بهش بدین. مسولین بی کفایت. بدرد جرز دیوار هم نمیخورین
سلطان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
10
امید به چی چی گفتی
کاربر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
8
افزایش سن بازنشستگی بیمه پردازان قدیمی به معنای بدعهدی سازمان تامین اجتماعی است که حتی این سازمان به قرارداد خود پایبند نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
11
امید به زندگی زیاد شده شرم آوره این همه دروغ پردازی برای دزدی بیشتر تامین اجتماعی و مدیران آن چطور سومین کشور در شاخص فلاکت امید سن امید به زندگی توش بیشتر شده
محمدشکری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
6
برنامه ریزی بلندمدت راهکارمناسبی است که به آن آینده نگری نیزمیگویند.من به عنوان بیمه شده باسابقه بیمه پردازی بالای20سال درسازمان تامین اجتماعی آینده نگری حفظ وارتقای روابط متقابل بین سازمان وبیمه شدگان ندیده ونمیبینم.بستن منافذهرز روی منابع وجلوگیری ازمخارج بیهوده اولین راهکارمناسب است.اختلاسهای بزرگ زمان ریاست مرتضوی یک نمونه فاجعه آمیزاست.سازمان متعلق به مردم است چرابایددولتهاومجلس به منابع آن نظرانتفاعی عمومی برای جبران کسریهایشان داشته باشند؟درحالی که بدنه اصلی آن که بیمه شدگان وبازنشستگان هستندبایدبرای حق خودشان به آنان التماس کنند.مدیریت دولتی برای بزرگترین سازمان مردمی چگونه توجیه پذیراست.سازمان تامین اجتماعی رابه مردم برگردانید خودشان آنرابه بهترین وجه اداره خواهند کردومانندقبل به سوددهی خواهندرساند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
8
خواهشااین اعدادوارقامی که بعنوان سن امیدبزندگی رامدرک قرارمیدهیدباسندارائه دهید.ی تحقیق ازمعیارسنی ادمها توقبرابزنیدبعدسن بازنشستگی روافزایش دهید.برای مثال اکثر,ادمهاقبل ازکرونامثلاسال97یا98اکثرابه سن بازنشستگی نرسیده یا2یا3سال بعدبازنشستگی فوت کرده اندلابدمیخواهید35سال که بازنشست شدندروزبعدازبازنشستگی مستقیم برندتوقبر,که مباداحقوق بازنشستگی بگیرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
5
اگر سازمان.تامین اجتماعی کسری بودجه برای کارگران.ومستمری بگیران وارد چرا کارمند های خودش بیشترین حقوق را میگیرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
1
7
همین الانشم طرف به خاطر فشارها و استرس شغلی و اقتصادی همون سال اول بازنشستگی ریق رحمتو سر میکشن اینا میخوان یه کاری کنن همون روز اول بازنشستگی ماشین بهشت زهرا واسته دم در اداره طرفو ببره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
9
امید به زندگی ؟!!!خیلی جالبه!!! من تا ده سالگی شاهد مرگ ی پیرزن ۸۰ساله توهمسایگیمون ومادربزرگم ۷۵ساله ویکی ازاقوام ۷۰ساله بودم.ولی الان ازجوان ۲۹ ساله گرفته تابالاتر، توفامیل وآشناهای درجه یک حداقل تو ده سال شاهد مرگ ۶۰ عزیز بودم.خجالت بکشید سن امید به زندگی ۵۰ سالم نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
10
جلوی حقوق نجومی کارمندان تامین اجتماعی رو بگیرند تا ورشکسته نشوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
10
هر چی آدم فکر میکنه با چه جملات و کلماتی
باید پاسخ این تامین اجتماعی را بدهد که هم
عفت کلام وشان انسانی وملی دینی وخانوادگی
رعایت بشه حیران میمونه مخلص کلام خجالت
بکشید ولطفا سکوت ابدی را رعایت کنید
سوگل
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
2
9
