رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان
سرخط خبرها

فضای‌مجازی همچنان در تسخیر حاشیه‌های انتخابات آمریکا و پیروز آن است

  • کد خبر: ۴۹۲۲۹
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
فضای‌مجازی همچنان در تسخیر حاشیه‌های انتخابات آمریکا و پیروز آن است
خوش‌حالی دارد از درودیوار فضای‌مجازی و توئیت‌ها و نظر‌ها می‌بارد. خوش‌حالی‌ای که بیشتر از روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا، مدیون رفتن دونالد ترامپ است و سیاست‌های خودخواهانه‌اش.
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز؛ خوش‌حالی دارد از درودیوار فضای‌مجازی و توئیت‌ها و نظر‌ها می‌بارد. خوش‌حالی‌ای که بیشتر از روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا، مدیون رفتن دونالد ترامپ است و سیاست‌های خودخواهانه‌اش. به‌ویژه که بروز این خوش‌حالی‌ها با عکس‌ها و ویدئو‌های طنز و کنایه‌های فراوان به ترامپ همراه شد و نطق‌ها و توئیت‌های فراوانش که دوباره دکمه کپس‌لاکش را روشن گذاشته بود تا بلندتر فریاد بزند. همه این‌ها در نهایت یک رفتن سخت را برای او رقم زد.
 
از آن‌طرف، بایدن هم حسابی همین ابتدای کار میخ خودش را محکم کوباند و اولین سیاست‌هایی را که خواهان اعمال آن‌هاست، اعلام کرد. سیاست‌هایی که چه از سر ضدیت با رقیبش باشد و جلب توجه عام و خاص و هم‌وطن و غیرهم‌وطن، چه با نگاهی که منفعت جمعی را مدنظر دارد، می‌تواند دست‌کم در آغاز راه خبر‌های خوشایندی برای جامعه جهانی باشد و البته ترامپ و افکار نچسبش را بیش از پیش بر همگان مشخص کند. بازگشت به پیمان آب‌وهوایی پاریس، ورود دوباره به سازمان جهانی بهداشت در روز‌های درگیر کرونا و لغو منع صدور ویزا برای شهروندان کشور‌هایی با اکثریت جمعیت مسلمان از جمله این سیاست‌هاست.


ببخشید، دستم خورد!

توئیت‌بازان کم نگذاشتند. کاربری نوشته بود: «الان بایدن حرکت می‌کنه به‌سمت واشنگتن که بره کاخ سفید، طرف‌داراش میان جلو می‌گن چرا کالیفرنیا نه؟» و کاربر دیگری کلمات را به بازی گرفت تا خطاب به همه آن‌هایی که از تأثیر این انتخابات بر کشورمان سخن می‌گویند، بنویسد: «ایران به یه جو همت احتیاج داره، نه یه جو بایدن.» کاربر دیگری هم داستان را کشانده بود به نوسانات اقتصادی این روزها: «یکی بیاد بگه بورس ایران دقیقا اساسش چیه؟ دلار گرون می‌شه بورس منفیه، دلار می‌آد پایین بورس منفیه، ترامپ رئیس‌جمهوره بورس منفیه، بایدن رئیس‌جمهوره بازم بورس منفیه.»
 
در این میان روی ویدئویی که اسحاق جهانگیری در توئیتر بازنشر کرد هم حسابی زوم شد. ویدئویی که بخشی از فیلم ساختمان پزشکان بود که ابراز خوش‌حالی ایران نسبت به نبود ترامپ را شبیه‌سازی کرده بودند. کاربری نوشته بود: «قطعا ادمین دستش خورده و نفهمیده چه خبره.» که اتفاقا معاون ارتباطات دفتر جهانگیری خطاب به این کاربر نوشت: «سلام، حق با شماست، متأسفانه اشتباه ادمین بود.»


بعضی آدم‌ها نفرین جهانی را با خود می‌برند

واکنش‌ها در فضای‌مجازی خیلی وسیع بود، از سیاست‌مداران گرفته تا هنرمندان و اهل شعر و ادبیات، از مزه‌پرانی و دست‌انداختن گرفته تا تحلیل‌ها و سخن‌های جدی. محمدکاظم کاظمی، شاعر اهل افغانستان، که این روز‌ها داغ جان‌باختگان کابل را هم با خود دارد، در اینستاگرامش شعری از بیدل گذاشت و نوشت: «می‌دانم که برای ما فرق زیادی نمی‌کند. نظام سلطه جهانی، نظام سلطه جهانی است و ما ملل این‌سوی جهان نیز حالاحالا‌ها گرفتاری‌های خود را داریم، ولی از منظر فردی بالأخره نمی‌توان انکار کرد که بعضی آدم‌ها هنگام رفتن «نفرین جهانی» را با خود می‌برند.
 
این نفرین گاهی بیشتر است و گاهی کمتر.» سیامک قاسمی، مشاور اقتصادی و سرمایه‌گذاری، یکی دیگر از پیگیران انتخابات آمریکا بود که در صفحه خود نوشت: «از شکست ترامپ خوش‌حالم، چون او را نماد ضدیت با علم، ضدیت با زن، ضدیت با طبیعت، ضدیت با تنوع نژادی و نماد ضدیت با خرد می‌دانستم.»
 
پژمان موسوی، عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران، هم بعد از اعلام رسمی خبر پیروزی بایدن با یک دید روزنامه‌نگاری به این قضیه نگاه کرد و نوشت: «اهمیت رسانه این روز‌ها برای همه به‌ویژه برای ایرانیان به‌روشنی رخ نمایان کرد، تا زمانی که رسانه‌های معتبر نتیجه نهایی را تأیید نکردند، بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نبود. این یعنی اعتبار منبع. ما چقدر راه داریم تا آن روز و آن شب.» با تمام این صحبت‌ها، همچنان هستند کسانی که عقیده دارند ترامپ به‌راحتی عقب‌نشینی نمی‌کند و در روز‌های باقی‌مانده‌اش، کنش و واکنش‌های عجیبی از او دیده خواهد شد. همان‌طور که در بیانیه خود به آن اشاره کرد: «ستاد ما از روز دوشنبه پیگرد قانونی پرونده را در دادگاه آغاز می‌کند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->