اینجا که رسید از کشورهای غربی الگو بر میدارید.اونا اگه سن بازنشستگی رو بالا بردن به هر بازنشسته ۴ تا حقوق بازنسستگی میدن اونم با یورو.سفر خارجی دارن .کلی امکانات.فقط از مردم مایه میگذارید.ما هم مثل عربا نفت داریم چرا اونا اصلا کار نمیکنن.ما باید تا ۷۰ سالگی کار کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
1
8
واقعا براتون متاسفم امید به زندگی که جمله خنده داری جک گفتین بخدا خجالت چیز خوبیه بگید جلو اختلاس هارو بگیرین همه چیز درست میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
1
4
فقط حدود ۲۰۰هزار معلم غیر دولتی با ماهی ۵ الی ۱۵ روز بیمه کار می کنند تکلیف آنها چیست حتما باید ۱۰۰ سال کار کنند تا بازنشسته شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
7
امید به زندگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
10
خاک تو سرشون با این قانونای مسخرشون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
9
هیچکس به فردای خودش امید نداره چه برسه بالای 60سال
محمدشمخانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
5
بابا من سنم ۴۷ ساله امید به زندگیم ازبین رفته حالا کدوم کارشناس نظر داده سن امید به زندگی۷۶ساله لطفا
معرفیش کنید خیلی کارش دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
3
این کار یعنی جنایت خدمات تأمین اجتماعی را به حملات تأمین اشتباهی تبدیل نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
9
یارانه ۴۵ تومن مرغ کیلویی ۳۰ هزارتومان
خونه سربه فلک گذاشته . ماشینی که بیشتراز دومیلیون نمی ارزه شده ۲۰۰ میلیون
کارواشتغال هم بدون اختصاص هیچ رفاهی تعطیل کردند
بدون یک ذره چاره اندیشی.ازدواج ها کنسل شد.طلاق ها بالارفت.اختلاس ها اوج گرفت. احتکارکننده زیادشده.دزدی زیادشده.و.....................
وعلی برکت الله.
اون وقت امید به زندگی افزایش یافته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
5
درزمان گذشته نه دودی نه بیماری طرف درسن ۸۰ سالگی فوت میکرد میگفتن طرف جوان مرگ شده سن بازنشستگی به قول خودتون ۳۰ سال بوده ولی حالا که نه تغذیه خوبی قشر کارگر داره نع اعصاب بخاطره نبود کار ودزامد دارد درسن ۵۰ سالگی میمیرد میگن طرف عمرخودش کرده یک روز برو بهشت زهرا باچشمات ببین بعد بیا حرف ازامید به زندگی بزن یارو
مهدی
France
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
5
عجب. از شرکت طرف باید با تابوت بازنشسته بشه
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
3
یکی نیست به اینا بگه شما واسه جونا کار پیدا کردین ؟چند ملیون دهه ۵۰تا۶۰خونه شخصی دارند ؟ماشین دارند ؟یه آمار بگیر ببین اگه حق بیمه ای که یه نفر پرداخت می‌کنه بری سرمایه گزاری کنی تو طلا آیا بعد ۳۰سال نمیتونی ۴۰سال بدی زندگی کنه تو برو دنبال رانت ودزدیت واسه مردم نقشه نکش
فردین رجبی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
4
سلام،این حرفهامال اینکشورنیست،کشوریکه مسلمان است ومعتقده عمردست خداست وبرگی بی اذن اونمی افتد،حالاگیریم بعدسی سال جنگ وده سال تحریم،مردم ماکمی سن وحالشون بهترهم شده باشه،ایناکیان که چشم ندارن خوشی اینمردم روببینن،آیااگرقراربکارکردن وعرق ریختن باشه،خودآنمدیرحاضره خوش وبستگانش باهمان حقوق کارگری،وآنمدتیکه میگن،کارکنن،خوبه دارین دوسه میلیون به بازنشسته بیچاره میدین،تااسم اضافه حقوق وبازنشستگی اومدزیرش زائیدن.
بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
3
با سلام و خسته نباشید سروران گرامی لطفا به فریاد باز نشسته های تامین اجتماعی برسید به خدا با این حقوق نمی شود زندگی کرد فقط منتظریم تا کی بمیریم و از این همه بی عدالتی راحت بشیم لطفا لطفا پیگیری نمایید ممنون ممنون ممنون میشم اختلاف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با لشگری و کشوری بین سه میلیون تا شش میلیون تومان شده لطفا به فریاد باز نشسته های تامین اجتماعی برسید به خدا با این حقوق نمی شود زندگی کرد فقط منتظریم تا کی بمیریم و از این همه بی عدالتی راحت بشیم لطفا لطفا پیگیری نمایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
3
سلام مسئول محترم که میایی برای حمایت از زن سرپرست خانوار،یا زن مجرد حق بیمه کمتر میگیری یا زودتر از موعد بازنشسته میکنی ومستمری بهشون میدین برای حمایت از اینا ازکمیته امداد یابهزیستی کمک بگیرین نه اینکه با بی برنامگی خودتون بازنشستگی کارگران بیچاره را به چالش بکشین خواهشا" بنیادی فکر کنین به قوانینی که بدون نقص تاالان اجراشده گند نزنین،افزایش سن بازنشستگی دیگه چه مقوله ایه،کارگر ازسن ۵۰ به بالا توان کار داره دوروزکارگری کنین ازخستگی میمیرین شمارا به خداعاقلانه فکر کنین کارگر با کارمندزمین تاآسمون کارش فرق داره را بهتر از این براخم کردن کمرکارگر بلدنیستین بابا دست خوش واقعا دست خوش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
4
دقیقا این طرح دزدی آشکار از عمر و سرمایه مردم که تو فرانسه و اروپا با اون‌مخالفت شده کی خورده کی برده ما مردم باید جبران کنیم بس دیگه دزدی حیا خوب چیزی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
4
از جبیتون که نمی خواهید حقوق بازنشسته بدهید سی سال که از خودش حق بیمه گرفتید سود کردید بعدش هم از یک عدهای دیگه می گیرید میدهیم به بازنشته ها تا سی سال بعدش هم که بخواهید به انها برگردانید یک نیرو جوان دیگه بیمه می پردازه یا همان خانواده بازنشسته بالاخره پسر یا دختر داره می پردازند برای ایندهاش یا چند سال به اون بازنشسته نپرداخته بنده خدا فوت می کنه کسی هم نیست که بهش بپردازید یا خیلها به باز نشسته نرسیده می میرند شما از حالا شور میزنید نداریدبپردازید پس عدهای که چند سال پرداختن رفتن خارج هیچ بهشون ندادید یااز خارج پول میدهند برای بیمه شون نیستن حتی یک دکتری بروند هیچ هزینه براتون ندارن حساب نمی کنید هر سال هم که گرانتر می کنید بیمه مگه چقدر می پردازید به مردم خودشون پس اندازه کنن سود هم داره برای چند سال مگه می خواهید بهشون بپردازند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
3
از جبیتون که نمی خواهید حقوق بازنشسته بدهید سی سال که از خودش حق بیمه گرفتید سود کردید بعدش هم از یک عدهای دیگه می گیرید میدهیم به بازنشته ها تا سی سال بعدش هم که بخواهید به انها برگردانید یک نیرو جوان دیگه بیمه می پردازه یا همان خانواده بازنشسته بالاخره پسر یا دختر داره می پردازند برای ایندهاش یا چند سال به اون بازنشسته نپرداخته بنده خدا فوت می کنه کسی هم نیست که بهش بپردازید یا خیلها به باز نشسته نرسیده می میرند شما از حالا شور میزنید نداریدبپردازید پس عدهای که چند سال پرداختن رفتن خارج هیچ بهشون ندادید یااز خارج پول میدهند برای بیمه شون نیستن حتی یک دکتری بروند هیچ هزینه براتون ندارن حساب نمی کنید هر سال هم که گرانتر می کنید بیمه مگه چقدر می پردازید به مردم خودشون پس اندازه کنن سود هم داره برای چند سال مگه می خواهید بهشون بپردازند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
4
بابا واقعا اینا از رو نمیرن خستمون شد من ۳۸ سالمه از جون خودم سیرم روزی چندبار از خدا میخوام امانتش رو بگیره بعد اینا از امید به زندگی حرف میزنند بابا تمومش کنید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
4
این مسخره بازیا چیه.حتما سن بازنشستگی بشه۷۰سال بیمه خیالش راحت باشه طرف بعد ۲روز دیگه میمره شما حقوق نمیدین.الان سن بازنشستگی با این اوضاع کمتر کنند
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
3
ما ده شصتیا خیلی بد شانسیم رفتیم مدرسه جا نبود برا ثبت نام،رفتیم دانشگاه مدرکا بی ارزش شد،رفیم سربازی یه دربه دری دیگه،حالا هم که خبرمون داریم کار میکنیم بیمه هامون هر ماه گرون تر میشه،با این تفاسیر بازنشستگیمونم بیمه چیزی بهمون نمیده ای بابا بسه دیگه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
4
خوامید به زندگی زیاد شده ای خدا داریم ازخوشی مترکیم همچی آرومه ما چقدر خوشحالیم از این مسولین دولت خواب زده که انگار تو ایران نیست چه انتظار میره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
3
مردم پول خود را به این سازمان ندهید اینها قصد ندارند به بازنشسته حقوق بدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
4
مردم پول خود را به این سازمان ندهید اینها قصد ندارند به بازنشسته حقوق بدند
فرامرز
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
3
بنام زندگانی حرام شد جوانی عمر گران می گذردخواهی یا نخواهی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
3
خواهشا اینقدر با روح و روان مردم بازی نکنید یعنی چی؟ والا قدیم امید به زندگی بیشتر بود نه الان که هر روز گرانی و بیماریهای جورواجور زیاد شده یکم به فکر مردم بیچاره باشید آیا قدیم جوانها بیشتر فوت میشدن یا الان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صالحی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
3
باسلام ، برداشت هایی که به عناوین مختلف ازصندوق میشود جلویش گرفته شود همه چیز درست میشود مگر همین تامین اجتماعی نبود بقدری پول داشت که سرمایه گذاری میکردازکشتی رانی تا خرید کارخان وغیره....وحتی به دولت هم قرض داده که تا کنون دولت قرضش رونداده
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
2
چطور یک کشور فسقلی مثل کویت میتونه اون یارانه سنگین را ماهیانه به مردمش پرداخت کنه، ما با این همه منابع تو پرداخت حقوق بازنشستگی موندیم؟ پرداخت حق بیمه با این شرایط باز هم دشوار هست چه برسه به این نسخه پیچیدن ها، به جای این کار ها سیاست و اقتصاد را درست کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
3
افزایش سن امید بر چه مبنایی بالا رفته. آیا رفاه بیشتر شده. این بالارفتن سن امید که شما میگید بیشتر شبیه جوک ه تا واقعیت.
ناشناس
Germany
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
3
فقط همینمون مونده که سن بازنشستگی رو هم زیاد کنین که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
2
راجع به مطالبات سازمان از دولت هم صحبت کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
3
خدایا امید به زندگی چه چیز خنده داری .اونی که این قانون رو میزاره یک روز هم کنار کارگر کار نکرده قانون گذارهای نادانی داریم امید به زندگی خنده داره.اره باید از کارگر تا جایی که میشه کار کشید تا زمان مرگش زودتر برسه تا پول بازنشستگی کمتری پرداخت کنید
دیدبان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
6
یدفعه بگین هر موقع که مردین باز نشستتون میکنیم.فقط بلدین 7 مردمو خالی کنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
1
3
کدام امید به زندگی؟هرچع زودتر ازاین دنیا بریم فک کنم راحتریم.با این همه گرونی وبی عدالتی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
4
کجا امید زندگی زیاد شده..اره فقط اینو کم داریم سن بازنشستگی زیاد بشه.خیلی حقوق خوبی میدین .
اسماعیلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
2
چراهرجا کم میارید فشارروطبقه کارگر میارین ظلم نکنیداگه خداروقبول داریدجلودزدیها روبگیرید (امید به زندگی یه جوکه )
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
1
والا با این گرونی و این همه بدبختی سن امید به زندگی دیگه چیه که رسوندن به ۷۶ سال!!؟؟ ما امید نداریم به ۵۰ برسیم چه برسه به بازنشستگی که حالا میخوان بیشترش کنن.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
1
واقعا متاسفم چه آماری نشون میده امید به زندگی در ایران بالا رفته هر چه بگذریم امید به زندگی پایین داره میاد با این آمار من درآوردی از خودتون میخوان حق اختلاس خودتون کم نشه، بفکر جوانان متخصص و بیکار که نیستید... حداقل خجالت بکشید و از این پیشنهاد مزخرف ندید، بزارید بازنشسته های که در رفاه اجتماعی شما هستند لذت ببرند.... چ خدماتی.. چ رفاهی...متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
1
3
لطفا بابت کثری بوجه از صندوق بیمه تامین اجتماعی برداشت نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
1
قاعدتا این قانون اگر تصویب هم شود باید شامل بیمه شدگانی شود که بعد از تصویب بیمه می شوند، نه کسانی که الان بیمه هستند. طبق قراردادی که توافق شده سن بازنشستگی همان 60سال میباشد.
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
1
مردحسابی۵۵سال دارم نمی توانم کارکنم حلاشما می کوئید۶۵ مردم دیکرامیدبه زنکی ندارن بالانبرین مثل اجناس این یکی راپائین بیاورید
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
1
1
هر پولی میخواید از کار فرما بگیرید
کسری صندوق را با جیب کارگر دیگه جبران نگنید
هیچ میدونستی کل حقوق پرسنل بین 4تا 7%سود یه شرکت میشه
زورتون به کارفرما نمیرسه؟
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
2
به نظر من اگر واقعا دنبال حل مشکلات تامین اجتماعی هستین انرژیتونو بزارین روی گرفتن طلبتون از دولت که هر روز بیشتر میشه، نه بالا بردن سن بازنشستگی، این تصمیمات باعت ناراحتی و نا امیدی روزافزون مردم میشه...
بازنشسته تامین اجتماعی
Germany
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
1
راه حل‌های جدید برای تضییع حقوق درماندگان تامین اجتماعی، چندر غاز مبلغ به اصطلاح متناسب سازی دادن، الان میخوان چند برابر تلافی کنن، هیهات
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
2
خدا ازتون نگزره به سالخورده ها هم رحم نمیکنین هر دقیقه خواب و خیال جدید بابا جوان ۳۰ ساله امید به زندگی نداره چه برسه ۶۰ سال چرا شعر میگید
تام سایر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
1
جمع کن چه امید به زندگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
1
تمام عمر کار کنیم وحق بیمه بدهیم نظرتان چیست
یه بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
2
با این کار خیلیا دیگه دنبال کار با بیمه نمیرن
اونا هم که رفتن انصراف میدن
کیه ۴۰ سال حمالی کنه به چ امیدی
عواقبش چن سال دیگس اول برا خودتون
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
2
آقای وزیرتامین اجتماعی کاری کنیدتاجون دارندکارکنن بعدازمردن بازنشسته کامل میشن نشستی درمیزریاست ماکارمیکنیم شمامیخوریدبچه من درحسرته یه روزتوخونه بمونم ماطبقه پایین مردیم خیالتون راحت
رضایی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
1
مگه عربستان یا کویته که سن امید به زندگی رفته بالا؟ از خودمون پول بیمه میگیرید ۳۰ سال موقع برگزدوندن که میسه ناراحتید؟اگر بیمه شده ها نباشن که دیگه تامین اجتماعی وجود نخواهد داشت.واقعا خجالت داره که منتطر مرگ ملت نشسته باشید.میخواید براتون تا ۶۰ سالگی کار کنه بیمه بده موقع باز نشستگیش که شد از در اداره بره بهشت زهرا.شرم بر شما.جمعش کنید وقتی متضرر میشید تا مردم مثل همیشه خودشون فکری به حال خودشون بکنن.شرم بر شما.
زهره
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
2
واقعا متاسفم برای این طرز فکرتون. مردم با اینهمه گرونی و ظلم و فساد و اختلاس دیگه امیدی به زندگی در کنار شما مسئولین بی کفایت ندارن.
کجا سن امید به زندگی بالا رفته؟ واقعا که همه چی رو برعکس میگین. واقعا متاسفم براتون.
ناشناس
France
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
3
چرا از دست درازی های نهادهای حکومتی به صندوق سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا جلو گیری نمیشود
این صندوق یک سازمان مشاع بین نسلی میباشد و مدیران آن باید مدبر و پاکدست باشند
مثل آقای مرتضوی!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
2
اول باید حقوق هیئت مدیره صندوق های بازنشستگی که ماهانه بالای ۵۰میلیون حقوق می گیرند و این تازه فقط یکی از مزایاشان هست اصلاح شود بعد بیان راهکار ارائه بدن که البته اصل بحث به جا هست.
ناشناس
Singapore
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
1
امیدبه زندگی خخخخخ.. خدابزنه توکمرتون واسیه دروغتون. امیدبه زندگی واسیه خودتونه ن واسیه مابدبخت بیچاره ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
1
اگر تامین اجتماعی مشکل مالی دارد و می خواهد سن بازنشستگی را بالا ببرد چرا به این نمی پردازد که زنی که مستمری بگیر است اگر ازدواج مجدد کند مستمری اش قطع نمی شود به این فکر نمی کند کارگری که 30 سال کار کند یا 30 سال بیمه پردازی داشته باشد باید بازنشست شود مگر در موارد خاص
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
2
تامین اجتماعی اگه پول نداره . هیئت مدیره 270 شرکت شستا را حذف کند . هر هیئت مدیره 6 نفر هستند . ماهی ده میلیون حقوق میگیرند .1620 نفر ماهی ده میلیون می شود16 میلیاردو دویست میلون تومان پول برای افرادی که هیچ کاری نمیکنند و همه اشان فک و فامیل وزرا نماینده مجلس هستند . حالا بماند چقدر پستهای الکی در این 270 شرکت هست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
2
امید به زندگی ، شوخی می کنید ؟ مردم آرزوی مرگ دارند . پول صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی را آقازاده ها می دزدند ، مردم باید جورش بکشن !!!
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
2
خدایا این دولت و مجلس چه مانده سر مردم بیاورند و فقط اخبار ناامید کننده به بیمه شدگان میدهند جلو حقوق های میلیونی بسیاری از مسئولان و مدیران را بگیرید تا کارگران که دو میلیون تومان میگیرند تا وضعیت بهتر بشه.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
2
فقط باید گریه کرد به حال خودمان این چه ظلمیه در حق مردم میکنن میخوان که اگه مردیم بازنشته شیم همه که تا۶۰نهایت اگه سالم باشه ۶۵ سال عمر میکنه لطفا همچین ظلمی را تاید نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
2
من که هیچ امیدی به بازنشستگی تواین کشور ندارم چون بین بیمه هام فاصله افتاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
2
سن بازنشستگی باید 45 سال باشد. تا جوانان جایگزین هم امید به‌کار وزندگی داشته باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
۱صندوق تامین اجتماعی حق الناس و متعلق به کارگر است هر تصمیمی راجب آن رضایت کارگران را میخواهد۲ بررسی شود حق بیمه های اینها چرا درست سرمایه گذاری نشده بدلیل آنکه مدیران انتخابی نا کارآمد بوده اند۳چرا صدها هزارنفر رارضایت کارگران در این صندوق شریک شدند با یک مبلغ ناچیز واز مال کارگر حقوق میدهید۴ بعد روشن شدن اینها سن بازنشستگی را کم یا اضافه کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
0
امید به زندگی اگه رفته بود بالا جوانان خودکشی نمیکردن .یه کم اختلاصو کم کنید درست میشه.
ک
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
1
مسئولین تامین اجتماعی خواهش میکنم برید گم شید بااین استدلالهای مزخرفتون. کدوم امید به زندگی!!! با این همه گرونی و کرونا و ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
1
خدایا ما را بیشتر از این امتحان نکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
1
من هر کسی را میبینم میگه با این اوضاع آدم هر چه زودتر بمیره راحت میشه حالا مبنا چیه که سن امید را حضرات افزایش دادند الله اعلم....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
0
سلام شما برید تحقیق کنید انقدر زن بعنوان قالی باف در خرم اباد بیمه ۷درصد میدهند دار فرش ندارن مشابه بیمه ۷درصدزیاده که با اشنا بازی بیمه شدن جلوی اونا روبگیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
1
سلام با ماهی 183000 هزار تومان خود خدا هم امید به زندگی دراین گشور ی که پفک 4 هزار تومان است نداره شما دست دزدان ونجومی بگیر دولت رو از صندوق باز نشته 10 درصدکم کنی تمام از تشته سیراب میشه از حقوق بازنشستگی واین خدمات که الان به بازنشته مدین در مقابل 30 سال پول گرفتن نا چیزه ما بازنشستگان از بس کوتاه آمدیم صلبکار شدین شماها شرم نمی کنید با چه ظلم وخوار ی 30 سال مردم دراین گشور سراسر آشوب واسترس تونسته بیمه بده شرم کنیدهمه جوره باروحیه مردم بازی نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
1
میخوان سن بازنشستگی رو به زمان نرگ نزدیکتر کنن طرف ۴۰سال پول بده به اینا اینا دوسال نهایت ۵سال بهش حقوق بدن بعد بره به دیار حق...جالبه از اونطرف یه مشت جوون بیکار باید منتطر باشن تا یکی تو ۷۰سالگی بازنشسته بشه برن جاش اونم اگه دو بند پ رو داشته باشن..یه جوری برنامه ریزی میکنن انگار باورشون شده اینجا آلمانه
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
اصلا می خواهید بازنشستگی را از قانون حذف کنید. کدوم شرایط بهتر شده که امید به زندگی افزایش یافته. کارگری که 30 سال جان کنده ایا بدن و توانایی سالهای کاری بیشتر رادارد؟ آقایان چرا چند سال قبل شاغلان صنایع دفاع را با ده تا 15 سال بازنشسته گردید. حالا برای کارگران تامین اجتماعی سن امید به زندگی بالا رفته. بگذارید کارگر هم برای چند روز استراحت کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
1
متاسفانه سازمان تامین اجتماعی دستخوش بی مهری وچپاول توسط دولت قرارگرفته وهمچنین سوءمدیریت،اگه راست میگن،آقایون مدیران دریافتی های نجومی ،دریافتی خودشون روکاهش بدن،درضمن،صندوق تامین اجتماعی حاصل دسترنج خیل عزیم کارگرانی است،که سالهاخون دل خوردن وجسم وروحشون رودراین راه قربانی کردن،وحق مسلم خودشونه ازمزایای بازنشستگی آن استفاده کنن،نه کسان دیگری مثل جامعه روحانیت که حرمتشون جای خودش باقی، بدون واریز حق بیمه تحمیل صندوق شده اند سفارش میکنم آخرین آیه سوره شعرا رومسؤلین بخونن بعد تصمیم گیری کنن
امامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
1
0
پیشنهادافزایش سن برای بازنشستگی مشمولا تامین اجتمایی طرح خوبی است.اما نکاتی را باید لحاظ کرد .سن ورود به بازار کار در ایران تعغیر کرده وبالا رفته .نبود کار واشتغال .بیمه نکردن واحدهای کارگری و...درصورتی که فضای اشتغال بوجود اید می توان طرح را اجرایی کرد.و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
1
اتفاقا مثل اینکه شما همه چیزو بر عکس می‌بینید. امید به زندگانی در حال حاضر به صفر رسیده. اگر به شما مسئولین خیلی خوش میگذره و امید به زندگانیتون بالا رفته اون بحث دیگس. در مردم که کم شده.
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
1
سن امید برای شما بله حقوق های بالا میگیرین ما که با حقوق 2300 یا 2700 نمیتونیم یک دست دندان بگذاریم. وآله از کرونا نمی‌ترسیم ترس ما از سکته است حقوقی که تا دهم ماه تموم میشه وافعا مسخره کردین خودتونو. جلوی طلاقهای صوری رو بگیرین. نصف مستمری بگیران الکی طلاق گرفته اند بیشتر صوری.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
1
شماواقعآخداروحس نمیکنین ازچوب بی صداش بترسین خیلی دردداره
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
1
حقوق مفت که نمیدید. سی سال پول گرفتید
ناشناس
United States of America
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
1
برای همه مسولین متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
1
یک مطلب غیر قابل انکار درخصوص غیر واقعی بودن حق بیمه به همان شکلی که
افزایش حقوق و دستمزد + همسان سازی
بازنشستگان تامین اجتماعی غیر واقعی است .و نامطلوب . طبق نظر کارشناسان اقتصادی باید دریافتی کلیه بازنشستگان کشوری و لشگری به ویژه سازمان تامین اجتماعی حداقل ماهانه بالای ده میلیون تومان باشد تا
جوابگو تورم و گرانی در جامعه باشد . نه
یک حقوق بازنشستگی ناقض و نامطلوب
ماهانه دومیلیون و هشتصد هزار تومانی . که متاسفانه برای خرید پفک نمکی یک‌ماهه
نوه یک بازنشسته نیز کفایت نمیکند .
پس هر وقت طرح های افزایش حقوق بازنشستگان سر و سامان گرفت واقعی شد با تورم ها . آن زمان گلایه شود که نحو حق بیمه نامطلوب است .
ناشناس
Singapore
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
(رعایت نسبت اولین مستمری به حداقل مستمری درزمان برقراری به همه سال‌ها) خواست ماست که باید نه با عجز و لابه بلکه با قدرت بگیریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
اگر گذشتگان با محاسبه نتوانستند در کار خو ابتکار داشته باشند و سرمایه گذاری درست انجام‌نگرفته چرا افراد امروز و آینده باید جوابگو‌باشند تا آنجا که ما اطلاع‌داشتیم این سازمان سرمایه گداری صحیحی انجام‌دادن‌در کشتیرانی و هتل داری مخازن و‌معادن سرمایه گداری کرده اند حال اگر در زمان‌اخیر نتوانسته اند حفظ سرمایه کنند و یا اینکه کارها را به افراد کاردان‌نداده اند چرا اکنون بدنبال مرگ‌بازنشستگان‌هستد هر فردی یک‌زمان‌معینی توان کار کردن را دارد این‌قانو‌ن‌جهانی‌است که هر شخصی بعد بازنشستگی زمان‌استراحت و مسافرت و‌رفت و‌امد با فرزندان است شما با این‌افکار منتظر مرگ‌ما‌کارگران‌هستید که تا کار میکنند باید بروند و بعد دیگر وقتی برای زندگی بازنشستگی نداشته باشد
سیدکاظم حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
باسلام،،دررابطه با نظرات بعضی از مسئولین در رابطه با افزایش سن بازنشستگان ،یکسری نظرات غیر منطقی در متن فوق دیده میشه که در نهایت بازتاب منفی آن به گردن کارگران و افرادبیمه پرداز میفته،البته هیچ نظری در رابطه با وضعیت خیلی بد اقتصادی در کشور به میان نمیارن و فقط فکر بیمه تامین اجتماعی هستند،آقایون محترم اگر بدلیل بی تدبیری برخی از مسئولین این سازمانه گذاشتنددولتها دست درازی به اموال بازنشستگان را انجام دهند،امروز همچنین طزی را ارائه نمیکردید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->